Ånei :(

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Har holdt sønnen vår hjemme i 2 uker nå pga 5 barnesykdom på avdelingen, 2 har hatt det og trodde det var over nå og hadde tenkt å sende på mandag mn fikk nå beskjed om 2 nye tilfeller :(:( åååhhh... Han savner bhagen og jeg er ikke i form til å underholde han hele dagene i ukesvis... Jeg har ikke antistoffer og er redd han skal bli smitta for så å smitte meg :(:( fy søren :( lei meg ;(

Hoff..
Er det ikke noen åpen bhg i nærheten så han får lekt litt. Eller kanskje du har noen som kan ta han med dit for deg, så du får slappet av litt?
Hørtes frustrerende ut.. Håper du finner en løsning så han slipper å kjede deg og du slipper å ha dårlig samvittighet:-)

Er på lekeland nå da... Snakkte me jordmor som mente det var ganske så tryggt for gravide etter uke 20. Har selv lest at det er tryggere da men om d er 100% tryggt vet jeg ikke... Dette kan jo ta uker/mnd før det er ute av bhagen... Hadde håpt det hadde roa seg mtp antall utbrudd...veldig usikker på om jeg skal sende på mandag el ei... Hva hadde dere gjort?

Åjj.. Dette er vanskelig..
Har selv testet meg og har ikke antistoffer, så om det dukker opp i bhg kommer jeg til å holde han hjemme i starten i værtfall, men det kan jo ta måneder som du sier..
Jeg vville ringt legen min også, for å spørre om råd:-)
Du kan jo ikke risikere å slite deg helt ut heller..

Legen min tok lett på det når jeg var hos han for ett par uker siden, nesten så han ble litt irritert fordi jeg var litt hysterisk....er lett for han å si, ikke han som er gravid... Gjør jo det jeg kan for å beskytte lille i magen...så tørr ikke ringe ham...og dt er jo kommet 3 tilfeller etter dette... For en fæææl teit sykdom :(

Tror jeg hadde sendt i bhg hvis ikke legen hadde nekta det. Man kan jo bli smitta på butikken også ;) men hadde sjekka med en lege for sikkerhetsskyld først.

Jeg spurte legen min på obs.posten og hu sa at det trengte jeg ikke bekymre meg for...veldig sjeldent fosteret blir smitta. Veit sjøl at det er vanskelig, for sjeldent betyr ikke aldri...men jeg prøver å høre på henne :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg spurte legen min på obs.posten og hu sa at det trengte jeg ikke bekymre meg for...veldig sjeldent fosteret blir smitta. Veit sjøl at det er vanskelig, for sjeldent betyr ikke aldri...men jeg prøver å høre på henne :)

Jobber du oppi pasienter med denne sykdomen kanskje?

Jobber du oppi pasienter med denne sykdomen kanskje?

Jobber på småbarnsavd.i barnehage, så ganske tett oppi :)
Men går til kontroller på obs.post fordi jeg tidligere har mistet i uke 23 pga.en infeksjon, så trur ikke hun ville latt meg ta noen unødvendige sjanser :)

Jobber på småbarnsavd.i barnehage, så ganske tett oppi :)
Men går til kontroller på obs.post fordi jeg tidligere har mistet i uke 23 pga.en infeksjon, så trur ikke hun ville latt meg ta noen unødvendige sjanser :)

Uffda :( hva infeksjon var d? Mn det var jo betryggende at hun sa det... Jeg går jo ikke å tenker på at diverse ting plutselig kan dukke opp mn er jo fordi det faktisk er flere tilfeller på avdelingen ...

Uffda :( hva infeksjon var d? Mn det var jo betryggende at hun sa det... Jeg går jo ikke å tenker på at diverse ting plutselig kan dukke opp mn er jo fordi det faktisk er flere tilfeller på avdelingen ...

Det fant de aldri ut av, men hadde mest sannsynlig hatt den siden uke 10-11. De trur det var en kombinasjon av mye blødninger, og ei morkake som lå altfor lavt..så den har dratt med seg bakterier opp i livmora. Er heldigvis en promille sånt skjer med, og har fått en velskapt gutt etter det så detta sv.skapet klarer jeg å slappe av :)
Skjønner deg kjempe godt. Jeg spurte legen fordi jeg skal tilbake i jobb snart, og er flere som har hatt det i bhg.nå :P Men akkurat nå er det blodtrykket jeg må passe på, så får vel bekymre meg for en ting av gangen ;)

Det fant de aldri ut av, men hadde mest sannsynlig hatt den siden uke 10-11. De trur det var en kombinasjon av mye blødninger, og ei morkake som lå altfor lavt..så den har dratt med seg bakterier opp i livmora. Er heldigvis en promille sånt skjer med, og har fått en velskapt gutt etter det så detta sv.skapet klarer jeg å slappe av :)
Skjønner deg kjempe godt. Jeg spurte legen fordi jeg skal tilbake i jobb snart, og er flere som har hatt det i bhg.nå :P Men akkurat nå er det blodtrykket jeg må passe på, så får vel bekymre meg for en ting av gangen ;)

Så bra du har fått barn etter dette... Mn så forferdelig å oppleve noe sånn :( godt du får god oppfølgning :)

Trykket reply litt for tidlig der... Så det pågår i bhagen ja... Uff kjedelig... Nå sies det jo at det er frem til uke 20 gravide skal passe på mn klarer lixom ikke slappe heeelt av med det selv om jeg er 23 uker nå... Holder han nok hjemme en uke til...

Back
Topp