Åhh, legen min er så håpløs!

Damer, tror nok dere har ganske like meninger om dette med sykemelding. Er bare lett å misforstå hverandre over nett.

Okay, jeg leste ingen plass i innlegget at du allerede hadde sagt til henne at du var fin i formen :) Følte tråden var hetsende mot en enkeltperson å er ikke noe fan av det.. å dersom du er enig i at man bør kunne sykemelde seg når man har plager så er d jo greit da er vi jo enige :) Jeg elsker jobben min, elsker det jeg gjør å stortrives på jobb, har absolutt ikke lyst til å være sykemeldt fordi jeg har d gøy på jobb å mine kollegaer anser jeg som mine gode venner så jeg tar meg nokk lett nært dersom jeg føler noen peker fingre å mener d er galt å sykemelde seg, så beklager at jeg misforstod :)

I det innlegget du quotet så skrev jeg:
"Når hun da (etter at vi har snakket om hvordan formen min er og jeg har sagt at den er fin) spør om jeg har lyst på sykemelding, så mener jeg hun bryter med retningslinjene."

Mulig at jeg ikke var tydelig nok på det, men jeg tok det jo for gitt at alle skjønte at jeg selvsagt snakket om de tilfellene der den gravide faktisk ikke har behov for sykemelding. Er jo selvsagt enig i at man skal få sykemelding hvis man trenger det. Kanskje skal man til og med ha lavere terskel for å be om sykemelding enn man ellers ville hatt, fordi man har et annet lite liv å passe på i tillegg til en selv.
Men jeg mener fremdeles at det er en uting at gravide 'sykemelder seg' uten annen grunn enn at de er gravide og synes det er deilig med litt fri.

Syns det er litt spesielt at vikaren til fastlegen din faktisk måtte google hvilken blodprøver man skal ta som gravid. Da hadde jeg også blitt skeptisk. Og når det kommer til sykemeldingen så syns jeg det var en rar kommentar av hun å spørre deg om du likevel trengte sykemelding, for du er vel glad til for at formen din er fin og at du greier å jobbe :) Her var jeg hos legen i dag og han hadde fylt ut litt på helsekortet allerede før jeg kom inn, fått frem blodprøve papirene og funnet frem en hel haug med brosjyrer :) Så ja, jeg forstår reaksjonen din. Kontakt jordmor du i kommunen du bor i så du kan gå til hun også :)

Back
Topp