Åssen er det med treningsformen?

Trener normalt styrke 2-3 ganger i uka og har en aktiv jobb. Nå ligger jeg bare rett ut med kvalme så blir ikke akkurat så mye trening. Dagens mål er å dusje og kanskje vaske ei maskin med klær :dead:
Men kjenner at jeg får vondt i ryggen av all liggingen så klarte å gjøre noen enkle øvelser i går med lange pauser, da jeg også blir andpusten av ingenting :hungover:
Satser på at dette ordner seg og at kvalmen gir seg før eller senere så jeg kan komme tilbake til meg selv...

Jeg trener normalt mellom 4-6 ganger i uken, men etter jeg har blitt gravid har det blitt ca 3 ganger i uken:) Jeg jobber innen trening, så er aktiv hele dagen, men noen dager fokuserer jeg mer på å holde ut på jobb enn egentrening pga trøtthet :) håper egentlig jeg kan klare å komme meg opp til 4-5 ganger nå snart, og være litt flinkere til å holde styrken jevnt over bedre enn sist svangerskap :p
Tre ganger i uken synes jeg er kjempe bra , flink du er ❤️ :)

Før jeg ble gravid, og frem til jeg begynte å blø første gang, så gikk jeg en tur hver dag. Det var min lille.. trening. Nå er jeg såpass i dårlig form, at jeg rører meg knapt ...
Viktig å lytte til kroppen,ikke alltid man er
I form til å trene❤️

Jeg trener normalt mellom 4-6 ganger i uken, men etter jeg har blitt gravid har det blitt ca 3 ganger i uken:) Jeg jobber innen trening, så er aktiv hele dagen, men noen dager fokuserer jeg mer på å holde ut på jobb enn egentrening pga trøtthet :) håper egentlig jeg kan klare å komme meg opp til 4-5 ganger nå snart, og være litt flinkere til å holde styrken jevnt over bedre enn sist svangerskap :p
Imponerende! I dag hadde jeg egentlig store forsetter om å dra på spinning, men endte på på sofaen store deler av dagen i stedet. Satser på å få inn litt trening over helga :cool:

Tre ganger i uken synes jeg er kjempe bra , flink du er ❤️ :)
Takk :) men når man er Personlig Trener så føler jeg at jeg burde få til mer :p men det er vel heller min egen tanke om trening så sier det :p

Imponerende! I dag hadde jeg egentlig store forsetter om å dra på spinning, men endte på på sofaen store deler av dagen i stedet. Satser på å få inn litt trening over helga :cool:

Jeg har ikke gjort stort jeg heller i dag :p pleier egentlig å få inn en tur om jeg ikke trener, men i dag ble det sofa og avslapning på høyt nivå (og jeg lærer meg selv at det er lov å ha roligere dager her og der) :)

Takk :) men når man er Personlig Trener så føler jeg at jeg burde få til mer :p men det er vel heller min egen tanke om trening så sier det :p
Ja og det sier jo bare noe om at kroppen din trenger hvile på en annen måte en du er vandt til ❤️
Jeg synes du er veldig flink, men jeg forstår tankegangen din siden dette er jobben din.

Ja og det sier jo bare noe om at kroppen din trenger hvile på en annen måte en du er vandt til ❤️
Jeg synes du er veldig flink, men jeg forstår tankegangen din siden dette er jobben din.
Helt sant :) derfor jeg tar det roligere, men håper på å få muligheten til mer treningen når 2.trimester starter :) :Heartred

Jeg er i overkant glad i å trene. Trener styrke 4 ganger i uka pluss at jeg løper opp mot 3 mil per uke fordelt på 3/4 turer. Går også noe tur utenom.
Foreløig er det kun løpinga som jeg har merket det på. Løper en del senere enn jeg pleier

Det som er fint med styrketrening er at man kan redusere vekt og legge inn lengre pauser for å tilpasse etter formen.

jeg har i tidligere svangerskap også trent mye og helt frem til termin. Men løpeskoene har blitt satt på hylla rundt halvveis i svangerkapet pga bekkenproblemer. Styrketreningen har jeg klart å holde på

med førstemann la jeg treningen helt på hylla i hele svangerskapet. La på meg kjempemasse og følte meg helt pyton i et år etterpå. Følte jeg «mistet» meg selv. Inngikk da et løfte med meg selv om at jeg aldri skal gjøre det på den måten igjen. Trening gir meg energi og livsgnist! Derfor har jeg hatt mye igjen for å holde meg aktiv gjennom de to siste svangerskapene. Håper jeg klarer det denne gang og

Mitt tips er: lytt til kroppen, ikke gjør noe som er vondt. Stol på deg selv og ha det kjekt. Trening skal være lystbetont gjør noe du liker!

Jeg har aldri likt å trene, og de siste to årene har jeg vært svært inaktiv (begynt å kjøre overalt og liker best å sitte i sofaen og strikke og spise pizza). Har alltid vært medlem av treningssenter, men ikke vært flink til å bruke det jevnt, bare periodevis. Rett før jeg ble gravid hadde jeg egentlig tenkt å begynne med styrke og kondis for å gå litt ned i vekt. Mistrives enormt i egen kropp (men det har jeg alltid gjort). Kom egentlig ikke i gang før jeg plutselig fikk andre ting å tenke på.

Svangerskapet har startet med mye magesmerter, så nå har jeg ikke turt å trene fordi alt gjør vondt. Smertene begynte å avta for to dager siden, men nå har kvalmen blitt verre.

Jeg er altså ikke en sånn som liker å trene eller som savner det. Men jeg er livredd for at kroppen min er så svak at jeg vil få trøbbel uti svangerskapet når det blir tungt, og ikke minst under fødsel! Så jeg er fast bestemt på å ta noen grep, men tror timing er viktig og tilpasset mengde/styrke nå i starten.

Jeg har ikke fått trent på flere uker pga kvalme :confused: Håper virkelig jeg får til å trene litt snart, elsker å trene og kroppen min trenger det :shy:

Har funnet ut at veldig korte styrkeøkter ala 10 min passer meg best. Da rekker jeg en 3-4 øvelser med 3 repetisjoner. Så det skal jeg prøve gjennomføre flere ganger i uken gjennom svangerskapet (Merk prøve). Ellers liker jeg å gå lange turer, men har blitt færre av de pga kvalmen og svimmelheten. Er ikke så glad i høy intensitet, men med denne gravidformen jeg har nå så er jo hver eneste motbakke (og trapp) nok til å sende pulsen i været uansett :rolleyes:

Svømmer et par ganger i uka og prøver å få til en gå tur hver dag :) Aldri hvert noe særlig glad i trening men elsker å gå turer ^^

Back
Topp