Årets store test av barneseter

Endelig en ny test.
Selv om noen av de mest brukte på det norske markedet ikke er med...

Men HTS sitt KIDsete som er best i test scorer fortsatt bare 70 poeng, noe som tilsvarer Bra, men ikke Meget bra.

Syns det var en elendig test. De fleste setene folk bruker her til lands er jo ikke med engang.

Som jeg skrev på facebook, jeg synes det er ekstremt skuffende at det ikke kommer enda bedre frem at bakovervendt er det sikreste. Det står bare at det anbefales. Ikke noe mer om det. Og enda mer skuffende er at det ikke nevnes en plass at barn over 18 kg også kan og bør sitte bakovervendt.

Når det er sagt, er jeg rimelig sikker på at jeg leste en svensk barnesetetest for ikke veldig mange ukene siden hvor akkurat dette setet fra Kiddy ble totalslaktet.

TonjeJenta skrev:
Syns det var en elendig test. De fleste setene folk bruker her til lands er jo ikke med engang.

enig...

Ja, det er skuffende og det mange ikke vet er jo at dette faktisk er en tysk test..

Ble skuffet da jeg leste den testen, nesten bare "feil" seter med i den. Skal ha nytt sete til lillebror nå så hadde vært greit å fått testresultater på de som selges i butikkene. Syns også det kommer for lite fram at bakovervendt er best og anbefales.

Mange seter her som jeg ikke har hørt om engang.
Men så var det mest fremovervendte stoler, så er kanskje derfor...

Belogic scoret utrolig dårlig...
Er ikke det plusstestet da?

At de fremstiller boxette som et trygt og godt alternativ er jo også direkte skremmende..

Jeg har fått beskjed i butikker både i sverige og i norge om å ikke stole blindt på dissa testene, svensken sa at noen ganger blir testen kjøpt av andre land hvor barna ikke sitter bakovervendt en gang! Og både han i sverige og ho i norge sa at alle stoler som står i butikken er gjokjente bra stoler, d er ganske strenge krav bare å få komme i butikkhyllen vist nok!

TonjeJenta skrev:

sign denna..

Hadde også håpet å fått noe gode seter ut av den testen bakovervendt, da lille skal få seg nytt sete, men den der er jo bare ubrukelig for vår del.. emoticon

Noen som har god peiling på bra bakovervendt her da? 
Har multitech til eldste, og godt fornøyd med det bakover, ikke fremover.. 
Helst ikke besafe, de tar så elendig stor plass, og så går de kun til 18 kg.. 

Cathrine_86 skrev:
Hadde også håpet å fått noe gode seter ut av den testen bakovervendt, da lille skal få seg nytt sete, men den der er jo bare ubrukelig for vår del.. emoticon

Vi har Acta graco duologic til mellomste her, han er 2,5 nå å sitter fint i d! D er rent bakovervendt fra 0 til 18kg. D skal i følge svensken være d som tar minst plass i bilen. Spørte om d da vi kjøpte for den gange kjørte vi en focus(ikke verdens største bil). Har satt han bak førerstolen nå for d krever faktisk bittelitt mindre plass en lillebror sitt som også er acta graco, men d babysete 0 til 13 kg. Lønner seg å prøve sete i bilen når man skal handla emoticon

Mange ukjente seter her ja, og altfor få bakovervendt... Men godt å se at britax sitt babysete kommer godt ut, samme med britax og cybex sine isofix beltestoler.  Blir jo helt stressa hver gang det kommer ut en test jeg, for at setene vi har kjøpt skal bli slakta. Sjekker jo så godt en kan på forhånd, men det er ikke lett bestandig.

Vi har besafe beltestol til eldtemannen her, men den er ikke med i testen eller ser jeg helt feil?

http://www.ba.no/motormagasinet/article5614914.ece

"God babykrybbe

Nærmer det seg termin? Årets test omfatter også en babykrybbe som egner seg  for de aller, aller minste. Bebe Confort Windoo Plus er faktisk den eneste  testede modellen i årets test som oppnår full score i både front- og  sidekollisjonstestene. Til sammen henter babykrybben 74 poeng. "

emoticon 

manfred skrev:
Cathrine_86 skrev:

Vi har Acta graco duologic til mellomste her, han er 2,5 nå å sitter fint i d! D er rent bakovervendt fra 0 til 18kg. D skal i følge svensken være d som tar minst plass i bilen. Spørte om d da vi kjøpte for den gange kjørte vi en focus(ikke verdens største bil). Har satt han bak førerstolen nå for d krever faktisk bittelitt mindre plass en lillebror sitt som også er acta graco, men d babysete 0 til 13 kg. Lønner seg å prøve sete i bilen når man skal handla emoticon

Attehæ?
Det setet er kjempesvært! Vi hadde det til snuppa, og i vår V70 ble jeg sittende med beina inn i dashbordet og stolryggen var vinkelrett (jeg er 175, mannen er 190 så han kjørte for det meste kan man si :P)
Vi prøvde dette setet i flere biler når vi nå skulle kjøpe oss ny bil, men endte ganske enkelt opp med å bytte ut bilstolen. Den tar helt vanvittig med plass, og det er det jeg har fått høre i de barneutstyrsbutikkene vi har vært i og kiket den siste tiden..

Jeg er ikke så slavisk i å følge slike tester må jeg innrømme, men var godt å se at setene våre var (faktisk) best i test likevl da ;-) Slike tester er jo kjekke som veiledere, men det er viktig at bil, barn og sete passer sammen også da... Mange seter tar for stooor plass!

Back
Topp