Åpen barnehage

MamaOdie

Glad i forumet
Noen med erfaring fra åpen barnehage?? Lillemor begynner i barnehage i august, og er da ett år.

Lurte på om det vil ha noen effekt å være i åpen barnehage i mai-juni? Bare for å få litt tilvenning[:)]

det vet jeg faktisk ikke..

men nye regler sier jo at barnet må ha vært 1år for å begynne i barnehage, så det er vel likt for alle?

Åpen barnehage er ikke det samme som vanlig barnehage da...

Der har man samling, gjerne en fra musikkhuset og de synger sammen og sånn.
Leker sammen og man spiser lunsj sammen, voksne betaler 10kr for kaffe og te osv.

Det er nok mer samvær med andre mødre og så barna kan leke sammen, bli vant med andre unger osv [:D]

Det er veldig hyggelig på åpen barnehage, de finner på mye gøy.

Jeg hadde gutten en del i åpen barnehage før han begynt. I begynnelsen når jeg hadde han i åpen barnehage var han veldig sjenert, men det løsnet etter hvert. Når han da begynte i vanlig barnehage gikk tilvenningen smertefritt. Merket veldig godt at han var vandt til settingen.
Jeg er overbevist om at det at vi hadde han i åpen barnehage gjorde barnehagestarten mye lettere. Så har du muligheten, vil jeg anbefale det på det sterkeste.

Ja, det vil jeg så absolutt anbefale! Kjempefin sosial trening før vanlig barnehage. Fint også om du etterhvert kanskje kan øve på å holde litt fysisk avstand til han, være litt i bakgrunnen, altså la han leke og utforske litt selv og sammen med de andre barna[:)]

gikk i åpen bhg i ca 6 mnd, og det var helt topp. han har (bank i bordet) ikke grått en gang når han har blitt levert i vanlig bhg etter dette. han ble også endel syk, så litt mer herdet ble han nok. også fikk jeg gode venner der, så anbefaler det virkelig. mange som kom med barn ned i 6 mnd, så du kan nok stikke innom før også, for egen del[:)] her var alt gratis, kaffe, te, forming etc. også møttes vi på stranda om sommeren da[:)]

Takk for svar dere[:)]

Har vært av den oppfatningen at det blir en tilvenning med å være rundt andre barn og i "barnehage-setting"..
Skal jo også ha en gradvis tilvenning med barnehagen, men er nok bare hyggelig for oss begge med åpen barnehage[;)]

Back
Topp