Én uke mellom sex og befruktning

2410

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Var på ul i dag etter at jeg har blødd litt noen dager. Da fant hun ut at jeg var kortere på veg enn jeg trodde, men vi så et bittelite hjerte som akkurat hadde begynt å slå. Dvs at det har gått en uke fra vi hadde sex til egget ble befruktet. Trodde nesten det ikke var mulig..! Flere som har opplevd dette? Og har det kommet en jente eller gutt da? De sier at jentesædceller lever lengst, men har en skikkelig magefølelse på gutt:)

Ingen som har vært med på dette før? Bør jeg bli bekymra..??

Vet du når du hadde eggløsning da? Ul er forresten ikke så nøyaktig på å måle størrelse altså, så de kan ikke si nøyaktig hvor gammel ungen er. Den kan like gjerne bli målt litt større neste gang.

Jeg var på UL på mandag. Trodde jeg var 6+0, og håpet på å se hjertet banke. Det fikk vi ikke se. Så mest sannsynlig er jeg også kortere på vei enn antatt. Hun snakket om at egget kunne gå i dvale i en uke eller noe. Skal tilbake mandag om to uker, for å se om det har endret seg til da.

Så, for å svare deg. Det er mulig! Og ingen grunn til bekymring.

Jeg vet når vi hadde sex, for det var bare én dag i løpet av de to ukene rundt eggløsning...haha..stakar mannen...;) Og på ul så hun et bitte lite hjerte, som hun trodde hadde begynt å slå for et knapt døgn siden. Hun estimerte hvor langt jeg hadde kommet ut fra hjerteaksjonen som så vidt hadde startet, og ikke etter mål.
Så hvis det stemmer har det gått en uke fra vi hadde sex til befruktningen og celledelingen startet.

Back
Topp