Öff stackars liten..

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Baktrim x 2 i 12 dagar det blir ikkje skjekt å gi det til
en 1 åring.. Noen tips hur man ska lyckas.?? :-)

Hva er det for noe? :)

Bactrim brukes til behandling av ulike bakterieinfeksjoner, blant annet luftveisinfeksjoner og urinveisinfeksjon.

Aha :)
Jeg har nok en spesiell gutt for han ber om medisiner selv om han er frisk.

Nei du min gutt på 1 år e veldigt kræsen.. Så de 5 ml mixturen e svår å få i han.

Nei du min gutt på 1 år e veldigt kræsen.. Så de 5 ml mixturen e svår å få i han.
Vet kusina mi måtte bryte opp munnen på sønnen sin og holde fingeren inne der så han ikke klarte å spytte det ut igjen :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff nei det føler eg e overgrep.. Uff ungen får væl skrekk stakkarn.. Jag tog fram spryte som jag tar litt å litt i munnen..

Hva smaker det? Om det ikke har så sterk smak kan det kanskje blandes i melk eller grøt. Hvis det har litt sterk smak så prøv å blande i syltetøy el... Hvis det kan blandes i mat da...?

Hva smaker det? Om det ikke har så sterk smak kan det kanskje blandes i melk eller grøt. Hvis det har litt sterk smak så prøv å blande i syltetøy el... Hvis det kan blandes i mat da...?

Eg trodde ikkje du kan blanda det me noet... ? Eller?? Det e ju en mixtur.

Bruk målesprøyte og sprut det inn på siden av tunga i stedet for midt på så smaker det litt mindre :) Godt smaker det nok ikke uansett men gi noe godt å drikke etterpå :) IKKE bland det i noe (syltetøy, saft e.l) da smaken på medisinen ofte er så sterk at det da bare blir mer vond smak å få ned ettersom den overdøver smaken på det den blandes i :) Noe kaldt på tunga før medisinen gis vil bedøve tunga litt så det ikke smaker så mye også (men ikke så lett til en ettåring) :)

Storesøster fikk bactrim når hun var ett år, og her måtte vi tvinge det inn...ikke noe moro for hverken liten eller stor :( Men hun måtte jo ta den for å bli frisk så.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

http://easytran.no/

Denne sprøyta er genial, får kjøpt den på apoteket! Vi sleit skikkelig med å få i mini medisiner når han var syk i våres, denne sprøyta ble redningen! Vi sleit litt de første gangene med å få den inn på riktig måte i munnen, men når vi fikk det til gikk det som en drøm :)

Uff nei det føler eg e overgrep.. Uff ungen får væl skrekk stakkarn.. Jag tog fram spryte som jag tar litt å litt i munnen..

Her måtte vi tvinge, brukte sprøyte. Viktigste er å få i ungen medisin! Ser ikke på det som overgrep. Vi gjorde det 4 ganger om dagen i 4 uker.

Sønnen min tar kun medisinen om han får gjøre det selv, jeg tar det i sprøyta og han sprøyter det inn. God bedring til gutten din :)

Bruk målesprøyte og sprut det inn på siden av tunga i stedet for midt på så smaker det litt mindre :) Godt smaker det nok ikke uansett men gi noe godt å drikke etterpå :) IKKE bland det i noe (syltetøy, saft e.l) da smaken på medisinen ofte er så sterk at det da bare blir mer vond smak å få ned ettersom den overdøver smaken på det den blandes i :) Noe kaldt på tunga før medisinen gis vil bedøve tunga litt så det ikke smaker så mye også (men ikke så lett til en ettåring) :)

Storesøster fikk bactrim når hun var ett år, og her måtte vi tvinge det inn...ikke noe moro for hverken liten eller stor :( Men hun måtte jo ta den for å bli frisk så.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk før tipset. Eg ger meg ikkje han ska få det hver dag i 12 dager.. Spryten fungerer den..

Hvordan har det gått hittil? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Helt greit takk .. Eg tror det en vaneting.. Imorges så protestera han mindre..
Får kryssa fingrarna att det går bedre å bedre.har ju 9 dagar igjen.. Får hoppas att den behandlingen hjelper visst ikkje så må me prøve annen medikamenter .. Takk igjen

Baktrim smaker aprikos:-). Har hatt mange smakstester da jeg jobbet på barneavdelinga. Fortsett med sprøyten hvis det fungerer. Medisiner skal ikke blandes med mat. Lykke til:-)

Back
Topp