Åssen bilstol har dere?

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
Leter i bilstoljungelen og er mere forvirret enn noensinne.

Har dere plustestet stol?
Kjøpte dere pakke med base osv eller bare stolen? Hvilket merke har dere?

Må være bakovervendt. Hva vil dere anbefale? Vi har isofix men besteforeldrebil har ikke det. Vi tenkte på cabriofix, men den er vel ikke plusgodkjent?

Hvilken stol har dere som nummer 1 og hvem har dere som nummer 2?

Har kjøpt besafe izi go denne gangen. Hadde maxi cosi cabriofix til de to andre, men ville prøve noe annet nå. Bilstol 2 har vi ikke kjøpt enda. Ser ikke poenget i å kjøpe noe så stort å la det stå i ett helt år før det blir tatt i bruk. Venter heller til han skal bytte. Da vurderer jeg å prøve cybex sirona siden den kan snus ut mot døra når ungen skal ut. Virker ganske hendig egentlig. Hadde nok kjøpt med isofix hvis jeg var dere, og heller bedt besteforeldrene kjøpe sin egen bilstol type 0-18kg eller 9-25kg. (Av et bra merke. Ikke noe biltema/coop obs-greier.) Bilstolene som er 0-13kg kan festes med belte uten basen også, om det skulle være krise.

Leter i bilstoljungelen og er mere forvirret enn noensinne.

Har dere plustestet stol?
Kjøpte dere pakke med base osv eller bare stolen? Hvilket merke har dere?

Må være bakovervendt. Hva vil dere anbefale? Vi har isofix men besteforeldrebil har ikke det. Vi tenkte på cabriofix, men den er vel ikke plusgodkjent?

Hvilken stol har dere som nummer 1 og hvem har dere som nummer 2?

Du kan trygt ha cabriofix som nr 1 sete:)

Som nr 2 sete vil jeg anbefale dere å vente litt med, når barnet begynner å bli så stort at den trenger å bytte stol, da får du prøvd barnet i stolen før kjøp og stolen i bilen :)

Cabriofix med base som kan festes med både belte og isofix. Sia besteforeldran ikke har isofix.

Bilstol nummer 2 har vi besafe, huske ikke eksakt modell, men monteres med isofix bakovervendt og forovervendt med belte i bilen. Vi hadde storesøster bakovervendt i den til ho va litt over 2,5, mens de gangan besteforeldran hadde ho, satt ho forovervendt... No når ho blei 3år kjøpte vi cybex pallas 2 fix.

Hadde vi ikke hatt sete 2 i hus hadde vi ikke kjøpt d før d blei nødvendig...men babyen kommer nok å sitte i besafeen til h*n ikke mer har plass...og ikke skifte som søstra tidlig, men vi va nødt til d på ho pga at æ ikke klarte å løfte ho opp i sete og ho klarte ikke å klatre opp sjøl...ikke bare bare med ett bekken og en rygg som ikke fungere helt og en mage som e i veien...

Vi har også maxicosi cabriofix med base som brukes både med og uten isofix! Ble anbefalt denne over Besafe easyGo pga den varer litt lenger (større stol) :-) Smak og behag.. Vi fikk også kjøpe denne pent brukt av venner av oss så da var den saken klar :-)

Jeg lurer også fælt på hvilken stol jeg skal kjøpe! Har lest at recaro privia er best i test om dagen..? Noen med erfaringer her? Lurer litt på ang denne stolen om den har samme isofix-base som "alle" andre stoler, eller om den har egen? Noen steder står det "recaro-fix".. Kjipt å kjøpe ny base når man skal bytte stol tenker jeg..? :-)

Du kan trygt ha cabriofix som nr 1 sete:)

Som nr 2 sete vil jeg anbefale dere å vente litt med, når barnet begynner å bli så stort at den trenger å bytte stol, da får du prøvd barnet i stolen før kjøp og stolen i bilen :)
Var det jeg regnet med :) cabriofix er plusstestet el? Vet du det?

Har kjøpt besafe izi go denne gangen. Hadde maxi cosi cabriofix til de to andre, men ville prøve noe annet nå. Bilstol 2 har vi ikke kjøpt enda. Ser ikke poenget i å kjøpe noe så stort å la det stå i ett helt år før det blir tatt i bruk. Venter heller til han skal bytte. Da vurderer jeg å prøve cybex sirona siden den kan snus ut mot døra når ungen skal ut. Virker ganske hendig egentlig. Hadde nok kjøpt med isofix hvis jeg var dere, og heller bedt besteforeldrene kjøpe sin egen bilstol type 0-18kg eller 9-25kg. (Av et bra merke. Ikke noe biltema/coop obs-greier.) Bilstolene som er 0-13kg kan festes med belte uten basen også, om det skulle være krise.
Det virket lurt. Har alle store seter baser?

Vi har maxicosi pebble med iso fix. Har kun stol nr. 1! Og den kan brukes med eller uten Isofix festet:)
Vet du om pebble stolen er større enn cabriofixen?

Vi har hatt Maxicosi cabriofix som sete nr 1 (brukte det til baby var 9 mnd), og som sete nr 2 har vi Cybex Sirona; det er helt fantastisk, ville ikke bytta det mot noe annet for alt i verden ;-)
Det høres bra ut! <3

De er ikke plus testet men de er sikker fordeom :) er mer nr 2 stolen som blir plus testet :)

Vedlegg

• 1435498080717.jpg
    1435498080717.jpg
    93,8 KB · Visninger: 13
Vi har brio primo med isofix-base liggende etter storesøster. Den kan festes uten base hvis man skal sitte på med noen andre, men det tror jeg aldri vi har gjort.

Jeg tror ikke babysetene er plus testet? Mulig jeg tar feil nå, men det tror jeg bare er for de neste vektklassene.

Vi har hatt flere forskjellige småbarnsseter til de to store barna. Jeg har vært absolutt mest fornøyd med besafe izikid x3. Det kan jeg ikke bruke til denne babyen, for det lar seg ikke feste i midten i bilen vår. Jeg venter med å kjøpe sete nr 2 til vi trenger det, og da skal jeg først og fremst lete etter noe som kan stå i midtsetet, som dessverre ikke har isofix.

Jeg lurer også fælt på hvilken stol jeg skal kjøpe! Har lest at recaro privia er best i test om dagen..? Noen med erfaringer her? Lurer litt på ang denne stolen om den har samme isofix-base som "alle" andre stoler, eller om den har egen? Noen steder står det "recaro-fix".. Kjipt å kjøpe ny base når man skal bytte stol tenker jeg..? :-)
Du kjøper en stol og en base som hører sammen. (0-13kg). Når du skal over til bilstol 2 så er det ingen løs base, men isofix-feste i selve stolen.

Det er somregel bare bilstol 1 som har løs base. Resten har isofix-feste i selve stolen.

Vi har også tenkt å kjøpe den stolen som neste stol. Onklen min har den til dattera og samboeren min ble forelska i den stolen. Han ville helst ha den i nyfødt også, men den finnes ikke i nyfødt har jeg skjønt. Så vi kjøpte cabriofix som nyfødt sete. Vurderer å spørre onkel om vi kan kjøpe hans. For vi vurderer å ha en sånn stol i hver bil. Siden den ene skal levere i barnehagen og den andre skal hente pga jobb situasjon.

Back
Topp