Åpner barna gaver før julaften?

Pakker åpnes kun julaften. Bf prøvde seg med "julaften nr 2" på første juledag de årene jeg hadde gutten julaften, men han fikk vørsågod å levere gavene hit.
hvorfor? Det synes jeg er direkte slemt mot både far og sønn som kanskje vil ha glede av en pakke runde de og!

Her åpnes det ikke pakker før julaften, men det har hendt ungene vil leke med noe de har fått og utsetter resten til en annen dag.
 
Her fær ungane til pappaen sin lisje julaften,so vi akal feire julaften for dei den dagen før ej kjøre dei.dei skal få opne alle pakkane fra vår familie :)
 
Her åpnes gaver på julaften, men vi frakter ikke gavene fra meg til faren og motsatt så gavene hos den hu ikke feirer jul med pleier å bli åpnet når hun kommer til den andre. Jeg har ikke en julaften nr 2, det er bare pakker den dagen :)
 
Hun må vente :) er kun når vi er hos svigermor at vi har julaften 2 ganger. Da åpner hun lille julaften :)
 
Skjedd en gang da :p Når jeg tenkte meg om. I fjor skulle mi niese og nevø til syden med pappaen sin til jul/nyttår. Ikke plass til å ta med gaver på flyet da så. Så da feira vi "julafta" med gaver og god mat med søstera mi og ungene dagen før de skulle reise. :) Våre fikk en gave hver under treet da, som søstera mi laga til de :) (Hu er fantastisk på å sy klær) :)
Finnes jo unntak, men er jo da snakk om å forflytte juleaften, ikke la de åpne gaver i mange dager :p
 
Pakker åpnes kun julaften. Bf prøvde seg med "julaften nr 2" på første juledag de årene jeg hadde gutten julaften, men han fikk vørsågod å levere gavene hit.

Da jeg var liten feiret vi juleaften to dager på rad, altså både 23. og 24. desember, med full julemiddag, nisse, gaveåpning, penklær etc. Skilte foreldre og begge ønsket å feire jul med oss. Synes det var veldig hyggelig, for da fikk vi feire jul med både mamma og pappa hvert år.

Dere må jo så klart gjøre hva dere synes er rett for dere, men synes forslaget til bf faktisk hørtes hyggelig ut :)
 
Vi har ikke tenkt gjennom det egentlig. Tipper vi venter til julaften og åpner alt da, men hvis vi finner en god grunn til å gjøre ting annerledes, så gjør vi det ;) lille skjønner ikke så mye av julen ennå, så foreløpig tar vi det litt som det kommer...
 
Her åpner de bare julaften:) Med unntak av de årene faren deres er i Norge og er fresh nok til å se de lille julaften. Da har de fått åpne fra han samme han. Har skjedd 2 ganger på 6 år:p
 
Her må alle vente... :) holder med kalendergaver osv i adventstiden :) er det ikke litt av gleden da? Å vente på pakkene :p er det jeg husker best fra jeg var liten, spenningen :p
 
Bare kalendergaver. Men åpner med faren 3.juledag og omvendt, alt etter hvem som har henne. Fordi vesla ønsker å få i "pose og sekk" og få feira med begge, og hun har stor familie så blir mer enn nok gaver på begge sider.
 
Kun julaften! :) Hadde vært teit å åpne gaver litt og litt.. Da er det jo ikke noe poeng i å glede seg til julaften..

Må vente!
Aldri hørt at noen får åpne gaver før selve dagen!

Hehe.. Da jeg og brodern var liten, åpnet vi gaver før selve dagen en gang..
Men det var fordi vi skulle dra til Thailand rett før julaften, og være der til over nyttår. Og det ville være tungvint å drasse gavene med seg.. så vi fikk en liten "julaften" før vi dro.. :p
 
Skal få de på julaften, åpner litt og litt gjennom dagen sånn at hun kan få med seg hva hun får:)
 
Kun julaften! :) Hadde vært teit å åpne gaver litt og litt.. Da er det jo ikke noe poeng i å glede seg til julaften..



Hehe.. Da jeg og brodern var liten, åpnet vi gaver før selve dagen en gang..
Men det var fordi vi skulle dra til Thailand rett før julaften, og være der til over nyttår. Og det ville være tungvint å drasse gavene med seg.. så vi fikk en liten "julaften" før vi dro.. :p
Men da flyttet dere julaften på en måte istedenfor gaver i mange dager ;-)
 
Men da flyttet dere julaften på en måte istedenfor gaver i mange dager ;-)

Ja, blir jo det ;)
Hadde jo en skikkelig "julaften" også. Med julemat og sånt ;)
 
Husker jeg fikk åpne en pakke fra venninner etc tidligere på dagen, og det skal nok snuppa få etterhvert også. Hun skjønner jo ikke så mye av det enda :)
 
Svigermor nekter å levere gaver før jul så de julene vi ikke er sammen med henne får barna gavene fra henne 3. juledag.
Personlig liker jeg det ikke i det hele tatt.
 
hvorfor? Det synes jeg er direkte slemt mot både far og sønn som kanskje vil ha glede av en pakke runde de og!

Her åpnes det ikke pakker før julaften, men det har hendt ungene vil leke med noe de har fått og utsetter resten til en annen dag.
Fordi julaften er bare en dag i året. Det blir helt feil at ungene skal feire julaften to ganger, da må vi voksne bare godta at vi går glipp av enkelte ting. Han hadde han annenhver jul han også og da sendte selvfølgelig jeg med gaver herfra.
 
Da jeg var liten feiret vi juleaften to dager på rad, altså både 23. og 24. desember, med full julemiddag, nisse, gaveåpning, penklær etc. Skilte foreldre og begge ønsket å feire jul med oss. Synes det var veldig hyggelig, for da fikk vi feire jul med både mamma og pappa hvert år.

Dere må jo så klart gjøre hva dere synes er rett for dere, men synes forslaget til bf faktisk hørtes hyggelig ut :)
Det er bare julaften en gang i året, ellers mister det litt av magien. Synes ikke det skal være gaver flere dager.

Han var invitert til å feire med oss og motsatt.
 
Får kalenderpakker i Deswmber før julaften. Det får holde :p resten er gitt på julaften og 1 dag jul :)
 
Back
Topp