Åpen om IVF ??

Vi er ikke åpne om det :) Rett og slett for det blir så innmari mye press og spørsmål, spesielt siden vi har hatt noen sa'er. Og fordi vi vet at det er folk som ikke kommer til å støtte oss. Så vi kommer ikke til å si noe før spira sitter og vi har kommet til uke 12.
Samme her!

Vi ble etterhvert åpne om ivf med mamma og svigermor, samt noen vennepar som vi stoler på.
Men merket at det ble mye spørsmål rundt forsøkene og det var ekstra tungt med nedtur etter nedtur, spesielt med forventningene fra mamma og svigermor hver eneste gang.
Så de siste to forsøkene (6mnd) forklarte vi at vi ikke kom til å fortelle når vi har forsøk, og da slapp vi også spørsmål.
Da var det ekstra morsomt å avsløre nyheten 8 uker inn i svangerskapet når vi endelig lyktes.
Det er både godt og vanskelig å være åpen om ivf syns jeg.

Fikk en liten icsiprins i august 2016. Var veldig åpne om prosessen fra jeg begynte på hormoner til prinsen ble født. Var deilig å ikke behøve å skjule det, og ble møtt av full forståelse og gode ønsker fra alle jeg fortalte det til. Skal nå igang ned fryseforsøk (søsken). Er veldig åpen til alle om det også, men holder tilbake på jobb... å komme rett fra permisjon og ferie, og skulle rett igang med nytt forsøk er kanskje ikke så populært...

Vi er åpen med alle rundt oss.. I begynnelsen sa vi ikke noe om at vi prøvde å bli gravid, men nå er det to år siden vi begynte å prøve.. Om en uke begynner jeg på bemfola (hormonsprøyter), dersom ikke mensen dukker opp.. Det siste året har vi vært åpen om at vi sliter, og de siste 3mnd har vi vært åpen om at vi må gjennom IVF/ICSI.. Familie og venner har hjulpet oss med den økonomiske delen så vi kan starte første og forhåpentligvis siste forsøk med behandling nå:)

Vi var åpne om det til nærmeste familie, mine foreldre og svigerforeldre.
Etterhvert fikk mine besteforeldre også vite det, men fortalte det ikke til noen venner eller til de på jobb.

Kjente jeg måtte ha noen steder i livet mitt hvor det ikke var hengende over meg, spesielt da som på jobb når vi holdt på å prøve.

Nå er jeg 37+4 og åpen om at det var ivf forsøk.
Syntes det er viktig å normalisere det mer :Heartred

Back
Topp