ÅHERREGUUUD! O STORE FRUSTRASJON!!!

  • Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet
Er vel sykemeldings"kvota" vi snakker om. :)
Man har vel ikke rett på mer enn 12 mnd sykemelding. Etter det har man et stort problem inntektsmessig..
Så å bruke de opp nå under svangerskapet er jo dumt om man skal gå hen å være syk etter fødsel osv.

Ok, dette viste jeg ikke. Så om man blir da syk etter fødsel kan man sykemelde seg og få litt lenger mamma permisjon?
 
Hvor jobber du? For å ha rett på svangerpenger måsen ha risikojobb. Er visst veldig strenge krav på å få det. Jobber selv netter å synes det er helt topp. Får ikke sove så mye men hviler godt:) om du er sykmeldt fra nå så blir det jo ikkd 1 år?
 
Hvor jobber du? For å ha rett på svangerpenger måsen ha risikojobb. Er visst veldig strenge krav på å få det. Jobber selv netter å synes det er helt topp. Får ikke sove så mye men hviler godt:) om du er sykmeldt fra nå så blir det jo ikkd 1 år?

Jeg har lest på arbeidstilsynets sider at ubekvemme arbeidstider er en av punktene man kan få svangerskapspenger på. Kan jo si det er "høy-risiko" med nattevakt når man kun får 2-3 timers søvn per døgn i en graviditets-setting mene rjeg.. :)
 
Man starter på ny sykemlds kvote etter permisjon altså ett nytt år

Har hørt flere si dette.. Men jeg mener å ha lest at hvis man har vært sykemeldt i 12 måneder, må man jobbe sammenhengende i 6 uker (?) for å få rett på ny kvote.. ?
 
Har hørt flere si dette.. Men jeg mener å ha lest at hvis man har vært sykemeldt i 12 måneder, må man jobbe sammenhengende i 6 uker (?) for å få rett på ny kvote.. ?
Jeg var langtidssykemeldt for noen år siden. Det du skriver her er iallfall den beskjeden jeg fikk...
 
Enkelte mennesker skulle ikke vært i en lederposisjon :( Alt for mange dårlige ledere rundt om! Masse lykke til. Håper du finner en løsning på det, ellers hadde jeg tatt til takke med sykmelding og brukt tiden på å finne ut hva du kunne tenke deg å jobbe med :)
 
Ok, dette viste jeg ikke. Så om man blir da syk etter fødsel kan man sykemelde seg og få litt lenger mamma permisjon?

Det kan man, men NAV har blitt veldig strenge med sykmelding etter eller i forbindelse med mammapermisjon, siden mange misbruker dette for å forlenge tiden hjemme med barnet.
 
Har hørt flere si dette.. Men jeg mener å ha lest at hvis man har vært sykemeldt i 12 måneder, må man jobbe sammenhengende i 6 uker (?) for å få rett på ny kvote.. ?

Om du når maksdato på sykepenger (1år), må du jobbe i 26uker for å ha opptjent full sjukepengerett igjen.. Tror ikke det er noen spesielle regler for sykmelding pga. svangerskap?
 
Jeg var sykemeldt 11 mnd før jeg gikk ut i permisjon mai i fjor. starta rett på 50% sykemld og deretter 100% etter permisjon i januar i år. pga jobben ikke kunne tilrettelegge. Når ikke maks dato før januar 2016...
 
Så rart at det er 3 ulike "løsninger" på dette her?
Noen som har startet på ny kvote, noen smo har måttet 6 uker for å få ny kvote, og noen som har måttet 26 uker for å få ny kvote. Burde jo vært noen klare regler det var lett å få tak i ?

Er jo kjempefint om permisjon teller som jobb - men skjønner ikke hvorfor det skulle det, bare?
 
Hvis man skal gjøre det riktig må hun vel uansett få svangerskapspenger. Hun kan jo i teorien jobbe, men jobben kan ikke (vil ikke) tilrettelegge for at det skal være mulig i praksis. Svangerskapspenger er der for de som ikke kan jobbe pga fare for mor og barn selv om de i utgangspunktet er friske. Jeg ville krevd svangerskapspenger for å være på den sikre siden. Jeg fikk det den siste mnd forrige gang siden jobben min er så godt som umulig å tilrettelegge 100%.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp