Økende galleverdier

Gullet

Blir kjent med forumet
Noen med erfaring på område?

D klør , klør, klør og klør: Så lenge det ikke klør i hender og føtter så har ikke lege akkurat reagert : " du har svangerskapsklør, ta zyrtec"

Dro til jordmor som tok galle prøve og jeg fikk utslag , men ikke så høye at det var farlig for fosteret(ennå)
Fikk tilbud om nå tabeletter som kunne gjøre at galleverdien gikk ned. Har tatt disse tabelettene i 4 dager og nå klør det enda verre enn noen gang , har spredd seg til å klø i alle ledd på kroppen, i tillegg til mage, rygg, bryst og lår . Føler meg spedalsk og sår på kroppen av kløingen. Ingen selvkontroll!!!!!! Sover ikke på natta/dagen og humøret er særdeles nedi kjelleren.

Jeg er 39 uker i morgen, hvor ille skal det bli før de gjør noe mer? Føler lege/jordmor er utrolig avventende på alt og har mer holdningen " jeg forstår det er tungt, MEN..... D må gå sin gang" :-/

Fikk tatt nye prøver i går, håper så inderlig de er skyhøye, så de kan sette i gang...Frustrert......
Mener de burde vurdere å sette i gang snart, jeg er utslitt...
 
Skjønner frustrasjonen din!! Men vil ikke håpe at de er høye for din del bare for å bli i gangsatt - blir man i gangsatt så er jo det fordi verdiene ikke er bra for baby og det er vel ikke noe å ønske seg? Men regner med at det du skriver er et uttrykk for frustrasjon rundt plagene ;) Krysser heller fingrene for at det starter av seg selv før tiden eller at du får igangsettelse på grunn av plagene :D
 
Jeg har klødd litt i huden, spesielt på bena, og litt på rygg/mage. Jeg har bare trodd jeg var tørr i huden o_O Så dette kan være svangerskapsrelatert altså? Jeg er 39 uker imorgen. Er dette noe alvorlig?
 
Jeg har klødd litt i huden, spesielt på bena, og litt på rygg/mage. Jeg har bare trodd jeg var tørr i huden o_O Så dette kan være svangerskapsrelatert altså? Jeg er 39 uker imorgen. Er dette noe alvorlig?

Det er sjelden alvorlig svangerskapskløe ikke viser seg med kløe i hendene og under føttene...og det er ofte kløe som holder deg våken halve/hele natta.. Jeg har blitt testa for det sjøl(men var bare vanlig sv.skapskløe/tørr hud), så da fikk jeg god "opplæring" ;) Jeg klødde ekstremt mye på magen og fikk også kløe inni hendene...viste seg at jeg drakk for lite og trengte en skikkelig feit krem til magen :)
 
Kløe fortsetter...

Kløen har blitt ennå mer intens, har nådd ansikt, nakke og hodebunn. De to siste netterne har jeg sittet i vinduet (for kald luft) med hårbørste å klødd for å ikke få flere utslett. I natt kom tårene i frustrasjon fordi det er så intenst , og mest av alt jeg vil bare sove mer enn 2-3 timer hver natt.

Har ikke fått svar på de siste prøvene som ble tatt på onsdag. Har tatt disse tabelettene i en uke nå, men merker ikke bedring, kun forverring.

Orker ikke å ta i mot besøk eller gå ut av huset, gleden over at jeg skal ha baby er forsvunnet. hadde jeg vært lege så ville jeg sagt at jeg begynte å bli deprimert. Fin start på babytiden.

Ringte føden i går, men de kunne ikke gjøre noe. Så nå har jeg både bestillt time til fastlege og jordmor på sykehuset. Dette klarer jeg ikke stort lengre..

Ja d finnes like mange kjerringråd for å lindre som det finnes kjerringråd på å sett i gang fødsel. Det meste er humbugg når det er blitt virkelig ille: zyrtec, hvitvask, eurax, kald dusj, kalde kluter, drikk vann, m.m
 
Kløe fortsetter...

Kløen har blitt ennå mer intens, har nådd ansikt, nakke og hodebunn. De to siste netterne har jeg sittet i vinduet (for kald luft) med hårbørste å klødd for å ikke få flere utslett. I natt kom tårene i frustrasjon fordi det er så intenst , og mest av alt jeg vil bare sove mer enn 2-3 timer hver natt.

Har ikke fått svar på de siste prøvene som ble tatt på onsdag. Har tatt disse tabelettene i en uke nå, men merker ikke bedring, kun forverring.

Orker ikke å ta i mot besøk eller gå ut av huset, gleden over at jeg skal ha baby er forsvunnet. hadde jeg vært lege så ville jeg sagt at jeg begynte å bli deprimert. Fin start på babytiden.

Ringte føden i går, men de kunne ikke gjøre noe. Så nå har jeg både bestillt time til fastlege og jordmor på sykehuset. Dette klarer jeg ikke stort lengre..

Ja d finnes like mange kjerringråd for å lindre som det finnes kjerringråd på å sett i gang fødsel. Det meste er humbugg når det er blitt virkelig ille: zyrtec, hvitvask, eurax, kald dusj, kalde kluter, drikk vann, m.m

Vurdert legevakta? Hvis det er så ille, så burde du jo få tatt prøver asap og evnt.settes igang hvis de har skyti i været!
 
Hadde trodd dem på føden eller hvertfall legene på føden ville tatt denne saken til seg :/ ... Er enig i at du må prøve legevakta..
 
Høres grusomt ut! Håper du får hjelp snart
 
Legevakta kan ikke gjøre noe, de henviser meg til føden., og føden kan ikke gjøre noe annet enn å sjekke almentilstanden min og registrere at barnet har det bra :-/.


den første termin min er egentlig: 3.sept så flyttet de den for de mente fosteret var litt lite U.L termin: 8.september.
På UL forrige uke fikk jeg målt fosteret til 3940 og da var det ennå nesten 2 uker til U.L termin.

Usikker på hva jeg skal si til fastlegen/jordmor for at det skal nå frem hvor ille det er.
Og jeg er en person som tåler en støyt, både fysisk og psykisk , så det er ikke bare suttring dette.

Hvem er det som tar avgjørelsen om å sette i gang fødsel???
 
vet ikke hvem som tar avgjørelsen på sånt, men du kan kanskje få sjekka om du er moden og prøve å sette i gang selv..?
 
Lege på føden tar avgjørelsen om å sette i gang, mener jeg på... :/
 
Legevakta kan ikke gjøre noe, de henviser meg til føden., og føden kan ikke gjøre noe annet enn å sjekke almentilstanden min og registrere at barnet har det bra :-/.


den første termin min er egentlig: 3.sept så flyttet de den for de mente fosteret var litt lite U.L termin: 8.september.
På UL forrige uke fikk jeg målt fosteret til 3940 og da var det ennå nesten 2 uker til U.L termin.

Usikker på hva jeg skal si til fastlegen/jordmor for at det skal nå frem hvor ille det er.
Og jeg er en person som tåler en støyt, både fysisk og psykisk , så det er ikke bare suttring dette.

Hvem er det som tar avgjørelsen om å sette i gang fødsel???

Er vel en lege på føden...men føden kan vel i jøssenavn henvise til eller få tatt en blodprøve? Kjenner jeg blir så svett av leger som ikke hører etter!!!
 
Tok blodprøve på onsdag, men svar var ennå ikke kommet på fredag.

Imorgen blir d hurra-meg-rundt-runde med fastlege, jordmor og sykehus.
 
Tok blodprøve på onsdag, men svar var ennå ikke kommet på fredag.

Imorgen blir d hurra-meg-rundt-runde med fastlege, jordmor og sykehus.

Håper de tar deg alvorlig nå da...har ei venninne som sleit med det samme, og husker hvor tøft hu hadde det pga.søvnmangel og sånt. Lykke til :)
 
Back
Topp