Åhhh, stemmer det?

Speedsjarken

Gift med forumet
At man har mindre risiko for SA hvis man har hørt hjerteslag?

Mye mindre risiko ja!
Slik jeg har forstått det...[:D]
Hørt hjerteslag til mini?

Det har jeg aldri hørt noe om, men om det stemmer så er det jo kjempe flott for de som har hørt hjerteslag da[:)]

ORIGINAL: Catzy83

Mye mindre risiko ja!
Slik jeg har forstått det...[:D]
Hørt hjerteslag til mini?

Jepp, ble kjempeoverraska :D lå på ca 150 slag i minuttet. Trodde aldri jeg skulle få høre det så tidlig, men har kanskje litt med at jeg ganske nettopp har vært gravid så livmora vokser litt fortere, aner ikke, glad er jeg uansett :D

Jeg har hørt det ja [:)] 

Ja, det stemmer...fikk høre det samme når jeg var på ul [:D] Sjansene våres blir jo bedre og bedre, og syns i grunnen det heldigvis *bank i bordet* har vært et fåtall som har forlatt oss, i motsetning til feks november 10 forumet...[&o]

Men ja...det stemmer, etter hva jeg har hørt! [:D]

ORIGINAL: *Sperminator*

Ja, det stemmer...fikk høre det samme når jeg var på ul [:D] Sjansene våres blir jo bedre og bedre, og syns i grunnen det heldigvis *bank i bordet* har vært et fåtall som har forlatt oss, i motsetning til feks november 10 forumet...[&o]

Men ja...det stemmer, etter hva jeg har hørt! [:D]

Det er for tidlig og juble for det enda er jeg redd.. veldig mange som evt mister i uke 6-8 men så oppdages det ikke før uke 10 kanskje.. [>:] Men håper, håper HÅPER vi slipper fler selvsagt!!! [:)]

Det stemmer Jeg spurte gynekologen min da jeg var på tidlig ultralyd i uke 6+5. Han sa at en del embryo dør i uke 4-6 men skyves ut av kroppen i uke 8-10. Ser en et friskt embryo med et bankende hjerte er det ca 90% sjanse for at det går bra. Etter uke 12 er det 98 % sjanse for at det går bra.

I uke 6+5 fikk jeg både se et lite hjerte som slo og høre hjerteslagene

Fikk beskjed om at det var 95% sjanse for at alt går som det skal om en har sett/hørt hjerteslagene tidlig i svangerskapet.
og har lest litt rundt og der står det 97% sjanse for at alt går som det skal.. man får høre så mye rart hos disse legene synes jeg[:-]

ukene som er mest kritiske er uke 6-8, og etter en har hørt hjertelyd er det 90% for at det skal gå bra.
Vi var på ul 8+6 og fikk vite at det nå var 99,5% sjanse for at det ville gå bra..

MEN har hørt hjertelyd før og det gikk gale men kjente på kroppen at det var noe som ikke stemte, nå kjenner jeg på kroppen at alt er flott og fint og alt går bra..

Akkurat prosentene er vel litt usikre, og ingen kan garantere at man ikke er i den minimale prosenten, men har man hørt/sett hjerteslag hos legen så er det mindre risiko for abort ja, rett og slett fordi det med at hjertet skal begynne å slå er en kritisk greie, hos de som det av ulik grunn er noe feil med, at det ikke kan bli et levede barn av celleklumpen, er det ofte i denne perioden det blir klart, og hjertet begynner gjerne ikke slå. Derfor er et bankende hjerte et tegn på at man har kommet over det kritiske punkt, for at hjertet slår er et meget vesentlig poeng for levedyktighet.

Og ofte når hjertet ikke begynner å slå/det går galt rundt den tiden, så oppdager man det kanskje ikke før noe senere, derfor er altså det å ha hørt det en fin ting.

men mener det er noe svært kritisk som også skjer i uke 12, da embryet blir til et foster, noe med noe gult vann,,,, min mor kan det, men husker ikke....

Det kan jeg ikke huske å ha lest, men når man har passert 12 så er i alle fall risikoen lavere fordi de fleste som mister minster innen den tid. Garantert er man aldri, selvsagt, den dag i dag kan ingen garantere at jeg lever til i morgen, men sannsynligheten er ganske stor, heldigvis.

Back
Topp