Åreknuter?

Fersk1

Andre møte med forumet
Noen andre der ute som er plaget med åreknuter eller hovne ben? Er i uke 17 nå og allerede i uke 11-12 begynte jeg å bli plaget med bena. Har snakket med legen om dette, men han har ingen andre råd enn å bruke støttestrømper hele tiden. Har vært plaget i noen år med dette, men ble veldig mye verre nå i starten av svangerskapet :(

i mitt forrige svangerskap hadde jeg så mye vann i kroppen på slutten at jeg ikke fikk på meg et eneste par med sko. så tendensen av åreknuter også, og det er mer synlig (og vondt) nå i mitt andre svangerskap - jeg er straks fullgått 17 uker. har i tillegg en blodutredelse på leggen som jeg fikk i mitt første svangerskap som forsvant i mellomtiden, men som nå er synlig igjen - ganske tydelig hvordan blodårene utvider seg selvom en ikke har kommet sånn veldig langt i svangerskapet! jeg har ingen andre råd enn støttestrømper, men jeg syns det er godt med kalde fotbad - mest for lindringens del. ellers kommer jeg til å gå til legen med beina mine når jeg er ferdig med unger, først da tenker jeg at han kan gjøre noe for meg!

Jeg forventet dette problemet sist, men det kom aldri. Min teori er at det var fordi jeg hadde så mye annet galt at jeg måtte ligge stort sett hele svangerskapet, må jo hjelpe å ha bena opp?? :)

Jeg fikk i underlivet sist, kun på høyre side. Hadde ikke på beina. Nå kjenner jeg at det er på tur tilbake igjen, er tydelug blå på innsiden av låret og det dunker når jeg står. Fikk beskjed sist gang at det ikke kom til å hjelpe med støttestrømper, så droppa det da. Men tror jeg skal prøve det nå, for vil gjerne jobbe ut november, og jeg er bare 16 uker i dag.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg er disponert mtp åreknuter, siden alle i familien på morsiden har det, og fikk det da de ble gravide. Jeg har brukt kompresjonsstrømper forebyggende siden uke 12. Er i uke 16 nå, og har ingen tegn til åreknuter enda. Krysser fingrene :) Kjøpte først slike billige på apoteket, men disse var ikke bra. Strammet jo nesten ikke i det heletatt, så bestemte meg for å gå på Medicus Plesner å få tak i skikkelige. Slitsomt å må vaske dem hver kveld, men hvis det hjelper så er det jo verdt det :)

Annet man kan gjøre er jo å sitte med bena hevet, passe på å ikke sitte med dem i kryss, være i aktivitet osv :)

De fleste på både mor- og farssiden i familien min er plaget med åreknuter, så ikke så rart jeg også har fått det. Bruker stramme støttestrømper hver dag, og likevel tyter blodårene ut på hele venstrefoten. Kunne tenkt meg å begynne på svømming, men synes det er så stygt når foten er både klumpete og blå :( Hjelper litt å sitte med bena høyt, har bare ikke muligheten til det på jobb, står i ro hele dagen. Har heldigvis ingen andre plager, så burde ikke klage :)

Back
Topp