ÆH! *Folat*

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Hørte på nyhetene på radioen nå at man har 20% større sjangse for å få kreft om man tar Folsyre...

KUN de som hadde fått råd om legen om å bruke det, og gravide må bruke det..
Har hørt det er lurt å ta det når man prøver å bli gravid, men hørte ikke noe om denne gruppen..

ØØØH!?
Er det ikke skadelig for dem, da?
[&:][8|]

jøss. nei det har jeg ikke hørt..

fint for meg som må gå på de resten av livet [:'(]

Myndighetene anbefaler det fra du planlegger svangerskap. For de fleste er det en kortere periode av livet og utgjør dermed sikkert svært liten fare. Er ikke sikker altså, men antar at det er snakk om folsyreinntak over tid.

oi, hmm, det var rart.

Har da hele tiden hørt at folat skal tas når man prøver å bli gravid også. Jeg tar jo folat jeg. står jo på boksen også.hmm[&:]??

Syns det er økt kreftfare uansett hva det gjelder [8|] for sunn mat, sprøytet grønnsaker/frukt, fet mat, jobbe nattskift, se på tv, folat, p-piller osv osv.....

ja ja får jo dobble litt den sjangsen jeg da, som må ta 10 dobblet dose hver gang jeg har planer om å bli gravid.

Så da er brokkoli lissom ikke sunt noe mer da??[8|] Det inneholder jo folat!

Ville nå uansett tatt folat om jeg hadde prøvd å bli gravid og i de påfølgende tre månedene uansett! -For å unngå ryggmargsbrokk.

ORIGINAL: *Julespire*

Syns det er økt kreftfare uansett hva det gjelder [8|] for sunn mat, sprøytet grønnsaker/frukt, fet mat, jobbe nattskift, se på tv, folat, p-piller osv osv.....

Ja, alt er jo kreftfarlig for tiden.
Jeg tok ernæring i fjor, og da sa de at en skulle ta folsyre så lenge man prøvde å bli gravid uansett om dette var noen måneder eller noen år. Var også greit å bruke dem hele svangerskapet, ikke bare de 3 første månedene.

Back
Topp