Æsj, liker ikke når de bekymringstankene kommer!

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Men nå har jeg gått opp en del kilo de siste ukene og ser tydelig at jeg har fått vann i kroppen :(
Er så redd for svangerskapsforgiftning... men har jo ikke noen andre plager som tilsier dette, så må bare slå meg til ro med det.

Andre som får slike tanker nå mot slutten? Jeg må rett og slett lære meg å se positivt på ting og tro det beste ikke det værste jeg altså! JEEEEZEZZZ!!!
 
Kjenner til tankene!! Hadde SF sist svangerskap som tiltok i uke 38. Hadde da faktisk ikke så mye vannansamlinger i kroppen, men kjente på høyt Blodtrykk, intens hodepine og utslag av proteiner på urinen.
 
Trodde jeg skulle ha helt roen i dette svangerskapet siden det er andre barnet, men neida, bekymrer meg for alt mellom himmel og jord. Har blitt noen telefoner til føden, ja - de har sikkert merket journalen min med HYSTERISK KVINNFOLK! :p
 
Jeg går mest og kjenner etter tegn på at fødselen går i gang jeg :p Ellers er jeg ikke så bekymret.. Men alle bevegelser, murringer, nedpress, kynnere osv. analyseres ift. om fødselen kan være i gang :p Gleder meg sånn!
 
Jeg har enda ikke fått noe vann i kroppen, eller sånne typiske plager på alvorlige ting *bank i bordet* , så håper jeg slipper unna :)

Syns du rett og slett skal snakke med lege/jordmor eller hva du skal til neste gang. Er så mye bedre å høre og bli beroliga av de, enn å gå å bekymre seg :( Man skal ikke være redd for å virke hysterisk. Er jo VI som går å kjenner på graviditeten og det er vi som vet hvordan kroppene våres er. Håper det går bra med deg og at du ikke lar tankene fly for langt :)
 
Jeg var inne til sjekk for SF senest for en uke siden jeg. Hadde gått opp tre kilo på en uke, og så ikke ut i ansiktet, hadde også endel mild hodepine. Men ingenting i veien og to dager etter sjekken, så gikk jeg ned igjen en kilo og ansiktet mitt ble normalt igjen. Helt merkelig.
 
Men nå har jeg gått opp en del kilo de siste ukene og ser tydelig at jeg har fått vann i kroppen :(
Er så redd for svangerskapsforgiftning... men har jo ikke noen andre plager som tilsier dette, så må bare slå meg til ro med det.!


Skjønner fort at du tenker det, og ser en annen også har skrevet det i dag at hun bekymrer seg for det. Så da er vi i allefall 3 stk, for tankene mine har kvernet rundt det de siste dagene.
Har selv stor vektøkning og hevelse i bein og fingre, - fingre er numne halve dagen, og hodepine 5 dager på rad. Men jeg tror det kommer mye av naturlige graviditetstegn. Men som førstegangs her i gården i allefall så bekymrer jeg meg helt sykt.. Håper at ved neste eventuelle graviditet (en gang laaaangt laaaangt frem i tid!!!) klarer jeg å forholde meg litt mer rolig.

Tror også det blogginnlegget fra lykkelita påvirket folk mer enn man tror. Når man leser så fæle ting rett oppunder fødsel, så er det fort å tenke at hva som kan skje en selv. Når har du neste kontroll da? Jeg har på tirsdag eller onsdag trur jeg... Så ikke så altfor lenge å vente...
 
Jeg hadde også disse tankene da vannet flyttet inn her, ikke de første dagene men da det virkelig ble plagsomt og sprengte på begynte nok tankene å vandre ;)
Vurderte å ringe og få sjekket blodtrykk og urin for sikkerhetsskyld, men så hadde jeg en kontroll dagen etter, og jeg hadde heller ingen andre symptom enn vann -som jeg og fikk forrige sv.skap. så jeg lot det vente, og på kontroll dagen etter var jo alt av verdier kjempefine :)
Men det er vår natur å være bekymret ;) Sånn er det bare å være mor :) :p
Om det er lenge til neste kontroll, be om en sjekk imellom, det hadde jeg gjort :)
 
Skjønner fort at du tenker det, og ser en annen også har skrevet det i dag at hun bekymrer seg for det. Så da er vi i allefall 3 stk, for tankene mine har kvernet rundt det de siste dagene.
Har selv stor vektøkning og hevelse i bein og fingre, - fingre er numne halve dagen, og hodepine 5 dager på rad. Men jeg tror det kommer mye av naturlige graviditetstegn. Men som førstegangs her i gården i allefall så bekymrer jeg meg helt sykt.. Håper at ved neste eventuelle graviditet (en gang laaaangt laaaangt frem i tid!!!) klarer jeg å forholde meg litt mer rolig.

Tror også det blogginnlegget fra lykkelita påvirket folk mer enn man tror. Når man leser så fæle ting rett oppunder fødsel, så er det fort å tenke at hva som kan skje en selv. Når har du neste kontroll da? Jeg har på tirsdag eller onsdag trur jeg... Så ikke så altfor lenge å vente...

Har ikke før jeg er 36 uker altså 19 sept:confused: men tusen takk for koselig kommentar :D
 
Trodde jeg skulle ha helt roen i dette svangerskapet siden det er andre barnet, men neida, bekymrer meg for alt mellom himmel og jord. Har blitt noen telefoner til føden, ja - de har sikkert merket journalen min med HYSTERISK KVINNFOLK! :p

Det tror jeg sannelig det står i min journal også! :p Haha! Eller* Jenta med telefonskrekk har fått mannen til å ringe oss IGJEN* :p
 
Har ikke før jeg er 36 uker altså 19 sept:confused: men tusen takk for koselig kommentar :D

Du kan jo sikkert ringe å få en tidligere kontroll hos lege eller kanskje enklere å komme inn til en jordmor hvis du er bekymret da? Kjedelig å gå å bekymre seg. Føler meg også som de sier over her "hysterisk". :p
 
kjenner på de tankene selv siden jeg hadde sf sist svangerskap. Får heldigvis god oppfølging pga det, men klarer jo ikke å la være å tenke på det uansett.. Var veldig mye inn og ut av sykehuset sist gang pga sf og det var ikke noen hyggelig opplevelse..
 
kjenner på de tankene selv siden jeg hadde sf sist svangerskap. Får heldigvis god oppfølging pga det, men klarer jo ikke å la være å tenke på det uansett.. Var veldig mye inn og ut av sykehuset sist gang pga sf og det var ikke noen hyggelig opplevelse..

Æsj, ja det er så veldig dumt dersom man velger å overse for å ikke virke hysterisk, og så ender det lite bra! Det tenker jeg da. Skjønner godt at du tenker på det, når du har erfart det tidligere! Men forhåpentligvis så går det bra for oss begge to :)
 
Æsj, ja det er så veldig dumt dersom man velger å overse for å ikke virke hysterisk, og så ender det lite bra! Det tenker jeg da. Skjønner godt at du tenker på det, når du har erfart det tidligere! Men forhåpentligvis så går det bra for oss begge to :)
ja, forhåpentligvis gjør det det :) Er liksom ikke bare en ting å bekymre seg for i svangerskapet.. men som regel så går det jo bra, heldigvis! God klem til deg :)
 
Back
Topp