Åling/krabbing

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Gutten vår åler seg rundt i leiligheten, reiser seg når han holder i ting og er veldig opptatt av alt det spennende rundt han! Spesielt viktig å smake på alt det nye og spennende! Hehe.. Men han har ålt seg på magen 2-3 uker nå, men krabber ikke enda.. Han reiser seg opp på alle fire og står og vugger litt før han glir ned på magen og åler seg fremover.. Lærer de å krabbe selv eller må vi vise/lære dem der? Flere som ikke krabber?
 
Lillen vår hverken åler eller krabber enda. Ikke en gang ruller over på magen eller rygg. Han har hylt hver gang han har ligget på magen, vi har dog prøvd å ikke ta han opp med en gang. Men for en uke siden (eller to, tiden går så fort) så begynte han plutselig å like seg å ligge på magen. Så han har nok bare ikke vært klar for det før. Nå øver vi så ofte vi får anledning og det går fremover. Dog er han kjempesterk i benen og har stått og hoppet i flere måneder allerede. Han går kjempefint, hvis vi holder han (selvfølgelig :-)).
 
Her fant hun ut av det selv iallefall.
 
Som jeg skulle beskrevet min lille frøken. Regner med hun finner ut av det selv :) Vi bruker mye tid på gulvet med henne da, så litt hjelp får hun jo. Bare ikke like lett å finne henne lenger da hun aldri er der vi la henne fra oss :p
 
Her er det full fart,åler seg når det skal gå fort ellers kryper hun. Reiser seg til alt og er storfornøyd :-)
 
Lillegutt knakk koden på lørdag som var, da begynte han og åle seg. Har tidligere ålet seg bakover og rullet rundt for å komme seg dit han vil. Han kommer seg opp i krabbestillingen men ikke funnet ut hvordan komme seg frem da, så da står han bare å beveger seg frem og tilbake.
 
De finner det ut selv, og gutten din er ikke sen. Vanlig at de åler seg ganske lenge før de begynner å krabbe også :)

Her har jenta vår kunnet åle seg i noen uker, men hun har ikke gjort det så mye allikevel. Hun har gått opp i krabbestilling en ukes tid nå, og også krabbet bittelitt. Har lurt på om hun hadde tenkt å gå rett på krabbing, men idag har hun begynt å åle seg for fullt :)
 
Her har han ålt seg i 2 mnd nå. Å viser egentlig ingen tegn til kryping. Så vidt han kommer opp i krupestilling noen ganger. Jeg har lurt på akkuratt det samme. Men tenker at det kommer sikkert av seg selv :)
 
Han finner nok ut av det selv, men du kan jo ha det moro med å krabbe ved siden av han når han holder på. Guttene mine har brukt 1-2mnd. på å finne ut av det etter å ha begynt å åle seg.
 
mini krabber, reiser seg og går langs bordene.. så her venter vi bare igrunn på at han skal slippe seg :p Skjer nok ikke med det første da han ikke er helt stødig ennå, men det er det neste steg :) 
 
Back
Topp