Økedøgn

Heidilive

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Lille er 10 dager gammel idag. Ammingen går greit. Men ikveld vil ho ha puppen HELE tiden. Når eg googler økedøgn står det at man ammer litt oftere enn vanlig. Dette er meir enn litt. Har ammet 3 timer i strekk no. Høres ut som halsen er hes av og til, ekkel stemma gråt etter ammingen. Og etterpå er det litt som ho svelger vrangt av og til.
Ke skal eg gjer? Ho nekter smokk (tar den på dagtid) & føler me har prøvd alt anna. Ho sovner litt ved puppen og våkner att ofte. Ikveld har det ikkje gått meir enn 5 minutt mellom kvar pupp.
Hylskriker uten!

Starta denna posten kl 9, da var det gått 3 tima.

No er kl. Halv 11. Eg er sliten! Gir eg ho for masse mat?
 
Kjenner meg igjen. Min var slik i helgen og fram til tirsdag, med værst søndag og mandag. Ville ha pupp hele tiden, prøvde jeg å avbryte etter en time ble han illsint. Ynket seg om han ble lagt i kurven eller vekk av oss. Skulle amme i over en time i strekk, med toppen 30-40 min pause. Ble veldig sliten! Eneste som ga oss pause var trilletur , da sovna han.

Gulpet som en foss, han åt jo hele tiden. Helsesøster sa det var normalt da, de skal jo øko produksjon og overspiser for å oppnå det.

Så tror det du/vi opplever er normalt. Typisk økedøgn vist:eek:
 
Det er hvertfall ingen fare for å gi en baby for mye morsmelk.
 
Kl. er 5 om natta no og me styrer fortatt på. Jenta er kjempetrøtt og har vondt i magen. Las om overproduksjon og me har nesten alle symptomer. Erfaringer?
 
Kl. er 5 om natta no og me styrer fortatt på. Jenta er kjempetrøtt og har vondt i magen. Las om overproduksjon og me har nesten alle symptomer. Erfaringer?

Ja, her er jeg helt sikker på at vi har det problemet, så i helga skal jeg prøve meg på intervallamming. Må motivere meg på forhånd, for den tømminga kommer til å ta laaang tid. Her er problemet verst på den ene siden. Han kaver og stresser og hiver etter pusten, og er ikke i nærheten av å få til å tømme. Svelger jo mye luft da, og får i seg bare den søte melken.
 
Ikkje overproduksjon - men det stikk motsatte. Morsmelkerstatning er kjøpt inn, og skal gi litt etter kvar amming. Var på helsestasjonen idag og fant ut av dette. Endelig er jenta mett & fornøyd. Stakkars lille, har vært ihelsulten... [emoji29] Skal prøva øke min produksjon og håpa på det beste.
 
Back
Topp