Æsj! Litt hekta på kjeks og ost.. meeeeen....

UneMi

My love grows stronger every day
Oktobermirakler 2013
VIP
Sist graviditet måtte jeg bare ha ost og kjeks. Den kom faktisk før jeg visste jeg var gravid, men det var bare sååå godt. Har litt samme greia denne gangen. Har stadig lyst på brieoster og kjeks, men prøver å ikke spise det hele dagen :p

I dag skulle jeg faktisk kose meg med det. Har sjekket hvilke av disse ostene jeg kan spise, så kjøpte meg meg en hjem i dag. Mannen min og jeg setter oss godt til rette i sofan, prison break på tv og ost og kjeks. Plutselig sier mannen min den lukter litt surt. Jaja, tenkte jeg, det er jo en slags muggost, så de lukter gjerne litt rart. Likevel så han på forbruksdatoen, joda!!! Den gikk ut for 8 dager siden. Det værste er at det er ikke første gangen jeg har kommet hjem med ost fra denne butikken med oster som har gått ut for over en uke siden. Trodde det var normalt av annsatte å sjekke sånne ferskvare ting jeg.. Jeg vet iallefall at jeg skal klage denne gangen, og den skal leveres rett til bake :p

Et veldig usaklig innlegg, men med mine hormoner og lyster, kunne jeg nesten ha kvelt noen pga en ost gått ut på dato :p
 
Kan man spise brie-ost da?? trodde det var fy jeg???
 
Æsj den er lei. Lever den tilbake ;)

Jeg også trodde brie ost var en av fy fy ostene.

Jeg får alltid lyst på ting som jeg ikke skal ha som gravid,
typisk altså!
 
Kanskje det var en mening med at den var gått ut på dato for at du ikke skal spise sånn type ost når du er gravid?? :p
 
Man kan spise pasturiserte oster, bare å sjekke på innholdsfortegnelsen :) Ofte er det bare kjipe oster slik som krydderost og philadelphia.....
 
Brie er pasteurisert, spiste det selv her om dagen i tro at det var trygt... Sjekket på nett etterpå og ja...skulle vel egentlig sjekket før jeg spiste :( for det er en av ostene som ikke er anbefalt gravide !
 
Ta det heltmed ro, jenter :D Her er alt under kontroll :) Jeg sjekker selvfølgelig hvilke oster jeg kan spise, det skreiv jeg også i HI. Er ikke gigantisk utvalg av oster når man er gravid, men jeg har likevel funnet noen jeg syns er gode :)
 
Kanskje det var en mening med at den var gått ut på dato for at du ikke skal spise sånn type ost når du er gravid?? :p

Var nok ikke meningen nei :p bare veldig uheldig, igjen :p hehe
 
Da jeg jobbet i butikk hadde vi rutiner på sånne ting... Altså: de første tre timene av dagen gikk med på å rydde ferskvare og sjekke dato... (og fylle på med det man var tom for)
 
Da jeg jobbet i butikk hadde vi rutiner på sånne ting... Altså: de første tre timene av dagen gikk med på å rydde ferskvare og sjekke dato... (og fylle på med det man var tom for)

Ja, jeg regnet jo med at det var veldig normalt. Og når ting har gått ut for en uke siden, har det jo lagt en stund :p
 
Ja, jeg regnet jo med at det var veldig normalt. Og når ting har gått ut for en uke siden, har det jo lagt en stund :p

Det er veldig normalt, og litt veldig pålagt av diverse tilsynsmyndigheter.
Samtidig kan jo glipper skje, sånn at ting blir liggende en dag eller to, men en uke var litt i overkant i min verden :p
 
Det er veldig normalt, og litt veldig pålagt av diverse tilsynsmyndigheter.
Samtidig kan jo glipper skje, sånn at ting blir liggende en dag eller to, men en uke var litt i overkant i min verden :p

Haha, godt det ikke bre var jeg som syns det var en dag for lenge :p
 
Haha, godt det ikke bre var jeg som syns det var en dag for lenge :p

Nei. Jeg syns det er ekkelt.
Og så er jeg sånn småparanoid, så om jeg oppdager noe sånt i en butikk kan jeg fint finne på å kjøpe akkurat det produktet i en annen butikk i flere uker etterpå. Selv om de aller fleste fungerer sånn at når feil blir påpekt, så blir de ekstra oppmerksomme på å ikke gjøre den feilen igjen.
 
Nei. Jeg syns det er ekkelt.
Og så er jeg sånn småparanoid, så om jeg oppdager noe sånt i en butikk kan jeg fint finne på å kjøpe akkurat det produktet i en annen butikk i flere uker etterpå. Selv om de aller fleste fungerer sånn at når feil blir påpekt, så blir de ekstra oppmerksomme på å ikke gjøre den feilen igjen.

Haha, jeg har droppet butikker bare fordi de har hatt mye utgått mat. Tok heller en butikk mye lenger borte, bare pga det.

Selv om den osten jeg kjøpte skal være trygg å spise, vil jeg ha det ferskest mulig, er jo en grun til at jeg valgte ost fra ferskdisken :p De sa ikke så mye da jeg kom ned med den heller, bare: ååjaa, vil du ha ny eller pengene tilbake ?
 
Haha, jeg har droppet butikker bare fordi de har hatt mye utgått mat. Tok heller en butikk mye lenger borte, bare pga det.

Selv om den osten jeg kjøpte skal være trygg å spise, vil jeg ha det ferskest mulig, er jo en grun til at jeg valgte ost fra ferskdisken :p De sa ikke så mye da jeg kom ned med den heller, bare: ååjaa, vil du ha ny eller pengene tilbake ?

Er jo greit når de ikke begynner å diskutere :)
Vi gjorde sjelden det da jeg jobba i butikk, for gjør man feil tjener man jo ingenting på å nekte for det :)
 
Er jo greit når de ikke begynner å diskutere :)
Vi gjorde sjelden det da jeg jobba i butikk, for gjør man feil tjener man jo ingenting på å nekte for det :)

Haha, ja hadde de diskutert hadde jeg begynt å lure :p
 
Back
Topp