Åpner barsel for partner

Jeg skal føde på sykehuset Namsos. Der får far delta på vanlig fødsel +,være så lenge han vil på barsel etterpå,men med en gang han forlater avdelingen får han ikke komme tilbake. Jeg må desverre ha keisersnitt- å det får han ikke være med på,men han sitter å venter på barsel når vi kommer dit. Han skal være sammen med oss det første døgnet,men så må han dra hjem da vi har to små hjemme også. Han får ikke komme tilbake noe før han skal hente oss når han først har dratt.
Håper i det lengste at de åpner for at han får delta på keisersnitt også. Fikk beskjed av gynekologen at jeg måtte ringe å sjekke dagen før,fordi det hele tiden kommer nye retningslinjer. Krysser fingrene!
 
Hør med fødeavdeling eller evt. jordmor, hun sitter sikkert på info rundt dette om man skulle være usikker. Jeg fant info på finnmarkssykehuset sine nettsider, og der står nu at partner får bli med på barsel så fremt verken jeg eller han har luftveissymptomer. :)
Jeg googlet «barsel Finnmarkssykehuset», de opprettet egen info side på hjemmesiden sin rundt covid-19 og fødsel/barsel. Var tilfeldig jeg så at de hadde oppdatert sine retningslinjer her om dagen. Men så tar de imot en del mindre fødende enn OUS og Haukeland f.eks... :) og i tillegg har vi ikke hatt noen smittetilfeller siden mars/april i øst-finnmark
 
Last edited:
Leste nettopp at ahus åpner for far på barselhotellet fra 2.juni :)
 
Regner kanskje med at alle fedre får være med nå som besøksforbud oppheves? ❤️❤️❤️
 
Noen som vet om dette også kan gjelde å ha med seg partner til generelle timer på føden? Skal får å sjekke seteleie om noen dager å hadde vært kjekt å hatt med seg han:)
 
Noen som vet om dette også kan gjelde å ha med seg partner til generelle timer på føden? Skal får å sjekke seteleie om noen dager å hadde vært kjekt å hatt med seg han:)
Var nettopp på seteleie sjekk og da fikk ikke partner være med. Dette var på kk ;) Men vet ikke om det gjelder andre steder..
 
Var nettopp på seteleie sjekk og da fikk ikke partner være med. Dette var på kk ;) Men vet ikke om det gjelder andre steder..
Ja men no tenkte jeg i forhold til de nye retnings linjene som kom no nettopp :p om de da skal åpne.
 
Noen som vet om dette også kan gjelde å ha med seg partner til generelle timer på føden? Skal får å sjekke seteleie om noen dager å hadde vært kjekt å hatt med seg han:)
Du får ringe å høre med dem når det nærmer seg, skal nok lages rutiner og prosedyrer lokalt så kan ta noen dager. skal sjekke leie til fredag selv, men regner nok kanskje med at jeg må dra aleine. Men det viktigste for oss var fødsel og barsel❤
 
Noen som vet noe om SUS? (Stavanger)

Får far være fra starten av nå, eller må han fortsatt vente til aktiv fødsel (4 cm åpning)? Tror dere at det er sjanse for at far får være med på barsel 7G, eller vil det fortsatt bare være hotellet som er aktuelt for far?
 
Snakket med kk Haukeland no i sted :) de skulle ha ett møte i dag for hvordan de skal lette på tiltakene. Men ingenting kom til å skje før 2 juni. Men det ser ut som de letter på dette fortløpende da :) bare ser andre sykehus ikke har tenkt å endre mening med det første .
 
Snakket med kk Haukeland no i sted :) de skulle ha ett møte i dag for hvordan de skal lette på tiltakene. Men ingenting kom til å skje før 2 juni. Men det ser ut som de letter på dette fortløpende da :) bare ser andre sykehus ikke har tenkt å endre mening med det første .

Åå, håper sånn at de letter opp nå :Heartred Så skal jeg knipe igjen frem til 2. Juni iallefall!
 
Back
Topp