SiljeEliseJ

Blir kjent med forumet
Hvordan går det med babyene deres og matinntak? Lillemor er 3 uker til lørdag og idag har vi hatt økedag for 2.gang (tror jeg). Idag har vi kun holdt sofaen og senga og det har vært pupp alt i fra hver halvtime til hver time gjennom dagen!

Ganske slitsomt, men det må vel til :) Med storebror hadde vi lett for å ty til smokken som resulterte i dårlig vektoppgang etter noen måneder...
Var forresten på helsestasjon på «drop In» for å veie igår og hun har gått opp 700g siden fødsel (14.april), så det må vel være bra :-D Og når hun ikke har økedøgn har hun sovet opptil 5 timer om natta, så det er deilig. Rolig og fornøyd baby <3
 
Her har babyen (4 uker gammel) hengt på puppen ofte siden hun ble født. Alikevell så har hun bare gått opp 120 gram på ca 3 uker. Så vi har begynt med mme i tillegg til pupp. Enten er det lite melk eller så er det tynn melk. Hun er fornøyd og sover for det meste så HS sa vi måtte se hele babyen også og ikke bare tallet.
Men det forklarer vel hvorfor hun kan ligge i timesvis på puppen. Hun sover mye bedre og lengre og blir fortere mett nå som hun får mme, så da er jeg fornøyd også
 
Her er han 2 uker gammel og jeg tror vi også har økedøgn for andre gang nå. Ikke lenge siden første runde var over, og kjenner det er litt utfordrende. Jeg er hjemme med storesøster også så det er ikke bare å flytte inn på sofa’n mens det står på heller.
 
Pupp 3-5 timer i døgnet sammenlagt. Varierer litt på hvor ofte og lenge. Har vel lagt på seg 300 + i uka, og økedøgn merker jeg ikke noe til. Aldri gjort med noen av mine.

Eldste sov hele natta fra starten av. Han her er maks 3 timer. 4 uker i morgen :)
 
Tror vi har hatt andre gang med økedøgn her. Var dra dag 18-19. Dagene gikk stort sett til å ligge ved puppen, og hun kunne våke og hylgråte, eller koble seg av puppen og hylgråte. I dag på dag 20, virker hun fornøyd og spiser hver 2.-3.time igjen. I morgen er hun tre uker gammel.
 
Back
Topp