Årets kommentar....

Åh herregud!! Hva tenker de med? De blir jo verre og verre!
Har du sagt i fra/ tatt igjen?

Samboer har kommet hjem igjen og later som ingenting. Kom og satte seg i tv stuen og spurte hva jeg så på osv.... Jeg svarte mens jeg reiste meg og gikk, mens jeg går hører jeg et forskrekket "går du ned?". Satte meg heller nede og så tv, ikke snakket med han siden. Kommer til å legge meg på gjesterommet også. Ekkel følelse når jeg tar meg selv i å tenke at det sikkert er en av grunnene til at han ikke prøver seg lenger, vet jo at jeg er god nok! Vet også at jeg fint klarer meg alene....og at jeg ikke kommer til å dra fra han.

Dette er bare drit kjipt. Og skjønner hva du mener når du sier at han får deg til å føle deg svak! Mannen min har for eksempel aldri kommet til meg etter at vi har kranglet. Han bare later som ingenting og venter til det går over av seg selv....... Føler meg ofte tråkket på og urettferdig behandlet. Og å ta opp ting er ikke alltid mye vits, enten ler han det vekk eller så svarer han som en 12 åring "jada, jeg er heeelt forferdelig og du er heeeelt perfekt" når jeg prøver å ta opp saklige ting og er ikke intr. I å snakke om det jeg vil snakke om. Et du på face gruppen? I så fall så fikk du kanskje med deg tråden min ang. Navn til babyen....

Dette er bare drit kjipt. Og skjønner hva du mener når du sier at han får deg til å føle deg svak! Mannen min har for eksempel aldri kommet til meg etter at vi har kranglet. Han bare later som ingenting og venter til det går over av seg selv....... Føler meg ofte tråkket på og urettferdig behandlet. Og å ta opp ting er ikke alltid mye vits, enten ler han det vekk eller så svarer han som en 12 åring "jada, jeg er heeelt forferdelig og du er heeeelt perfekt" når jeg prøver å ta opp saklige ting og er ikke intr. I å snakke om det jeg vil snakke om. Et du på face gruppen? I så fall så fikk du kanskje med deg tråden min ang. Navn til babyen....

Årrh! Den der 12åringen som stadig kommer frem! Helt idiotisk!

Ja, jeg fikk med meg babynavn tråden :)
Her trodde jeg aldri vi skulle bli enige. Han ønsket mormoren og morens navn (for- og mellomnavn) + jeg har sagt at det er ok å kun ha hans etternavn. Da klikket det til slutt for meg og jeg blånektet (+ det hørtes ut som navnet på en musikal). Det samme skjedde når vi bygget hus, plutselig har han så sterke meninger på "kvinnefelt" bare for å ødelegge/ provosere. Sa til og med at når vi flyttet så fikk jeg ikke lov å vaske bil, skifte dekk eller andre "manne"ting utenfor (jeg har alltid vært veldig selvstendig + alenemor), dette fordi de nye naboene kunne få feil inntrykk. Ikke at han gjør noe av det jeg ikke får "lov" å gjøre! Psyko......

Jippi. Bare for å ha noe å bestemme liksom? Kjenner igjen den. Ja jeg var så såret og rasende på oppførselen hans den kvelden/natten. Neste dag bare lot han som ingenting. Da ignorerte jeg han. I dag prøvde jeg forsiktig å ta opp tema igjen men fikk beskjed at det gadd han ikke snakke om fordi vi ikke ble enige. Og da kom jeg med forslag på hvordan vi kunne komme til enighet... Fantastisk! Venter på bot og tildelt navn ved 6 mnd alder.
Jeg har aldri vert en du kam pushe rundt heller og skiftet selv dekk på bilen 3 dager førvesla kom til verden. Men med han følerjeg på en måte at jeg ikke har noe jeg skulle sakt... Så irriterende.

Herregud! Jeg kan virkelig ikke tru hva jeg leser. Hvordan holder dere ut med sånne egoistiske mannfolk? Vettu hva.. Dette er jo bare helt sykt! Det skulle ikke vært lov å oppføre seg på denne måten! Hadde det vært meg hadde jeg gått fra de på flekken.. Ærlig talt !
Syntes utrolig synd på dere!

Her i huset er det totalt omvendt!
Her får jeg skryt hver gang jeg gjør den minste ting. Som bare det å ta av boret :) sambo gir meg komplimenter hele tiden, og hjelper meg med alt han ser er tungt eller slitsomt. Skal vi på butikken, og det er parkering langt unna, kjører han gjerne meg til inngangen, for så å parkere selv. Er jeg sliten en dag, varter han meg opp med god mat og drikke og kasserer gjerne beina mine som er full med vann.
Han er virkelig best ! :)
Merker at jeg lever i luksus etter å ha lest hvordan dere blir behandlet!

Ta igjen, si ifra og ikke tolerer sånn oppførsel !

Herregud! Jeg kan virkelig ikke tru hva jeg leser. Hvordan holder dere ut med sånne egoistiske mannfolk? Vettu hva.. Dette er jo bare helt sykt! Det skulle ikke vært lov å oppføre seg på denne måten! Hadde det vært meg hadde jeg gått fra de på flekken.. Ærlig talt !

Her får jeg skryt hver gang jeg gjør den minste ting. Som bare det å ta av boret :) sambo gir meg komplimenter hele tiden, og hjelper meg med alt han ser er tungt eller slitsomt. Skal vi på butikken, og det er parkering langt unna, kjører han gjerne meg til inngangen, for så å parkere selv. Er jeg sliten en dag, varter han meg opp med god mat og drikke og kasserer gjerne beina mine som er full med vann.

Det er sånn jeg har det og! Så jeg lever absolutt i luksus!
Får servert middag hver eneste dag, blir med meg i butikken (bare jeg som har lappen på bil), løfter og bærer alt for meg, går tur med hunden, rydder og vasker, masserer meg hver kveld! Det er sånn det skal være! :-)

Venter spent på verdens vakreste lille prinsesse <3

Det er sånn jeg har det og! Så jeg lever absolutt i luksus!
Får servert middag hver eneste dag, blir med meg i butikken (bare jeg som har lappen på bil), løfter og bærer alt for meg, går tur med hunden, rydder og vasker, masserer meg hver kveld! Det er sånn det skal være! :-)

Venter spent på verdens vakreste lille prinsesse <3
Enig ! Vi har det godt vi :)
Og det er sånn det burde vært for alle !

Jeg har det også veldig bra og blir så godt tatt vare på. Jeg turte ikke skrive her i går at samboeren kom hjem fra en handletur og hadde kjøpt gave til meg. Han ga meg en vakker oppsats med rosa blomst og en hjertestein inngravert "...elsker deg". Han sa jeg helst fortjente en pokal fordi jeg var så flink og han setter meg så høyt. Den rosa blomsten var et tegn på at han gleda seg til å få en datter sammen med meg... ♥
Han er bare så fantastisk. Pleier å omtale han som min kjæreste, min elsker og min beste venn.
Han er med og rydder og vasker hjemme, løfter alt tungt for meg, koser og masserer meg, lager mat ++.
Vi snakker sammen hver dag om min dagsform og han koser med magen og snakker til babyen :) han ser jeg er redusert nå og sier jeg må slappe av så ofte jeg kan, men han vet jeg lengter etter å være mer aktiv på ting. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm, skjønner at jeg har det utrolig bra! Vil ikke si bare heldig, for jeg har jo valgt mannen min selv og en av de viktigste egenskapene jeg så etter var jo at han var snill og omtenksom. Men, et samliv kommer ikke av seg selv, og må hele tiden jobbes med.
Vi har vært sammen i 11 år, har to barn, snart 3. Vi må fremdeles snakke sammen om hvordan vi ønsker å ha det hjemme, oppdragelse, økonomi, fritid og arbeidstid etc. Det handler om å gi og ta, og være rause og snille med hverandre tror jeg. Kan i allefall telle på en halv hånd hvor mange ganger vi har kranglet/sagt noe stygt til hverandre.
Prøv å snakk mer sammen, og ikke finn dere i hva som helst! Men, vær også raus og skryt/ gi komplementer til den andre og se om det snur den andres uønskede oppførsel.

Sånn er min også, så skjønner kor heldig eg er ja... :)

Som om å lese om meg og mitt samboerforhold. Det er da slik det bør være!? Han behandler meg som ei prinsesse <3

Ikke godta å bli behandlet dårlig!

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Har nå tatt en prat med han....eller monolog ble det faktisk for han ble underlig stille.
Jeg forklarte saklig følelsene jeg har, spesielt nå under graviditeten, og hva jeg forventet av han som partner som ikke ble innfridd. Tårene mine trillet non stop og jeg innrømmer det at jeg synes synd på meg selv også og mye av grunnen er at jeg har fått nok. Han sa ingenting utenom at han var enig i det meste av det jeg sa (whaaat??) og at han skulle prøve å gjøre noe med det.... Tomme løfter har jeg vært borti før, helt naiv er jeg ikke, men ønsker å tro at noe positivt i alle fall kommer ut av dette. Jeg ligger i sengen nå og han har satt seg foran pc'en (skal sies at han tenker myyyye og lenge før han ofte kommer tilbake til slike samtaler).
Jeg sa at jeg hadde forventet å se han mer ansvarlig og omsorgsfull i denne perioden, at han var den eneste som fikk meg til å føle meg ekkel, at jeg trenger å høre at han er glad i meg, at han varter meg litt opp og er borti meg. Ønsker å bli prioritert og ikke bare være et alternativ, at tiden fremover med småbarn ikke kommer til å bli enkel av seg selv. Tror det ramlet så mye ut av munnen på meg når jeg først hadde sjansen at keg husker ikke alt engang. :/ Blir jo en fortsettelse på dette så er litt nervøs for om noe endrer seg.

Takk til alle som orket å lese sytingen min og som har svart med trøstende ord og som har vist at det finnes bedre alternativ, at en ikke skal la seg behandle slik.

Har nå tatt en prat med han....eller monolog ble det faktisk for han ble underlig stille.
Jeg forklarte saklig følelsene jeg har, spesielt nå under graviditeten, og hva jeg forventet av han som partner som ikke ble innfridd. Tårene mine trillet non stop og jeg innrømmer det at jeg synes synd på meg selv også og mye av grunnen er at jeg har fått nok. Han sa ingenting utenom at han var enig i det meste av det jeg sa (whaaat??) og at han skulle prøve å gjøre noe med det.... Tomme løfter har jeg vært borti før, helt naiv er jeg ikke, men ønsker å tro at noe positivt i alle fall kommer ut av dette. Jeg ligger i sengen nå og han har satt seg foran pc'en (skal sies at han tenker myyyye og lenge før han ofte kommer tilbake til slike samtaler).
Jeg sa at jeg hadde forventet å se han mer ansvarlig og omsorgsfull i denne perioden, at han var den eneste som fikk meg til å føle meg ekkel, at jeg trenger å høre at han er glad i meg, at han varter meg litt opp og er borti meg. Ønsker å bli prioritert og ikke bare være et alternativ, at tiden fremover med småbarn ikke kommer til å bli enkel av seg selv. Tror det ramlet så mye ut av munnen på meg når jeg først hadde sjansen at keg husker ikke alt engang. :/ Blir jo en fortsettelse på dette så er litt nervøs for om noe endrer seg.

Takk til alle som orket å lese sytingen min og som har svart med trøstende ord og som har vist at det finnes bedre alternativ, at en ikke skal la seg behandle slik.
Utrolig bra at du tar det opp med han :-) da gjør du hvertfall ditt, så får vi håpe han gjør sitt :-) lykke til, og hold oss oppdatert :-)

Så braa!!! Jeg gjorde faktisk det samme i går og det gjorde godt. Får fortsatt ikke lov å forvente noe oppvarting eller hjelp, han rikker seg overhode ikke på navn. Men han tok til seg det jeg sa om måten han hadde behandlet meg på og forklarte selv hvordan han følte det så føler likevel vi kom frem til noe og at monologer i fremtiden vil bli dialoger(inkludert navnevalget når han får tenkt seg litt om) :):) tror han skjønte alvoret når jeg tOk med meg jentungen og kjørte midt på natten og kom hjem med sår i ansiktet etter at han hadde kastet en kalender på meg.

tror han skjønte alvoret når jeg tOk med meg jentungen og kjørte midt på natten og kom hjem med sår i ansiktet etter at han hadde kastet en kalender på meg.
Oi, uff da.
Har en mann som har slitt en del med temperamentet, så har til tider vært redd for noe sånt. Men har heldigvis aldri rørt meg eller noe annet.
Håper det går bedre for både deg og Supa'mama :)

Oi, uff da.
Har en mann som har slitt en del med temperamentet, så har til tider vært redd for noe sånt. Men har heldigvis aldri rørt meg eller noe annet.
Håper det går bedre for både deg og Supa'mama :)

Han har aldri gjort noe slikt før. Og det skal sies at jeg smalt den i gulvet først. Men det er forskjell på gulvet og den andre pers!!

Så bra at dere fant motet til å stille krav til dem og gjøre handling ut av det! Virker som begge kom positivt ut av det :)

Så bra at dere fant motet til å stille krav til dem og gjøre handling ut av det! Virker som begge kom positivt ut av det :)

Motet har alltid vært der, men jeg har måttet finne den "rette" anledningen der jeg ser (tror) at han er litt mer mottakelig. Ved andre anledninger har han virket som en 12 åring som VIL ta alt jeg sier feil og skal dytte det over på meg. :/

Men han har enda ikke tatt det opp igjen og gitt respons eller vist på noen måte at det virket. :(

Du får bare sørge for at det ikke går i glemmeboka, og at han ikke år anledning til å skyve problema fremover .. Syns du va flink uansett, selv om han ikke har kommet med respons! :)

Back
Topp