Ånei :(

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Hva gjør jeg nå liksom? Er alt håp ute? Aner ikke hva det betyr enn at hele greia går nedover og jeg da mister? Var 6+0 og 6+2 når jeg tok blodprøve, og er nå 6+4.

70297391_2466160220321054_6315427951940730880_o.jpg

Last edited:
Sniker fra oktober
Legen sa jo at det bare var litt lavere enn forventet. Den har jo ikke stoppet opp eller minket. Det er jo bra. Min lege pappa pleide å si til meg at HCG kan skremme mer enn nytte. Fordi har den ikke økt så mye som referanseområdef blir mange gravide unødig redd. Selvom det viste seg å gå bra :) det er jo bare tall

Hvilken uke er du i? Jeg mener å ha lest at hcg nivået flater ut litt etterhvert, tror i uke 7/8. Å med så høye verdier så tror jeg ikke at hcg skal fordobles :)

Hvilken uke er du i? Jeg mener å ha lest at hcg nivået flater ut litt etterhvert, tror i uke 7/8. Å med så høye verdier så tror jeg ikke at hcg skal fordobles :)
6+4 idag. Når blodprøvene ble tatt var jeg 6+0 og 6+2.

Kan ikke unngå å bli dritt nervøs og tenke negativt, og når legen vil ta ny, blir jeg jo ekstra nervøs!

6+4 idag. Når blodprøvene ble tatt var jeg 6+0 og 6+2.

Kan ikke unngå å bli dritt nervøs og tenke negativt, og når legen vil ta ny, blir jeg jo ekstra nervøs!

Skjønner at du er nervøs, men helt seriøst, med SÅ høye verdier ville jeg ikke bekymret meg:)

Skjønner at du er nervøs, men helt seriøst, med SÅ høye verdier ville jeg ikke bekymret meg:)
Aner ikke om det er høy eller lav jeg :( Fikk bare stikk i meg når jeg leste sms og jeg tenkte negativt med en gang. har roa meg litt nå. :P jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å vente. Tror jeg bestiller meg privat tul neste uke. For jeg kan ikke gå rundt å være så nervøs og skvetten.

Aner ikke om det er høy eller lav jeg :( Fikk bare stikk i meg når jeg leste sms og jeg tenkte negativt med en gang. har roa meg litt nå. :p jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å vente. Tror jeg bestiller meg privat tul neste uke. For jeg kan ikke gå rundt å være så nervøs og skvetten.

Jeg hadde hcg på rundt 1200 i uke 6 da jeg hadde MA, så foreløpig kan du nok puste lettet! Men skjønner du blir stressa :Heartred lurt å bestille ul

Sniker. hCG får lenge doblingtid etterhvert. Annenhver dag er kun i starten. Tror det er allerede etter 6000 eller noe, at hCG stiger saktere. Fra uke 6 er det UL foretrukket metode for å se at det går bra, og man bør slutte med hCG tester.

Men den skal vel dobbles på 2 døgn? Den har jo nesten ikke steget :(
Ikke når verdiene er så høye! Doblingstiden blir lenger når hcg når visse nivå

Doblingstiden er 48-72 timer først før neste nivå er 72-96 timer og siste er >96 timer.
Etter 6 uker er UL beste måten å sjekke hvor vitalt et svangerskap er

1F6E0BA3-2852-48F9-9A73-04089FA2850C.jpeg

Hvis du ser på denne så er ikke de tallene noe annet enn supre.
Synes å ha sett innlegg fra deg før også i dette svangerskapet hvor du er veldig engstelig. Du bør komme deg til en gynekolog og få tett oppfølging så du får det litt lettere.

Satser på alt er helt fint. Bestilte time til privat på mandagsmorgen. Så går jeg bare å tar blodprøve etterpå, siden det ligger bygg i bygg. Kanskje jeg roer meg mer ned da. Ikke kjekt å være så på kanten av den minste lille ting. Vet jeg er hysterisk, jeg klarer bare ikke å la være å være det. Prøver. men men...

Får bare holde meg opptatt i helga, får ikke gjort så mye annet før den tid uansett. :)

Takk for svar, og det beroliger meg litt etter det dere skriver.

Må bare skyte inn noe, aner ikke om det er positivt eller negativ. Men jeg fikk jo 3+ på digital når jeg var 4+5 uker, så jeg må ha hatt ganske høy stigning fra start og så tar det litt lenger tid nå da kanskje? Tenker på jeg trodde det skulle dobles hver 2 døgn fremover frem til et viss pungt.

Mott forje svangerskap så fossblødde jeg, tror det var i uke 5, var kjempe nervøs og regnet med at løpet var kjørt. Tok blodprøve 3 dager etter blødningen, HCG var 17500 og 2 dager etter var den 24700, så min dobla seg ikke, men legen sa at det var fine verdier, så lenge den stiger :-)
Nå har jeg en skjønn liten gutt på 1 år! Så tror ikke du skal bekymre deg med så høye verdier:) ❤️

Mott forje svangerskap så fossblødde jeg, tror det var i uke 5, var kjempe nervøs og regnet med at løpet var kjørt. Tok blodprøve 3 dager etter blødningen, HCG var 17500 og 2 dager etter var den 24700, så min dobla seg ikke, men legen sa at det var fine verdier, så lenge den stiger :)
Nå har jeg en skjønn liten gutt på 1 år! Så tror ikke du skal bekymre deg med så høye verdier:) ❤️
Takk for svar! Trodde det skulle berolige meg med å ta blodprøver, men der tok jeg feil :P

Tok blodprøve på mandag igjen, 5 dager etter den siste. Da steg den fra 39.000-55.000, men jeg så jo to hjerter samme dag blodprøven ble tatt. Så jeg prøver og ikke legge noe i det, selv om det virker lite for meg med tanke på det er tvillinger nå.

Så man bekymrer seg uansett merker jeg, så jeg legger bare den bekymringen på hylla frem til TUL i slutten av oktober. Får ikke gjort så mye mer. Har nok å bekymre meg over fra før av. :P

Tok blodprøve på mandag igjen, 5 dager etter den siste. Da steg den fra 39.000-55.000, men jeg så jo to hjerter samme dag blodprøven ble tatt. Så jeg prøver og ikke legge noe i det, selv om det virker lite for meg med tanke på det er tvillinger nå.

Så man bekymrer seg uansett merker jeg, så jeg legger bare den bekymringen på hylla frem til TUL i slutten av oktober. Får ikke gjort så mye mer. Har nok å bekymre meg over fra før av. :p

HCG verdiene varierer fra person til person.
Jeg hadde veldig lav HCG, med tanke på hvor langt jeg var på vei. Men det gikk jo bra! Og hvis du har sett 2 bankende hjerter, og den har i bunn og grunn en fin stigning så er det nåk ikke noe å bekymre seg over ❤️❤️ det går nok bra :)

Back
Topp