Åreknutar!?

Lusja

Flørter med forumet
Nokon som plutseleg har fått åreknutar?
Sist gong eg gjekk gravid fekk eg ein tjukk åreknute ein viss plass (på venstre side).. men den gjekk neeesten vekk etter graviditeten.
MEN!! I dette svangerskapet har det poppa ut åreknutar i massevis!! Store, ekle og ømme årer der "nede" som eg hadde èin sist gong. Så fortsetter dei vidare til lysken og nedover venstre låret, og faktisk til leggen.. Litt sprøtt!! Det er sjølvsagt ikkje pent, men som den forige legen min sa sist eg var gravid så er dette "medaljen si bakside". Det gjer meg ikkje så mykje, anna enn at det er ekkelt og litt vondt der nede. Er jo hoven og øm..
Er det andre som har nokon slike plager?? Har kjøpt meg støttestrømpebukse, hehe, men den er jo eit prosjekt å få på seg når ein har DEN bollen som  er i vegen! Synest det er utfordrande nok med sokkar og sko for tida jo

Huff, har ikke sett det enda - men har flere venninner som opplevde det.. Så jeg går bare å venter - har jo noen på leggene som har poppa ut litt, og tror desverre jeg har fått litt tendensen "der nede" også, er blitt litt ømt på den ene "sida".. Bruker støttestrømper så ofte jeg kan! Støttestrømpebukse ja, hehe.. Jeg kan levende se for meg hvilket prosjekt det hadde blitt her - bare så vidt jeg klarer å få på meg strømpene..
Ta deg flere pauser i hverdagen, legg deg ned på sofaen.. Er du sykemeldt? Ei god venninne av meg ble til slutt sykemeldt, rett og slett pga av dette problemet! 

Jeg har også åreknuter "der nede" - nærmere bestemt i baken.
Hemoroider er et annet ord. Det er fryktelig vondt og ubegripelig ekkelt! Har kjøpt salve, spent på om det hjelper.

Vet ikke helt hva dere mener med "der nede", men det helt sikkert beslektet. Økt nedpress/trykk og dårligere blodsirkulasjon. Ja, har googlet litt.

Back
Topp