Åhr!!!

<3oss

Elsker forumet
Nå er jeg lei, jeg har gått i en mnd å ventet på legitimen i dag. Jeg aner ikke om jeg er 14 uker på vei eller 10 uker på vei, hadde gledet meg sånn til å finne ut av det, for alle leger og jordmødre har hatt ferie her i sør. Men i dag ble det bare tatt en masse prøver, skrev et skjema og henviste meg bare til ulyralyd som jeg kanskje kunne få om 3-4 uker så nå må jeg vente en mnd til før jeg vet:( trodde det var normalt at de prøvde å finne hjertelyden å sånn, det er kanskje ikke det? vil jo så gjerne fortelle ungene og foreldrene våre men nå må vi vente igjen igjen. *klageklage*

Så kjedlig! Skjønner godt det er lenge å vente med å fortelle det...men du kan jo evt bestille deg en privat ul eller ringe til sykehuset og høre hvordan det ligger ann, å si at du kan ta en time på kort varsel om de får noen avbestillinger? :)

hos legen er det ikke vanlig at de finner hjertelyden, er hvertfall min erfaring. hos jordmor kan man det om man spør. skjønner det er kjedelig å ikke vite når det kan være så stort spekter..

*Cake-Pop* skrev:
hos legen er det ikke vanlig at de finner hjertelyden, er hvertfall min erfaring. hos jordmor kan man det om man spør. skjønner det er kjedelig å ikke vite når det kan være så stort spekter..

Åh det er ikke min erfaring, med første mann gikk jeg kun til kontrol hos legen og da sjekka de hjertelyden hver gang. Men det kan hende det har forandret seg :/

Åhh, så kjedelig!! Når jeg var til første legetime sa jeg ifra om at jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei, (litt uplanlagt og ikke fått tilbake mensen etter sist svangerskap), legen min tok da en telefon til gyn.pol på det lokale sykehuset, og jeg fikk komme inn etter 2 timer (han har jobbet på den avdelingen, før han ble fastlege, så kan ha noe med det å gjør). Men ganske utrolig at saken din ikke ble prioritert fortere enn til 3-4 uker!! Når jeg går til svangerskapskontroll hos legen, så har han brukt å finne hjertelyd, men ikke før etter jeg hadde vært på ordinær UL sist, hadde også kontroll der igår, da letet han ikke etter hjertelyden.

kjedelig da :/
Men har akkurat samme erfaring med leger. Her gjør legen faktisk enda mindre; han gjør ingen ting :p Min forrige fastlege var nøye, men høre etter hjertelyd på første kontroll ville han ikke.
Men det varierer nok veldig fra lege til lege... 
Håper du finner ut av det snart! kjedelig å ikke vite hvor langt på vei man er...

Det er veldig vanlig at de ikke lytter etter hjertelyden så tidlig. Særlig siden det kan være vanskelig å finne og kan stresse den gravide unødig om man ikke finner hjertelyden. Legen min lyttet ikke etter hjertelyd før i uke 16 siden det kunne være vansklig å finne den tidligere. Det var i alle fall det hun sa når jeg var på første kontroll.

Håper du finner ut hvor langt du er snart :)

Back
Topp