Ødem

Fru.Antonsen

Andre møte med forumet
Vekta mi har så og si stått stille hele svangerskapet gjennom. La på meg 6kg og der har jeg ligget jevnt gjennom. Men nå siste to ukene har jeg rast opp 3-4kg, blitt skikkelig hoven i ben og fingre. Nå er jeg i uke 37 og jeg vet ødem sånn sett kan være tegn på svangerskapsforgiftning men blodtrykket mitt er fint og ingen misfarge/sterk farge på urin. Lider av jernmangel da så hodepine er et kjent plage. 

Nå har jeg begynt å tenke tanken på å be om igangsetting for å bli av med disse plagene, bekkenet, ødem, ryggvondt, søvnproblemer + + +
 
Uff det høres tungt ut med alt det....skjønner godt du vil bli ferdig, men jeg vet ikke helt hva som skal til for at man blir satt i gang.

Du vet det sikkert men et godt tips mot ødem er å drikke rikelig med vann :)) Renser systemet. Sitt med beina høyt.

Lykke til :))
 
Har hatt ødelegg gjennom heile, og særleg no på slutten. Du kan jo høyra med JM, men tvilar på at det kvalifiserar. Sitt med beina høgt, og vift med føtene, drikk mykje vatn og unngå salt mat. Har du støttestrømper er dei gull verdt - men hugs at du ikkje tar dei på deg etter at du har byrja dagen - då sperrer du berre vatnet inne i beina og det hjelper ingenting. Dei strømmene du får på apoteket er det forresten ikkje verdt å bruka pengar på - det du vil ha er kompresjonsstrømper, ikkje "reisestrømper". Masse lykke til med innspurten! :)
 
Back
Topp