Økedag

• Trådstarter Trådstarter EJ
  • Opprettet Opprettet

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Stinkar eit voldsomt suttebehov og eg kjenner eg er redd for å misforstå signala. Korleis kan eg veta/finna forskjellen på suttebehov og økedag?
Når er det vanleg og ha sin første økedag etter fødsel?

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Tror min hadde dag fire, men veldig usikker ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vel... Hvis du ammer i en time, noe som utgangspunktet er altfor lenge, og babyen fremdeles sutter så kan det hende du kan gi smokk.
Her hater hun smokken, så det funker aldri. Men hun sutrer ofte, selv når jeg vet at hun egentlig er mett. Og hvis hun noen ganger tar smokken litt, så spytter hun den bare ut hvis hun er mer sulten. Og er hun mer sulten så hjelper det ikke å bysse eller noe... Da er det bare mat som hjelper.
(Man lærer etter hvert. Syns det fremdeles er vanskelig å tolke hva hun egentlig vil av og til).

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har du masse melk og hun svelger godt? Eller er brystene "tomme" og hun ike svelger så mye?

Haha :P Ser eg har skrevet "stinkar" når eg meinte "Arin har eit enormt suttebehov...." Dagens ;)

Eg har masse melk og høyre han svelge masse. Lært sånn ca når han pleier å vera mett. Men no er han 10 dagar og kan ikkje seia at eg har lagt merke til noko økedag enno...

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Skjønte ikke helt stinkar, men tenkte det var noe særegent uttrykk i dialekta de :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hadde besøk av helsesøster idag, og min gutt er 2 uker gammel idag. Hun sa at ikke alle merker økedagene like godt som andre. Han spiser oftere nå, spesielt på natta. Eneste jeg kjenner er at når han vil ha mat feks etter 2-3 timer på dagtid så kjenner jeg mer spreng nå enn for noen dager siden. Så det kan jo være at vi har økedager nå uten at de er særlig merkbare.

Mh

Da har han sikkert behov for det. Han ville nok stoppet når han var mett ;)

Back
Topp