Åpning og modning....

Nullenusken

Forumet er livet
2 cm åpning og 2 cm livmorhals er statusen min nå....
Ble strippet og fikk ny runde med akupunktur....
Får bare smøre meg med tålmodighet nå!
Skulle ønske det fantes et skjema der man kunne se hvor lang tid det er igjen! Hehe...

Har hatt modningsrier siden mandag kveld, og kontinuerlige kynnere+menssmerter nå....

Noen grunn til at du har blitt strippet allerede?
Ser du 'bare' er i uke 38, så.

Det er jo uansett 2 uker igjen av svangerskapet da..

Er ingen fasit på sånn da[:)]
Kan dessverre gå noen uker med 2 cm åpning.
Syns det var tidlig å strippe deg egentlig, spesielt med tanke på at det er 2 uker igjen til termin.
Som førstegangsfødende bør man også belage seg på å gå over termindatoen.
Det er flere førstegangsfødende som går over tiden, enn som føder før.
Forstår du er lei, sliten og utolmodig. Og vil møte babyen nå.
Men det er bedre å bare slappe av, og ta det med ro, og la babyen komme når den kommer.

Jeg gikk me 3-4 cm åpning i 2 uker me førstemann... Men håper du får han før da [:)]

Jeg ble strippet fordi jeg ikke klarer mer.... Er sykt utslitt....
Har ikke hatt et godt svangerskap for å si det mildt....
Jordmor er såpass bekymret for min helse at hun vil ha ham ut nå....
Og når kroppen min nå har begynt med smårier selv, så vil hun hjelpe....

jeg gikk med 3 cm åpning fra uke 37 og jeg fødte ikke før uke 42 akkurat 14 dager på overtid

ORIGINAL: Nullenusken

Jeg ble strippet fordi jeg ikke klarer mer.... Er sykt utslitt....
Har ikke hatt et godt svangerskap for å si det mildt....
Jordmor er såpass bekymret for min helse at hun vil ha ham ut nå....
Og når kroppen min nå har begynt med smårier selv, så vil hun hjelpe....

Er det jeg har forstått på trådene dine også. Ikke noe morro når det er sånn[&:]
Men samtidig er det ikke så mye å gjøre annet enn å vente nå når jm har strippet deg, og satt modningsakupunktur (?).

Trudde ikkje det gikk an å provosere frem fødsel med modning-AKP og stripping , hvis kroppen ikke er klar?

Siden det er 2 uker til terminen din, så er det faktisk sjans for at  du kan  vente nesten en mnd til?
(håper ikkje det, for din skyld)[:)]

JEG fikk ingen hjelp til å sette igang noe, det selv om jeg var nesten 2 uker overtidig, kraftig bekkenløsning, lett SV-forgifting og var kjempesliten.

Dette var praksisen på Bærum Sykehus iallefall..jordmoren kunne sympatisere så mye hun ville med meg, men de kan jo bare anbefale.de har ikke så mye makt  sånn sett, det er LEGEN som vurderer og bestemmer om man skal bli satt igang.

Håper du har en snillere lege da[:)]

ORIGINAL: Vesten

Trudde ikkje det gikk an å provosere frem fødsel med modning-AKP og stripping , hvis kroppen ikke er klar?

Siden det er 2 uker til terminen din, så er det faktisk sjans for at  du kan  vente nesten en mnd til?
(håper ikkje det, for din skyld)[:)]

JEG fikk ingen hjelp til å sette igang noe, det selv om jeg var nesten 2 uker overtidig, kraftig bekkenløsning, lett SV-forgifting og var kjempesliten.

Dette var praksisen på Bærum Sykehus iallefall..jordmoren kunne sympatisere så mye hun ville med meg, men de kan jo bare anbefale.de har ikke så mye makt  sånn sett, det er LEGEN som vurderer og bestemmer om man skal bli satt igang.

Håper du har en snillere lege da[:)]

Sykehuset er ikke innblandet foreløpig....
Min kropp startet modningen på mandag, og jordmor her i kommunen hjelper meg....
Har snakket med føden (før jeg var hos jordmor) og fikk bare beskjed om å vente.... Hadde ikke forventet noe annet, men ringte for å være sikker.
Det går ikke an å fremprovosere fødsel om ikke kroppen vil, men det var akupunktur som startet dette i kroppen min. Hadde aldri blitt strippet om ikke den hadde gjort såpass mye selv allerede....

Back
Topp