Ånei :(

HCG verdiene varierer fra person til person.
Jeg hadde veldig lav HCG, med tanke på hvor langt jeg var på vei. Men det gikk jo bra! Og hvis du har sett 2 bankende hjerter, og den har i bunn og grunn en fin stigning så er det nåk ikke noe å bekymre seg over ❤️❤️ det går nok bra :)
Etter hva jeg har sett og hcg kalulator er stigningen veldig lav sto det på tvillinger. Så jeg klarer jo ikke å ikke bekymre meg. Jeg er bare slik av natur. Jeg får bare tenke og huske de to bankende hjertene og huske på det i mørke tankene jeg får.

Skal også til legen på mandag, og jeg bør nok prate om den frykten jeg sitter med hver eneste dag, jeg tror den er ganske høyere enn normalt inni mellom. Jeg blir faktisk deprimert og jeg føler ingen glede. :( Så klarer jeg heller ikke la være å google, som forverrer alt sammen. Dette skal jo være lykkelig tid, jeg har funnet ut jeg venter tvillinger alt skal jo bare være røde roser og regnbuer rundt meg. Men det føles bare ikke slik ut. Føler meg så slem som har det slik. Jeg burde jo bare logge av hele internett, men klarer jo ikke det heller.

Altså, jeg har lagt tarot kort på meg 2 ganger nå. Bare for å prøve og berolig meg selv :laughing002

Altså, jeg har lagt tarot kort på meg 2 ganger nå. Bare for å prøve og berolig meg selv :laughing002

ååh, det skulle jeg ønske jeg også kunne!

Normalverdier:
5 uker (3 uker etter unnfangelse): 5-50 mIU/mL
6 uker (4 uker etter unnfangelse): 5-426 mIU/mL
7 uker (5 uker etter unnfangelse): 18-7340 mIU/mL
8 uker (6 uker etter unnfangelse): 1080-56500 mIU/mL
9-10 uker (7-8 uker etter unnfangelse): 7650-229000 mIU/mL
11-14 uker (9-12 uker etter unnfangelse): 25700-288000 mIU/mL
15-18 uker (13-16 uker etter unnfangelse): 13300-254000 mIU/mL
19-26 uker (17-24 uker etter unnfangelse): 4060-165400 mIU/mL
27-42 uker (25-40 uker etter unnfangelse): 3640-117000 mIU/mL

Ikke-gravide har under 10 mIU/mL.

Normalverdier:
5 uker (3 uker etter unnfangelse): 5-50 mIU/mL
6 uker (4 uker etter unnfangelse): 5-426 mIU/mL
7 uker (5 uker etter unnfangelse): 18-7340 mIU/mL
8 uker (6 uker etter unnfangelse): 1080-56500 mIU/mL
9-10 uker (7-8 uker etter unnfangelse): 7650-229000 mIU/mL
11-14 uker (9-12 uker etter unnfangelse): 25700-288000 mIU/mL
15-18 uker (13-16 uker etter unnfangelse): 13300-254000 mIU/mL
19-26 uker (17-24 uker etter unnfangelse): 4060-165400 mIU/mL
27-42 uker (25-40 uker etter unnfangelse): 3640-117000 mIU/mL

Ikke-gravide har under 10 mIU/mL.
Den var jo helt tullete, hvor fant du den? I uke 5 skal man absolutt ha høyere hcg enn 50.

Etter hva jeg har sett og hcg kalulator er stigningen veldig lav sto det på tvillinger. Så jeg klarer jo ikke å ikke bekymre meg. Jeg er bare slik av natur. Jeg får bare tenke og huske de to bankende hjertene og huske på det i mørke tankene jeg får.

Skal også til legen på mandag, og jeg bør nok prate om den frykten jeg sitter med hver eneste dag, jeg tror den er ganske høyere enn normalt inni mellom. Jeg blir faktisk deprimert og jeg føler ingen glede. :( Så klarer jeg heller ikke la være å google, som forverrer alt sammen. Dette skal jo være lykkelig tid, jeg har funnet ut jeg venter tvillinger alt skal jo bare være røde roser og regnbuer rundt meg. Men det føles bare ikke slik ut. Føler meg så slem som har det slik. Jeg burde jo bare logge av hele internett, men klarer jo ikke det heller.
Her er hcg calculator https://nor.wantbaby.info/kalkulatorer/hcg-stigning/
Som også viser ift tvillinger

Tok blodprøve på mandag igjen, 5 dager etter den siste. Da steg den fra 39.000-55.000, men jeg så jo to hjerter samme dag blodprøven ble tatt. Så jeg prøver og ikke legge noe i det, selv om det virker lite for meg med tanke på det er tvillinger nå.

Så man bekymrer seg uansett merker jeg, så jeg legger bare den bekymringen på hylla frem til TUL i slutten av oktober. Får ikke gjort så mye mer. Har nok å bekymre meg over fra før av. :p
Slik ser det ut med de to første blodprøvene dine

F5B0C17C-3255-4FE5-8B5A-F902195F623B.png

Og de to siste

52B7117E-9505-43DE-8CB1-51224DD30239.png

Last edited:
legen ville ikke gi meg ny blodprøve når jeg var der på mandag, siden jeg har så mye angst kan det gjøre meg enda mer beskymret. Jeg er jo såklart uenig, men innderst inne er jeg enig. :p Det gjør mer skade enn nytte, det kommer nye ting hele tiden jeg blir redd for. Så jeg må bare "holde ut". Og disse dagene jeg har hatt uten nettet så går det bedre, og det ble bedre etter jeg var hos legen igår. Eller, det vil si jeg sov bedre i natt og føler meg bedre idag. hehe.

Altså, forstår ikke helt, men regner med det skal være innenfor de blåe? For var den jeg tok sammenligne de to siste og da fikk jeg very low eller noe sånn.
De røde prikkene på bildene er dine verdier.
Du ser de er høye, men de følger også den kurven som viser hvordan hcg-verdier utvikler seg

legen ville ikke gi meg ny blodprøve når jeg var der på mandag, siden jeg har så mye angst kan det gjøre meg enda mer beskymret. Jeg er jo såklart uenig, men innderst inne er jeg enig. :p Det gjør mer skade enn nytte, det kommer nye ting hele tiden jeg blir redd for. Så jeg må bare "holde ut". Og disse dagene jeg har hatt uten nettet så går det bedre, og det ble bedre etter jeg var hos legen igår. Eller, det vil si jeg sov bedre i natt og føler meg bedre idag. hehe.
Etter fullgåtte 6 uker er ul mye bedre diagnostisk sett enn hcg-verdier (ihvertfall blodprøver uten ul) så er du så bekymret så må du ha ul og oppfølging med det

Etter fullgåtte 6 uker er ul mye bedre diagnostisk sett enn hcg-verdier (ihvertfall blodprøver uten ul) så er du så bekymret så må du ha ul og oppfølging med det
Hun ville ikke gi meg det. Men om det ble enda verre skulle jeg ringe igjen. :)

Hun ville ikke gi meg det. Men om det ble enda verre skulle jeg ringe igjen. :)
Samme legen som fant det var tvillinger?
Er jo ikke uvanlig med tette ul ved tvillinger selv om de ikke deler poser/hinner/morkake, men er ganske vesentlig denne angsten din for den virker som den er hemmende stor for deg

Samme legen som fant det var tvillinger?
Er jo ikke uvanlig med tette ul ved tvillinger selv om de ikke deler poser/hinner/morkake, men er ganske vesentlig denne angsten din for den virker som den er hemmende stor for deg
Nei, det var på privat ultralyd. Fastlegen min som sa jeg skulle ringe om det ikke ble bedre.

Back
Topp