Åneeeei, pappaperm!!!

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Mannens svært korte pappaperm har denne gangen, som tidligere, allerede satt spor. Alle veslas ullklær er FULLE av oransje flekker som ikke går bort, alle klær (mine også, av en eller annen grunn) lukter tran, selv etter vask, dusjen ser forferdelig ut (han har "vasket badet", dvs tørket av vask, speil og do), gulvene er fulle av størknet havregrøt (det som ikke kommer med når det støvsuges er en del av gulvet), kjøleskapet er nesten tomt for mat og jeg har vondt i magen etter å ha spist de merkeligste ting til middag (alt med bacon i).

Jeg prøver virkelig å la han ordne alt, men det er flaut å levere vesla i barnehagen med klær som ser ut som de ikke blir vasket, og jeg klør i fingrene etter å vaske, selv om jeg slett ikke har tid.

Er deres menn flinke i pappapermen?

Her er d jeg som tar klesvasken åkke som!
Tviler på at mannen kommer til å vaske hus når han er hjemme, d får vi ta i helgene. Bare de rydder opp etter seg selv så :)

Nja. Middag laga han. Og gikk over gulvene en gang i blant. Klær ødelegger han. Sikkert med vilje så jeg tar de uansett :p

Hehe :P Må le litt, høres ut som han vasker litt sånn som min sambo gjør :P Men jeg tar over jeg. Han kan støvsuger, så vasker jeg. Klærne er det også jeg som vasker. Hvem skal vaske når begge er i jobb da? Nå er ingen av oss i permisjon, og sånn eeeegentlig har ingen av oss tid, men vi må jo ta det likevel.

Tviler på at mannen kommer til å vaske hus når han er hjemme, d får vi ta i helgene. Bare de rydder opp etter seg selv så :)
Samme her. Min får ikke lov. Han vasker feil tøy sammen. På feil grader. Hiver alt i tørketrommelen, også det som ikke skal dit. Sukk

Hvorfor ikke vise han hvordan det skal gjøres? Her har vi det heldigvis ikke slik, han vasker både tøy og gulv uten å ødlegge det. Men han var ikke så flink i førsten med tøy og sortering, da viste jeg han hvordan jeg gjorde det og hvor viktig og minst dyrt det blir om han skal ødlegge klær.

Hvorfor ikke vise han hvordan det skal gjøres? Her har vi det heldigvis ikke slik, han vasker både tøy og gulv uten å ødlegge det. Men han var ikke så flink i førsten med tøy og sortering, da viste jeg han hvordan jeg gjorde det og hvor viktig og minst dyrt det blir om han skal ødlegge klær.
Det har jeg prøvd, da blir han sur for at jeg ikke er fornøyd med at han gjør "alt". Han er jo egentlig kjempeflink i forhold til mange andre jeg kjenner, men alt jeg sier blir nok mas, ikke hjelp. Sukk...

Samme her. Min får ikke lov. Han vasker feil tøy sammen. På feil grader. Hiver alt i tørketrommelen, også det som ikke skal dit. Sukk
Jeg har klart å få han til å ikke kaste ulla i tørketrommelen, heldigvis. :-)

Hehe :P Må le litt, høres ut som han vasker litt sånn som min sambo gjør :P Men jeg tar over jeg. Han kan støvsuger, så vasker jeg. Klærne er det også jeg som vasker. Hvem skal vaske når begge er i jobb da? Nå er ingen av oss i permisjon, og sånn eeeegentlig har ingen av oss tid, men vi må jo ta det likevel.
Når begge jobber deler vi på det, men nå er det eksamenstid, og jeg jobber med siste innspurten på bacheloroppgaven min, så når han får betalt for å gå hjemme selv om vesla er i barnehagen på dagtid, så blir det for dumt om jeg skal stå med hodet i vaskebøtta akkurat nå. Men klærne må jeg nok ta over, ellers blir det dyrt....

Det er jo en fin innstilling for å slippe frustrasjon, men jeg syns det er for dårlig, jeg! Nå er jo vesla her i barnehagen, så hva får han betalt for å gå hjemme for, liksom?

Når begge jobber deler vi på det, men nå er det eksamenstid, og jeg jobber med siste innspurten på bacheloroppgaven min, så når han får betalt for å gå hjemme selv om vesla er i barnehagen på dagtid, så blir det for dumt om jeg skal stå med hodet i vaskebøtta akkurat nå. Men klærne må jeg nok ta over, ellers blir det dyrt....
Men hvorfor er hun i bhg når han likevel er hjemme i perm???

Uff høres ut som du bør sende ham på husmorskole;)
Hehe, det verste er at han har blitt enormt mye flinkere de siste par årene. Vil ikke klage når han endelig gjør sin del, selv om det ikke er sånn jeg ville gjort det... :/

Sniker fra juli 2015.
Dette er hysterisk morsomt å lese. Jeg gleder meg til samboer skal i permisjon neste år! Det skal bli en fryd å se hvordan det går, hehe :) Jeg skal prøve mitt ytterste å ikke mase for mye på han om at hele leiligheten må være shinet hver dag og middag klar på bordet, klær vasket osv osv... Han er bare en mann stakkar, men jeg vet jo hvordan det ser ut når JEG er hjemme. Da kommer han hjem til ren og ryddig leilighet og middager klar. Nå har vi ganske ulik oppfatning av hva som er ryddig da - men for meg er ingenting ryddig med mindre det er etter min standard! hehe.. Må nok jobbe litt med meg selv da ja :)

Men hvorfor er hun i bhg når han likevel er hjemme i perm???
Han gir henne kortere dager, men vil ikke ta henne ut av barnehagen midt i året, hun elsker jo å være der. Han måtte ta ut noe perm nå, kan ikke spare den, for vi får snart nr to, og da mister han resten av permen. Jeg er enig i at hun skal få være i barnehagen, men da får han ta i et tak her, tenker jeg.

Back
Topp