Økedøyn!

Monique33

Gift med forumet
Hvor ofte har babyen deres hatt økedøyn? Mi er en måned nå, og har hatt det ca en gang i uka hvor hun har ligget konstant på puppen, sove max en time innimellom ellers har det bare blitt grining når vi har prøvd å legge henne ned!

Jeg har ikke lagt noe merke til noe økedøgn jeg:/ han pleier å spise oftere om kveldene.. Og innemellom krever han mat litt oftere enn han pleier! Men han har ikke konstant hengt på puppen i perioder og jeg har liksom ikke tenkt så mye over det!! Gir han bare mat når han vil ha:) Merker man det alltid?

Vet ikke hva jeg merker og ikke. Men hun har perioder hvor hun ikke finner roen og vil ha mye pupp. Syns det er vanskelig å vite om det er sult, magevondt eller bare ingsing. De kan komme minst 1-2 dager i uka.

Han hadde det da han var rundt en uke, og etter det har jeg ikke merket noe spesielt egentlig. Hender jo han vil ha mer pupp en dag men ikke sånn at han hylgråter om han ikke får lov til å sutte mer :p

Har ikke merket noe. Merket det heller aldri med storebror selv om jeg fullammet i 6 måneder. Men jeg har en ganske stor melkeproduksjon, så da er det sikkert ikke rart.

Vi har hatt noen økedøgn der han spiser hele tiden. Lillegutt er tre uker gammel i dag, og vi hadde nettopp noen slike dager. Ellers hadde han også ett økedøgn da han var litt under en uke gammel. Håper det gir seg snart! Han spiser da minst annenhver time hele dagen og natta. Jeg ringte ammehjelpen, og de sa det var helt normalt og at en bare fikk avlyse alle planer til det gikk over

Her spiser hun ca hver 1,5-2time, så er så ofte at jeg ikke legger merke til økedøgnene. Noen ganger kan det gå 3timer i mellom, men sjeldent :p

Her spiser hun ca hver 1,5-2time, så er så ofte at jeg ikke legger merke til økedøgnene. Noen ganger kan det gå 3timer i mellom, men sjeldent :p
Her går det normalt 2-3t mellom måltidene om dagen og 3-4t mellom på natta. Så da merker jeg det godt når hun vil ha mat annenhver time og i tillegg blir veldig urolig og grinete de dagene!

Her er det konstant spising i våken tilstand om mini skal styre det. Klarer å strekke det til en time mellom hvis han er i godt humør. Ikke merket særlig forskjell egentlig :)

Har ikke merket så mye til det før (hun er 6 uker), men i helga krevde hun mat nesten hele tiden. I går merket jeg stor forskjell fra før - nå går det lenger tid mellom hver gang (4-5 timer), og hun spiser mer ved hvert måltid. Jeg gir flaske, så det er veldig lett å merke. Veldig deilig at det nå går lenger tid mellom for både meg og henne. I natt sov hun nesten 8 timer før hun våknet for mat:)

Back
Topp