Øke melkeproduksjonen

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Den ene puppen min har vært upopulær helt fra starten, aldri hatt melkespreng i den(i motsetning til favorittpuppen) men skulle gjerne ha økt melkeproduksjonen nå. Har såvidt prøvd å pumpe men fikk kun ut ett par dråper :bored: vil regelmessig pumping føre til økt produksjon el er det ikke noe vits å prøve siden puppen er lite pumpevennlig?
 
Hvordan er pumping på den andre puppen?
Prøv å håndmelke i stedet, mange får ut mer da. Prøv å legge barnet til den puppen når h*n har spist litt fra favorittpuppen, så h*n ikke er kjempesulten/-tørst. :)
 
Hvordan holder du brystet når du pumper?
Det kan ha noe å si på mindre pumpevennlige pupper. Ellers vil stimulering føre til økt produksjon :)
 
Den ene puppen min har vært upopulær helt fra starten, aldri hatt melkespreng i den(i motsetning til favorittpuppen) men skulle gjerne ha økt melkeproduksjonen nå. Har såvidt prøvd å pumpe men fikk kun ut ett par dråper :bored: vil regelmessig pumping føre til økt produksjon el er det ikke noe vits å prøve siden puppen er lite pumpevennlig?
Jeg hadde også en vanskelig pupp når jeg ammet, så jeg gav av den puppen først hver amming en kort periode. Lot henne surke og plages litt når det ikke kom melk umiddelbart, men hun tok den til slutt. og det jevnet seg fort ut igjen med melk i begge bryst, så da gav jeg annenhver igjen.
 
Hvordan er pumping på den andre puppen?
Prøv å håndmelke i stedet, mange får ut mer da. Prøv å legge barnet til den puppen når h*n har spist litt fra favorittpuppen, så h*n ikke er kjempesulten/-tørst. :)
Har tendens til overproduksjon på den gode puppen så har ikke turt å teste pumping på den i frykt for å stimulere for mye :bored:
Håndmelking får jeg ikke til, men skal teste å bytte til den «dårlige» etter han har spist litt fra gode :)
 
Hvordan holder du brystet når du pumper?
Det kan ha noe å si på mindre pumpevennlige pupper. Ellers vil stimulering føre til økt produksjon :)
Hmm.. bare setter den trakten inntil puppen og skrur på pumpa, må teste etterpå og se om jeg kan gjøre noe annerledes..!:) får kanskje bare fortsette å pumpe regelmessig og se om det hjelper på, er bare så lite motiverende når det knapt kommer nok til å dekke bunnen av flasken :-/
 
Hmm.. bare setter den trakten inntil puppen og skrur på pumpa, må teste etterpå og se om jeg kan gjøre noe annerledes..!:) får kanskje bare fortsette å pumpe regelmessig og se om det hjelper på, er bare så lite motiverende når det knapt kommer nok til å dekke bunnen av flasken :-/

Prøv å holde puppen i c-grep mens du pumper, mulig du trenger en hånd til c-grep og en til å holde trakta, men går an å få til med én hånd. Det hjelper på puppen mine, men alle bryst er jo forskjellige. Drikk gjerne vann mens du pumper og prøv å tenke på noe annet. Lykke til :)
 
Det er forskjell på traktert og pumper også. Noen pumper har "utdrivningsfase" før den skikkelige pumpingen setter i gang, og traktutforming/størrelse kan bety forskjellen på ingen melk ut og fulle flasker. :)
 
Back
Topp