Åreknuter

liiiile

Andre møte med forumet
Har de siste par årene utviklet åreknuter på begge leggene.Den ene er heldigvis svak enda,men på den ene leggen har den blitt ganske stor nå..[:'(]Er 31 år,har 2 barn..Den har blitt tjukk,og går over et litt større område.Klør noe helt forfedelig til tider,og veldig tung i det beinet avogtil.Også ser det jo ikke noe fint ut..[8|]Vegrer meg for å gå i kortere bukser,og ikke skjørt/kjoler som gjør at leggene vises..[:(] ser nå etter alternativ,noen som har erfaring?Operasjon,sklerose,laser??Interesert i priser,arr,og når man kan fungere på jobb/trening igjenn etterpå..For årene skal bort!!!![8D]

Man kan få det dekket hvis man har nok plager. Jeg skal søke om det, for mine er vonde. Hvis de er store så er det kun operasjon som tar de har jeg fått høre. [:'(] Skleroskopi funker vistnok ikke så bra på store årer. Det samme gjelder laser. Men de tar de små.

ORIGINAL: schnuppaluppa

Man kan få det dekket hvis man har nok plager. Jeg skal søke om det, for mine er vonde. Hvis de er store så er det kun operasjon som tar de har jeg fått høre. [:'(] Skleroskopi funker vistnok ikke så bra på store årer. Det samme gjelder laser. Men de tar de små.

Hmm,hvet du forskjellen på hva som er "store" og hva som er "små"..?Er ikke direkte vonde mine,men de KLØØØR!!?!Er tunge innimellom da,vanskelig å beskrive..[:-]Skikkelig kjiipt,er slank,røyker ikke og trener masse,irriterende at jeg har fått når jeg ser endel eldre damer som ikke har i det hele tatt[:-] Betaler gledelig selv for å få de bort..[8|]

Jeg ble operert 30. April i fjor. Da hadde jeg åreknuter fra høyt oppe på låret til langt bak på leggen. De klødde, var varme og store, og ikke minst skjemmende. Var inne på UL av de og så inne hos en kirurg. Var ingen tvil om at de måtte bort. Kosta meg kun en egenandel og materiell. Kom på ca 500 kr. Var sykemeldt i 2 uker. Fjernet stingene etter ca 10 dager. Ta kontakt med fastlegen din og det ordner seg nok:) jeg var forresten 24 år da jeg ble operert. Fikk antydningene til knutene etter svangerskapet med minstemann da jeg var 22.

Back
Topp