Ødem

Lush

Forelsket i forumet
De siste 2 dagene har jeg blitt veldig hoven i bena, er det noe jeg bør kontakte legen om?

Eller kan det vente til jeg skal til jordmor på fredag?

Vil tro det kan vente om du ikke har noen andre symptom på feks svangerskapsforgiftning . Har masse vann eg og i bena, men ikke noe som tyder på noe annet her. Har 2-3 på ødemer.

Hvis du blir uvel i tillegg ville jeg kontaktet lege men hvis ikke tror jeg at jeg ville venta. Jeg utviklet lett SF forrige gang over natten uten å merke det så jeg ville tatt det veldig med ro :-)

Anbefaler deg i alle fall å kjøpe et par med støttestrømper :) Absolutt verdt investeringen.

Takk for svar.
Er egentlig i grei form sånn ellers, men mamma er jo helt hysterisk.
Mormor hadde svangerskapsforgiftning med alle 4 hun fikk, og mamma hadde med meg (Blodtrykk 210/170).

Jeg har også utrolig mye vann i bein og armer! Har fått påvist mye proteiner i urinen også, så jeg skal på kontroll ganske ofte for å kontrollere blodtrykk og urin.

Du kan jo passe på litt ekstra. For svangerskapsforgiftning er visst arvelig.

Unnimamma91 skrev:
Jeg har også utrolig mye vann i bein og armer! Har fått påvist mye proteiner i urinen også, så jeg skal på kontroll ganske ofte for å kontrollere blodtrykk og urin.

Du kan jo passe på litt ekstra. For svangerskapsforgiftning er visst arvelig.

Var hos jordmor den 16, og da var urinprøven fin.
Skal tilbake til fredag, så får se hvordan den ser ut da.

Slik ser mine ankler og føtter ut også. Kom brått rundt uke 37.
Jordmor sjekket det, samt tok blodtrykket mitt. Det var fremdeles fint (høyt til meg å være, 120/80), og jeg har ingen andre tegn på SF.
Følg med på formen, om du får hodepine og smerter øverst i magen i tillegg til mye ødemer er det et varseltegn.

Jeg har også nettopp fått slike ben som du har. Og det presser noe voldsomt. Jeg synes det hjelper å sitte med bena høyt og tulle føttene inn i våte, kalde håndduker. Hadde det slik i store deler av mitt forrige svangerskap, men da var det ikke noe utslag på urinprøve el.l., så jeg for min del tar det med ro.

Jeg har også "endelig" fått sånne bein :-( Og hender... Ligger nå plutselig på 2 på ødem...
Det har kommet de siste 2 ukene... Med litt ekstra kilo. Heldigvis er alle andre prøver fine, så her er det "bare" vann i kroppen. Men det er utrolig ubehagelig, og har vondt for å gå lenge av gangen...
Så nå blir det mange pauser i løpet av en kort handletur :-p

Virker som det er mer på det ene benet enn det andre faktisk... I dag har jeg vært uggen hele dagen, sånn kvalm trykkende følelse. Men blodtrykket er fint.

Jeg og har mye vann i beina og fingrer. er litt øm på toppen av magen, men plages igrunn kun av det når jeg ler. 
Han er litt stille en ellers, men jeg kjenner han romsterer inni magen. 
skal til jordmor på tirsdag, kan jeg vente så lenge? 
er akkurat ferdig med en urinveisinfeksjon (beklager detaljene) hvor jeg fikk påvist proteiner i urinen etc.
Skal jeg løpe panisk på helsestasjonen i morgen, eller skal jeg vente til tirsdag?

Back
Topp