Åhhh

Lillemirakel

Glad i forumet
Jeg har tatt det helt med ro etter forrige UL og ikke vært særlig redd, men så tok jeg fram doppleren min når jeg hadde passert 11 uker, for det var da jeg fant den sist. Nå finner jeg ingen hjertelyd... Det er 6 dager igjen til ultralyd, tiden går så sinnsykt sakte og jeg går rundt som et nervevrak.. Har jo lite symptomer også, så føler det er et dårlig tegn alt sammen [emoji20] uff..

Det er ikke alltid man hører hjertelyd i uke 11.
Skjønner du blir bekymret.
Krysser fingrene for deg.

Dette opplevde jeg også når jeg gikk med første. Men var 13-14 uker da. Ble redd.
La fra meg doppleren og prøvde igjen noen få dager senere og da fant jeg den.
Etter det turte jeg ikke å prøve mer for var så redd for å ikke finne hjertelyden.
Krysser fingrene for at alt er bra hos deg :-)

Ikke la deg skremme av hjertelyden :) sist jeg gikk gravid fant ikke jordmor den i uke 16 en gang, og det hele skyldtes bare at morkaken lå på fremre vegg og blokkerte mens foster lå langt bak. Hadde heller ikke særlig med symptomer i forrige svangerskap, men endte opp med en frisk og sprell-levende jente :-) hvis du blir veldig stresset av å ikke finne hjertelyden så kanskje du ikke skal lete så mye før du er garrantert å finne den, jeg tør ikke skaffe meg doppler en gang for vet jeg ville blitt superstressa dersom jeg ikke hadde funnet hjertelyden! Lykke til på TUL om noen dager :-)

Jeg visste je kom til å skremme meg selv, men jeg klarte bare ikke la være, vet det var dumt [emoji30] Jeg skal ikke gjøre det mere nå ihvertfall, prøve å senke skuldrene litt [emoji16]

Senk skuldrene du :-) Det er jo vanlig å ikke alltid finne lyden med doppler

Jeg finner fremdeles ikke hjertelyd og er 12+4 [emoji23] jeg bare vet ikke hvor jeg skal finne den.. men har vært på to ul og alt ser veldig bra ut [emoji2]

Nettopp derfor anbefaler fagfolk oss dødelige og IKKE kjøpe doppler ;) En må ikke bruke denne om en blir bekymra...

Er nok ikke uvanlig å ikke finne hjertelyden, husk at innimellom er det vanskelig tilogmed for fagfolk:) Og er du veldig bekymra nå, så ville jeg heller kontaktet helsepersonell fremfor å prøve selv, er jo ikke noe særlig å gjøre seg selv stressa og fortvila bare for at man leter på feil plass :)

Back
Topp