Åpnet alkohol i bilen?

SillyDilly

Forumet er livet
Er det lov å ha åpnet (altså sitte å drikke i bilen) når man sitter på? Altså sjaføren er edru, men de som sitter på drikker? Finner ikke dette i lovene og lurer så fælt på det.

Er dere sikre på dette? Står på fler diskusjonsforumer på nettet at dette er ulovlig[&:]

Går det ann å ringe til politiet nå? hehe... Må vite det? Diskuterer med typen[8D]

Hørt noe om det der jeg og [&:]
Det er jo ikke lov til og være "pirat taxi"
Og har man drukket så sier det seg jo selv man må ha taxi/buss evt..

Jeg har hørt det ikke er lov for den som kjører, for han blir da sett på som "pirat taxi"

Men jeg aner ikke hva jeg skal tro, jeg har da kjørt flere ganger..

Ingen lover mot det i Norge,men i USA er det ikke lov.

Er det lover på det og??

Ja da ringte jeg til politiet! Hehe.. Og det er lov[;)] Men den som kjører har ikke lov til å være nær alkoholen på noen måte!

Så da er det bare å drikke mens man er passasjer! hehe..[:D]

Hihi greit og vite [:D]

[&:][&:]det har jeg gjort maaange ganger[:D] Mener det er lov

d er vel lov vel ?
hver gang vi er ute har vi sjåfør.. og da sitter vi 4 stk i bilen  å drikker... har til og med blitt stoppa..... politiet bare såg inn.. der satt vi å skåla og drakk, men han sa ingenting til d han. hvis d er ulovlig, gjør jeg noe ulovlig hver gang jeg er ute............
for vi har sjåfør hver gang vi er ute, så vi kommer oss til og fra lissom.. og for å ha en plass å drikke egen drikke på..../ i... hehe...

Mener at det ikke er lo jeg. Husker ikke hvor jeg hørte/leste/fått det i fra.

ORIGINAL: Oline

Det er lov å drikke når man er passasjer, ja.

Men det er ikke lov å forstyrre (være et forstyrrende element for) sjåføren.

Kan være vanskelig å få til det ene uten det andre

[:D]

ORIGINAL: ~monicola~

Ikke ulovlig å være drikkende passasjer nei [:)]

alltid hatt en forestilling om at det å drikke i en bil er som å drikke offentlig[8|] og det er vel ikke lov? hehe

ORIGINAL: ~Lucky~

Hørt noe om det der jeg og [&:]
Det er jo ikke lov til og være "pirat taxi"
Og har man drukket så sier det seg jo selv man må ha taxi/buss evt..

Jeg har hørt det ikke er lov for den som kjører, for han blir da sett på som "pirat taxi"

Men jeg aner ikke hva jeg skal tro, jeg har da kjørt flere ganger..

jeg kjører jo venner hele tiden.. men kan ikke kalle meg pirat taxi forde... men hvis jeg hadde kjørt ukjente hadde det vert noe annet!
om jeg kjører mamma så er det jo en tjeneste.. samme med venner.

Det er lov å drikke i bilen så lenge du ikke kjører eller sitter i førersetet med nøkkelen i tenninga ( har en kompis som mista lappen pga det siste) OG fortyrre føreren skal du ikke uansett om du drikker eller ikke.[;)]

Biler blir ikke sett på som offentlig plass heller ikke privat eide busser eller vist dere leier buss og busssjåfør med et selskap.

Og du kjører ikke pirat taxi med mindre du tar betalt cash, der for er det veldig greit å bare fylle tanken til sjåføren og spandere mat og brus.[;)]

Hehe, har hatt en del fyll i biler og busser opp gjennom og pratet med politiet.[:D]

ORIGINAL: Ihne

Når du drikker i bil, og bilen er ute å kjører, så drikker du på offentlig plass.
Og det er ulovlig[:)]

I hvert fall praktiseres det sånn enkelte steder. Vi ble stoppet og fikk bot i russetiden fordi vi drakk i bilen (var FYSISK skille mellom oss som drakk og sjåføren) og de unnskyldte det med at bilen var offentlig så lenge vi kjørte.

Men når trådstarter da har ringt politiet og de sier det er lov, så er det jo litt mystifistisk...

ORIGINAL: Kittekat

ORIGINAL: Kittekat

Når du drikker i bil, og bilen er ute å kjører, så drikker du på offentlig plass.
Og det er ulovlig[:)]

Teoretisk sett.. Ja, men det stemmer ikke.[:D]
Bilen anses for å være "privat plass", og det blir ikke ulovlig før man går ut av bilen.
Vet om noen som ble tatt for drikking ved siden av bilen, og da fikk de den beskjeden.[;)]

Okay, visste ikke det.[:)]
Trodde ikke det var lov jeg...

Noen steder ser det ut til at politiet praktiserer med at det er ulovlig, selv om det er lovlig, så det er fort gjort.[:D]

Tror en del politifolk har sett litt for mye på amerikanskfilm, sånn ala han ene fyren i den svenske filmen kopps[:D]

Den filmen er forresten knall morsom.[;)]

ORIGINAL: litenvenn

jeg har HØRT at det ikke er lov å sitte i forsetet (ved siden av fører) å drikke alkohol.

men jeg vet ikke

det har jeg hørt og...

Så vidt jeg husker så kan man sitte bak og drikke, men den som sitter ved siden av sjåføren har ikke lov til å drikke alkohol, men trenger ikke å være edru. Men er ikke helt sikker på det men den personen som sitter foran ved siden av sjåføren

Back
Topp