Ånei.. navn!

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Vi har vel endelig blitt enige om et navn.. jeg er ikke så opptatt om det er på topp ti eller ikke, bare ville ha et fint navn på lillegutt..

Så fant min samboer på lokale avisa at nettopp det guttenavnet var på topp her i området i fjor.. :-/

Hvor mye bryr man seg om sånt? Burde vi begynne prossessen på nytt?

Det spørs jo litt om du syns det er okey at det er flere barn i samme bhg eller på skolen som har samme navn som ditt barn... :) veit om en som opplevde av 4 stk i bhg hadde samme navn og de skulle alle gå på samme skole... :( syns det er litt kjipt jeg da men...

Jeg velger helst et navn som ikke er på topp ti lista.

Ville ikke brydd meg med mindre dere har noen i samme omgangskrets som heter det?

Det spørs jo litt om du syns det er okey at det er flere barn i samme bhg eller på skolen som har samme navn som ditt barn... :) veit om en som opplevde av 4 stk i bhg hadde samme navn og de skulle alle gå på samme skole... :( syns det er litt kjipt jeg da men...

Jeg velger helst et navn som ikke er på topp ti lista.
Det er ikke på topp ti på landsbasis nemmelig... men plutselig her i området

Dere har jo litt tid å tenke på navn enda da. Viss dere føler det er krise så kan dere jo prøve å se etter nye navn.
Vi har ikke begynt å tenke på navn ennå engang!
Er vel på tide å lete frem navneboka nå.. Haha! Merker jeg er litt mer avslappet i forhold til sist med alt nå. Det er ikke nødvendigvis bare bra det heller!:nailbiting:

Dere har jo litt tid å tenke på navn enda da. Viss dere føler det er krise så kan dere jo prøve å se etter nye navn.
Vi har ikke begynt å tenke på navn ennå engang!
Er vel på tide å lete frem navneboka nå.. Haha! Merker jeg er litt mer avslappet i forhold til sist med alt nå. Det er ikke nødvendigvis bare bra det heller!:nailbiting:
Ja, jeg vet det.. var bare så fornøyd med å endelig være enige.. vi får se hva vi føler etterhvert..

Vi valgte et navn som hverken er på topp 10 eller topp 100 lista :-) litt fordi jeg ikke ønsker å ha et navn som er populært og kan ende med at flere i barnehage og klasse heter det samme, men mest fordi vi begge likte navnte og syns det er et veldig fint navn :-) vår jente skal hete Eleah, og det er ca 36-40 stk som heter det :-)

Det er ikke på topp ti på landsbasis nemmelig... men plutselig her i området
Da blir det jo litt andeledes.. Men vil det egentlig ikke da si at det er enda større sannsynlighet for at det blir flere i samma klasse som heter det samme? Ja ja, det er jo kanskje ikke så ille :)

Da blir det jo litt andeledes.. Men vil det egentlig ikke da si at det er enda større sannsynlighet for at det blir flere i samma klasse som heter det samme? Ja ja, det er jo kanskje ikke så ille :)
Aner ikke.. får satse på at alle 2015 mødre har sett avisa og ikke bruker navnet :-P

Når jeg tenker meg om var det 3 andre på u.skolen som het det samme som meg.. tenkte ikke så mye over det jeg da..

Jeg bryr meg litt om det. Mest fordi jeg helst ønsker et "typete" navn. Og det blir det ikke når mange ulike heter det.. Mannen min ønsker seg A4 navn som godt kan være toppliste :P

Så må nok kjenne på det selv :) Er det greit om det er 4 andre i barnehagen med samme navn?

Endelig tror jeg at navnene er i boks, det første navnet er det litt over 300 som heter og det andre var det 146 som heter. Så jeg tror ingen andre i samme barnehage kommer til å hete det :) Var litt det jeg ville også.

Jeg heter det navnet som mest populært et av årene på 80-90-tallet. Og vi har alltid vært ganske mange med det navnet. Men har aldri være noe problem :)

Jeg ville ikke brydd meg om det, så lenge dere allerede har slått dere til ro med et navn dere begge liker! :-)
Det vil alltids være noen som heter det samme, men de vil jo ikke nødvendigvis følge deres barn resten av livet.
Da er det kjedlig om man velger bort ett navn, om denne ene med samme navn brått skulle flytte osv.

Synes dere skal holde fast ved det dere har bestemt dere for.

Vi er også enige om navn, og hvis det brått dukker opp flere med det samme navnet, vil vi nok likevel beholde det, fordi det er et navn som passe oss. :-)

Vi synes flere topp10 navn er fine, men styrer unna, iallfall foreløbig.

Back
Topp