Åpenhet..

Sunshine2016

Andre møte med forumet
Jeg skal begynne i ny jobb( ny by, kjenner ingen!), hva sier jeg?

Vi ska ha eggdonasjon og jeg har jo såvidt jobbet noen få dager når vi må dra!
Sjefen der vet det, var jo nødt til å fortelle litt..
Hvis jeg er så heldig å bli gravid( krysser alt som krysses kan) er det jo en ting.. Men vil jo være utrolig spesielle dager med mye nerver..
Og om det ikke går veien kommer jeg aldri til å fungere hundre prosent mens det står på.. Huff, de kommer vel til å angre på at de ansatte meg:p :angelic:

Vil jo ikke at absolutt alle trenger å vite, kommer nok til å ha nok med meg selv..!

Når du faktisk har sagt det til sjefen allerede så tenker jeg at det er da ikke så nødvendig å stresse med alle de andre med en gang? Sjef er jo den som godkjenner avspaseringer etc, så det burde jo ikke bli noen sure miner når du faktisk har sagt mer enn du har krav til å informere om :p hadde det vært meg hadde jeg nok ikke sagt det til alle på ny jobb nei :p

Nå har jeg ikke vært igjennom det samme (ny jobb, ny plass, samtidig som ivf) men da jeg begynte på ny jobb så hadde jeg en SA 2 dager før... Fortalte det ikke til noen og det var fryktelig tøft.
I ettertid har jeg hatt 3 SA og 1 exu og det å være åpen om alt dette har gjort prosessene MYE MYE lettere for min del. Jeg har fått forståelse for at jeg ikke har vært 100% tilstede oppi hodet og det har vært veldig godt å ikke bli "dømt". Nå når vi gikk igjennom ivf så var jeg åpen og ærlig med alle de jeg jobbet med (på min avdeling) og det har gjort prosessen veldig mye lettere for min del!

Takk for råd!
Jeg må tenke litt til, men ikke mange dagene igjen nå..
Skal ikke være lett dette..

Du må nok bare gjøre det som føles mest "naturlig" for deg :) vi er jo alle så ulike ;)

Jeg er sjef og setter stor pris på om de ansatte er åpene med meg. Er selv åpen for mine ansatte når det gjelder forsøkene noe de også setter pris på. :)

Jeg fortalte min regionsjef før jeg startet opp med prøverør.

Det er selvfølgelig opp til hver og en mann hvor åpene man ønsker og være. Gjør det som du føler er best selv :)

Jeg har bestemt meg for å ikke si noe på jobben:) men det er fordi jeg har bare 40% fast og 40% vikariat, så vil gjerne få 80% fast før jeg event sier noe om det. Når vi skulle på forsamtale sa jeg bare at jeg hadde legetime.
Du må bare finne ut hva som er best for deg:)

Mm takk :)
Sa til sjefen idag at ingen andre trenger vite noe nå, så får jeg heller velge å si noe senere evt:) Tror det blir greit sånn..
Er forresten heldig med sjefen :)

Jeg startet i ny jobb i februar, og startet forsøket i mars. Jeg sa absolutt ingenting på jobb. Kunne egentlig aldri falle meg inn å dele noe så privat med sjefen min.

Jeg startet i ny jobb i februar, og startet forsøket i mars. Jeg sa absolutt ingenting på jobb. Kunne egentlig aldri falle meg inn å dele noe så privat med sjefen min.
Sånn tenkte jeg og, men må faktisk innrømme at jeg har begynt å revurdere.. nå har jeg jobbet der ett år om noen dager da, så jeg føler jeg begynner å kjenne folket og dem meg, så vurderer å snakke med den nye avdelingslederen min før neste runde. Tok ut ferie sist forsøk og tviler på jeg kan gå på samme unnskyldninga igjen nå bare to mnd etterpå.. :p

Sånn tenkte jeg og, men må faktisk innrømme at jeg har begynt å revurdere.. nå har jeg jobbet der ett år om noen dager da, så jeg føler jeg begynner å kjenne folket og dem meg, så vurderer å snakke med den nye avdelingslederen min før neste runde. Tok ut ferie sist forsøk og tviler på jeg kan gå på samme unnskyldninga igjen nå bare to mnd etterpå.. :p
Tok ikke ut ferie eller noe, sa jeg skulle til legen og ingen spørsmål stilt. Jobber på sykehuset hvor jeg hadde forsøket så noen av undersøkelsene og kontrollene fikk jeg gjort utenom jobb grunnet turnusarbeid. Nei, som sagt ville ikke sagt noe, selv etter mange år på arbeidsplassen. Men, vi er jo også forskjellig av natur

Jeg sier ingenting til sjefen, det pga at hun oppleves ufølsom og arrogant i de fleste situasjoner. Jeg tror ikke det vil gangne meg å si noe, blir bare tøffere å få harde ord tilbake. Tar ut egenmelding eller sykmelding de dagene jeg må. Ingen har visst rett på perm i følge henne.

Jeg sier ingenting til sjefen, det pga at hun oppleves ufølsom og arrogant i de fleste situasjoner. Jeg tror ikke det vil gangne meg å si noe, blir bare tøffere å få harde ord tilbake. Tar ut egenmelding eller sykmelding de dagene jeg må. Ingen har visst rett på perm i følge henne.
Hm. Nei, jeg skjønner deg veldig godt jeg. Alt avhenger av person, både du og sjefen :) stå for det som føles riktig for deg :)

Tok ikke ut ferie eller noe, sa jeg skulle til legen og ingen spørsmål stilt. Jobber på sykehuset hvor jeg hadde forsøket så noen av undersøkelsene og kontrollene fikk jeg gjort utenom jobb grunnet turnusarbeid. Nei, som sagt ville ikke sagt noe, selv etter mange år på arbeidsplassen. Men, vi er jo også forskjellig av natur
Skjønner deg godt jeg. Som sagt, jeg tenker det samme selv, har bare begynt å tenke på hvordan det ville vært å være åpen om det. Er ikke sikker på om jeg vil..

Jeg er helt åpen om det og har møtt fullstendig forståelse fra både gammel og ny sjef:)

Jeg har også vært helt åpen om det både mot kollegaer og sjef, de forstår veldig godt :) Jeg får fri med betalt når jeg trenger det!

Jeg har jobbet i samme bedrift i over 10 år, så jeg valgte å si hva det var da jeg skulle på lap. og ble sykemeldt i en uke etter det. Det er kun min personalleder og noen få andre av de jeg jobber nærmest med, som vet det. Glad jeg sa det, og fint å vite at noen heier på oss. Da jeg åpnet meg om dette, var det faktisk to av de nærmeste på jobb som har vært gjennom IVF og det er utrolig fint å kunne prate med noen om dette. Hun ene fikk på første IVF-forsøk, men hun andre var gjennom flere forsøk og det gikk ikke. Hun sa hun aldri hadde angret på at hun hadde forsøkt, selv om de ikk fikk barn og at man vil angre mye mer om man legger det på is til en blir noen år eldre (jeg er 28 nå, snart 29). Så utrolig bra at jeg torde å åpne meg for disse flotte kollegaene mine! UFB er tydeligvis vanligere enn vi tenker når vi er midt oppi det!! Nå venter vi på plass i Porsgrunn.

Back
Topp