Ødem/vann i kroppen,oppdatert vært hos jordmor

*Laila*

Forumet er livet
Noen som har beg å fått det?[8|]Jeg har beg å fått det på kveldinga,i går kveld hadde jeg de tjukke beina[:'(]æsj d må jo være mange uker for tidlig vel?var rundt uke 30 sist når jeg beg å få det....[:)]
Er d noe man kan gjøre for å forebygge det?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har jeg kommet hjem fra jordmor,ble masse prat rundt kosthold og vann i kroppen.Hadde 2 i ødem[:'(] og d er tidlig,noe jeg visste,hun kunne ikke si hva d kommer av,for blodtrykket er fint,urin var fin,men noe jeg måtte tenke grundig over var hva jeg puttet i munnen[8|]Får ikke spise noe mer godteri,kaker/boller,is el andre ting med mye sukker i siden jeg hadde mye sukker i urin i forrige svsk oxo,mulig dette ligger litt latent i kroppen hos meg.Tenk en sommer uten is da...klarer jeg virkelig det[8|][&o]Jeg må holde meg vekke fra alt søtt resten av svsk...[:'(]Hva skal jeg kose meg med liksom??grov brød[:'(]
selvfølgelig må jeg jo bare gjøre d beste ut av det for lille frøkna og meg selv,men d blir nok en skikkelig manndomsprøve[8D]
Ellers fikk jeg en liten ul kikk av nurket,hun lå å totta

Støttestrømper er en veldig god ting å ha [;)]

Jeg mener å ha lest om noe vanndrivende gravide kan ta som man får tak i på apoteket [8|]

Uff, det er så ubehagelig med vann i kroppen, spesielt om det sprenges på nedi føttene..

Jeg fikk det også rundt uke 30 sist, håper det ikke kommer før dennegang..

Beste rådene er jo å drikke mye vann, pøser vann med sitronskiver oppi jeg, nam, nydelig!! Og dette med å holde beina høyt! Hver gang du har muligheten til det..
Ellers også unngå mest mulig salt..

Ikke for å gjøre deg usikker, snuppa, men ekstrem ødem tidlig kan vel være tegn på sv.forgiftning, så hvis du er usikker ville jeg tatt en tlf til lege eller jordmor kanskje??!!

Håper plagene roer seg ned for deg..

Fysj, det gir meg dårlige minner om hvor syk jeg var når jeg fikk sønnen min... [&:] Jeg hadde kontaktet jordmor om jeg var deg... Det der er ikke å spøke med.. [&:]

Jeg hadde aldri vann i kroppen med Emma så jeg vet ikke... Men siden det har kommet så tidlig tror jeg at jeg ville hørt med jordmor.. kan jo ikke være så bra det? [8|] Stakkars deg og... så tidlig [&o]

Prøv å få i deg minst mulig salt og mat med salt i! Det binder opp vannet i kroppen!

Jeg skal til jordmor kl 14 i dag,så da får jeg jo høre der kanskje hva jeg burde gjøre[8|][:)]liker ikke dette jeg for sist kontroll hos fastlegen oxo hadde jeg litt utslag på glukose,protein og leucocytter,men fikk antibiotika og den ble normal igjen etter kuren da...men nå ble jeg redd[:(]godt jeg har jordmortime i dag da hvertfall[:)]

[:D]

SÅ heldig med jordmor med UL da gitt [:D]

Oi - ja da snakker vi VM i viljestyrke tror jeg... en sommer uten godis.... [&o] MEN du kan jo få uggenheten og kvalmen min! Jeg har ikke spist sjokolade på 2 mnd, klarer ikke tanken! Og godis er ikke noe jeg har spesielt lyst på.. Bare trengs noen doser med salt i nye og ne [8D]

ORIGINAL: KathMor

SÅ heldig med jordmor med UL da gitt [:D]

Oi - ja da snakker vi VM i viljestyrke tror jeg... en sommer uten godis.... [&o] MEN du kan jo få uggenheten og kvalmen min! Jeg har ikke spist sjokolade på 2 mnd, klarer ikke tanken! Og godis er ikke noe jeg har spesielt lyst på.. Bare trengs noen doser med salt i nye og ne [8D]

send det hit da[8D]plssssssssssssssssssssssssss[;)]

prøv å fryse naturelle yoghurt og ha litt bær i eller noe..
Lykke til, dette klarer du selv om det kan bli tøft,

Ja kanskje d Linda,takk for tipset[:)]

Hva med diabetes is tro??kan jeg spise d tro?[8|]kom bare på d nå[8D]er ikke desperat altså[8D]

Back
Topp