Åhe.

Eldorado

Forumet er livet
Ja, i går fikk jeg en tekstmelding av pappan min der det stod : Du skal få en lillesøster til, glad i dere!

Herregud, det første som skjedde var at jeg ble skuffet og lei meg. Kanskje galt det da, men det var min reaksjon! Jeg har akkurat blitt mamma og min datter blir eldre enn sin egen tante. Dette er jo ikke unormalt for jeg har jo venner som er eldre enn sine tanter og onkler. Men stemor og far har to barn fra før, og jeg trodde kanskje de var ferdige.. eller i det hele tatt kunne tatt seg bryet med å høre vår mening om saken. Jeg blir 22 år eldre enn det barnet, og kommer aldri til å få et ordentlig søsken forhold til henne. For mine andre søsken på 10, 5 og 3 år sliter jeg allerede med å få et ordentligs søskenforhold med dem. Jeg blir vel heller en barnevakt, eller ja.. en tante. Dessuten har de planer om enda en etter denne.. Jeg er faktisk litt lei meg, samtidig som jeg på en måte ser frem til det. Men jeg vet ikke om jeg gleder meg til å bli storesøster, eller å møte en helt fersk ny baby! Besteforeldrene blir foreldre? Blæ..

Jeg har tenkt meg litt om, og jeg kommer selvsagt til å ta i mot henne, og bli like glad i henne som alle de 5 andre brødre og søstre jeg har. Men jeg syns allikevel det blir veldig spesielt. Og har fortsatt ikke kontaktet pappa etter han fortalte det.. Kanskje jeg er sikkelig slem.

Syns dere jeg overreagerer? Om dere mener det skal jeg ta meg selv i nakken!

[:)] tja..syns kanskje du overreagere litt ,men det er nok mange som syns du ikke gjør det [;)] Jeg har selv 5 søsken, mamma og pappa begynte tidlig og slutta seint for å si det sånn. Jeg var 19 år og flyttet hjemmefra da siste broren min ble født, men jeg har et godt søsken forhold til han fordi om [:)] Vi spøkte mye om det at tenk om mamma og pappa fikk en til etter jeg fikk min første, jeg hadde syns det bare var koselig jeg [;)] Hadde det vert opp til pappa hadde der nok kommet flere men mamma sa stopp etter 6 [8D]

Det er faktisk de to minste søskena mine eg har "best" forhold til.(har et godt forhold til alle mine søsken,men ser de to minste mest siden de bor hjemme enda.) Nå er jeg 27 og de to minste er 8 og 13[:)] Skal se du syns det blir mer stas og kos når du får tid til å la det synke inn litt :)

Nei jeg syns ikke du overreagere, jeg hadde blitt like sjokka og paff om jeg var deg eller om min far hadde sendt meg en sånn melding [:-] visste du at de ville ha flere barn? hvor gamle er de da?

altså for all del, det er kjekt med søsken men jeg skjønner dne følelsen du har av at du virker som ei tante..
men prøv å ikke bry deg så mye og vær glad på deres vegne, er jo uansett ikke noe å gjøre med det nå så prøv å gjør det beste utav det er mitt råd [;)]

så skal du se at du kanskje får ett kjempe forhold til den nye lille [;)] at det blir koselig å ha babyen på besøk og passe på den når du har julie også [;)]

ORIGINAL: t0mmelise

Nei jeg syns ikke du overreagere, jeg hadde blitt like sjokka og paff om jeg var deg eller om min far hadde sendt meg en sånn melding [:-] visste du at de ville ha flere barn? hvor gamle er de da?

altså for all del, det er kjekt med søsken men jeg skjønner dne følelsen du har av at du virker som ei tante..
men prøv å ikke bry deg så mye og vær glad på deres vegne, er jo uansett ikke noe å gjøre med det nå så prøv å gjør det beste utav det er mitt råd [;)]

så skal du se at du kanskje får ett kjempe forhold til den nye lille [;)] at det blir koselig å ha babyen på besøk og passe på den når du har julie også [;)]

Nei, jeg visste ikke om at det ville ha det på forhånd. De har spurt meg og min eldste lillesøster om det hadde vært kult med et bror el søster til. Da har vi sagt nei hele veien.. men jeg trodde jo det egentlig var en spøk :p Nå har de to felles barn.. det blir pappa sitt 5 og hennes 3 barn. I alt den 7 ende i søskenflokken. Jeg er eldst av alle, så det er kanskje rart for meg, men kan nok venne meg til det. Får ikke gjort noe med det som du sier, så jeg skal prøve å glede meg over det.

Jeg håper selvsagt vi får bedre forhold nå som julie er født.. da blir jo alle de tre barna dems ganske jevngamle så blir jo fine leke kamerater :)

ORIGINAL: t0mmelise

signere denna

Kjenner jo ikke til livshistorien din, så vanskelig å vite bakgrunnen for hvorfor du konkulderer som du gjør. Men det at din far gir deg beskjed om at han skal ha en baby til over tekstmelding synes jeg sier ganske mye om situasjonen - og da kan jeg forstå at du har betenkeligheter ja. Virker som en delvis betent situasjon. Men som du sier, så er det jo mange som er i den situasjonen at de har attpåklatt søsken, og at deres barn er eldre enn tantene/onklene sine. Du må vel bare gjøre det beste ut av situasjonen. Men hadde det vært meg, så hadde jeg nok følt meg litt oversett av min far om jeg fikk beskjed om noe sånt over tekstmelding... Og blitt veldig lei meg. Så om du overdriver med din følelsesmessige reaksjon er det vel bare du selv som kan svare på, siden kun du selv vet hvordan ditt forhold til din far og hans nye familie er.

Trur det er normalt å reagere slikt... Men det er ikkje sikkert dei hadde planlagt det, så då kunne dei ikkje ta det opp med dåke?
Samtidig så bur vel ikkje du og søskena dine hos dei, så då står dei igrunn fritt til å bestemme sjøl om dei vil ha fleire barn eller ikkje? dei er vel ikkje pliktig til å planlegge noko slikt med heile familien?
Men veit ikkje korleis familiesituasjonen er hos dåke..?

Ettersom dei har venta med å fortelle det heilt til barnet var gammalt nok til å sjåast kjønn på på ultralyd, så har dei sikkert hatt betenkningar og grua seg litt til å fortelle det?

Det finnes nok ikke fasitsvar på hvordan man skal reagere.....men hver glad for hvert søsken du får---jeg har bare en bror, og synes det er dritkjipt!

Også får jo kansje prinsessa de ei venninne[;)][;)][;)][;)]

ORIGINAL: Snickers

Det finnes nok ikke fasitsvar på hvordan man skal reagere.....men hver glad for hvert søsken du får---jeg har bare en bror, og synes det er dritkjipt!

Også får jo kansje prinsessa de ei venninne[;)][;)][;)][;)]

Sant det :) Har tenkt på det også.

Men nei, kanskje ikke. Men jeg skal fortsatt være storesøster. Jeg syns vi skal ha litt ord med i spillet når det kommer flere søsken, enten vi bor hjemme eller ei. Og babyen var veldig planlagt, og det skal muligens komme en til etter denne om min stemor får det som hun vil. Det skal sies at min stemor kun er 29 år, så det er veldig forståelig at hun vil ha egene barn, så jeg forstår henne fult ut og støtter det. Men pappa er jo ganske mye eldre og skal faktisk følge opp barna også.. Skal det bli enda flere barn etter henne, og med ca 3 år mellom dem så er jeg snart 30 år.

Men som du sier ; Jeg skal være takknemmelig for alle søsken jeg får, og det er jeg! For de jeg har fått, og de som kommer enten jeg vil eller ikke. Som jeg har sagt så kommer jeg til å være like glad i henne som i resten av dem. Og håper for alt i verden at jeg kan stille opp for dem og bli kjent med dem. Den eneste jeg har et ordentlig forhold til er egentlig min søster på 17. og vil jo ikke at det skal være slik :)

Hadde det på samme måte når eg fikk enda ei søster for 4 år siden..
Reagerte først med sinne faktisk...[&:]
Følte at no var det min tur! Og var nok ganske egoistisk med å tenke at da kom ikkje pappa til å ha ork til å vere en "skikkelig" bestefar..

Men når ho kom ,var ho også selfølgelig verdens nydeligste. og Pappa er skikkelig tussete bestefar[:D]

Har ikkje akkuratt søskenforhold til ho da.. meir som et tante forhold.

Men eg skjønner at første tanken er skuffelse.. det er greit å kjenne på de følelsene en har synest eg da!

Jeg syns du har 'rett' til å reagere sånn som du gjør, du kan jo ikke noe for hva du føler. Jeg hadde nok følt det sånn selv.

Men nå er jo situasjonen den den er,og ikke mye du får gjort med det, så da ville jeg vel heller bare prøvd å glede meg med dem og tenke på du får en stor familie og kanskje føle deg litt heldig, er ikke alle som har det.. Min far hadde det sånn som du og, han fikk to søsken til når han var mellom 20 og 25 år, altså når han selv også fikk sitt første barn. Men i dag kommer vi alle, både foreldre, onkler, tanter, nevøer og nieser kjempegodt overens og vi har det skikkelig artig i familefester og er en veldig sammensveiset, sor slekt [:)]

ORIGINAL: Ymi

Jeg syns du har 'rett' til å reagere sånn som du gjør, du kan jo ikke noe for hva du føler. Jeg hadde nok følt det sånn selv.

Men nå er jo situasjonen den den er,og ikke mye du får gjort med det, så da ville jeg vel heller bare prøvd å glede meg med dem og tenke på du får en stor familie og kanskje føle deg litt heldig, er ikke alle som har det.. Min far hadde det sånn som du og, han fikk to søsken til når han var mellom 20 og 25 år, altså når han selv også fikk sitt første barn. Men i dag kommer vi alle, både foreldre, onkler, tanter, nevøer og nieser kjempegodt overens og vi har det skikkelig artig i familefester og er en veldig sammensveiset, sor slekt [:)]

Håper det blir slik her også! :) Jeg har begynt å se litt anderledes på det nå. Og som sagt så skal jeg ta veldig godt i mot henne. Regner med at jeg blir stolt storesøster for henne også, som alle de andre. Bare litt vanskelig å se for seg at jeg skal bli storesøster i den alderen jeg er nå. Men regner med at det går seg til, og at man kan se noe positivt i det etter hvert. Min søster er fortsatt der jeg var, men bra at en av oss har kommet seg om ikke annet da :)

ORIGINAL: s90

Jeg skjønner veldig godt reaksjonen din! Jeg hadde nok reagert på samme måte.
Men som mange andre her sier, så blir det nok annerledes når hun kommer til verden [:)] Du får tenke positive tanker og glede deg så mye du kan [:)]
Har du snakket med faren din enda, da? Kan hende at det er litt lurt å gjøre...

Nei, det har jeg ikke gjort. Har tenkt å ringe han i dag, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne å snakke, eller hva jeg skal si :(
Men jeg kan jo selvsagt fortelle har jeg har fått litt tid til å fordøye det, og at jeg nå kan snakke om det..

Kan hende du får et litt annerledes forhold da de blir litt større[;)]

Jeg har forresten 9 søsken halv, hel, ste. Og jeg elsker den store meklige familien vår!!! [:)] Den minste er nå 10 år da, men hadde søstra mi levd så hadde hun vært 6 år!! Jeg har et ordentlig søskenforhold til dem og elsker de støyende familiemiddagene våres!!

Håper alt ordner seg for deg!!

Men synes han burde sagt en så stor nyhet til deg personlig, og ikke over mld!!

ORIGINAL: cathrine24

Kan hende du får et litt annerledes forhold da de blir litt større[;)]

Jeg har forresten 9 søsken halv, hel, ste. Og jeg elsker den store meklige familien vår!!! [:)] Den minste er nå 10 år da, men hadde søstra mi levd så hadde hun vært 6 år!! Jeg har et ordentlig søskenforhold til dem og elsker de støyende familiemiddagene våres!!

Håper alt ordner seg for deg!!

Men synes han burde sagt en så stor nyhet til deg personlig, og ikke over mld!!

Jeg også. Men jeg regner med at han gjorde det fordi han ante at jeg kom til å reagere slik. Han ringte søstern min og fortalte det. Så han valgte nok den letteste utveien.
Jeg elsker også alle mine søsken, store som små. Så ser ikke noen grunn til at det denne skal få den anderledes. Bare veeeeldig rar tanke akkurat nå.

Har opplevd nesten d samme som dæ.. wilhelm har ei tante på 2 år. Æ prata ikkje me mi mamma på over et halt år etter ho sa ho va gravid. ho vest ka æ meinte om d, men så e jo pappaen tel ho gått åver 50 år, å då syns æ at d toge e gådd. men men.. har no kontakt me lillesøstra mi, men ser på mæ sjøl som tanta hennes.
å d æ syns e mest trist e at mi mamma ikkje kain være årntli bestemor tel min sønn før ho har jo en liten onge sjøl som kreve sett.

men d æ sko fram tel e at æ trur din reaksjon e vældi normal, før d e rart å bli søster i 20 åran. d e d. men d vil bli bedre etterkvært.. å du vil ikkje tenke så hårt på d lengre :)

En sånn nyhet skal man ikke ta med den lettest utveien! Uansett.. Det syntes jeg faktisk var litt, beklager ærligheten min, barnslig og ufattelig feigt gjort av han.

Og jeg hadde reagert på akkurat samme måte som deg dersom mamma hadde sagt at hun og samboern skulle hatt små nå. Fy faderen.. Nei.. Jeg vet at jeg har ikke noe å si på det området, for all del. Men jeg hadde syntes det var ekkelt. Eller.. Finner ikke det rette ordet. Men i min verden så passer deg seg ikke at noen i den alderen får barn.. Og i alle fall ikke foreldrene våre når vi er blitt voksne selv..

Det blir sikkert bedre etterhvert. Håper i alle fall det! Men frem til tingene synker inn og ting blir snakket om, så syntes jeg det er viktig at du får lov til å reagere ut om det! Klem! :)

ORIGINAL: Trone

En sånn nyhet skal man ikke ta med den lettest utveien! Uansett.. Det syntes jeg faktisk var litt, beklager ærligheten min, barnslig og ufattelig feigt gjort av han.

Og jeg hadde reagert på akkurat samme måte som deg dersom mamma hadde sagt at hun og samboern skulle hatt små nå. Fy faderen.. Nei.. Jeg vet at jeg har ikke noe å si på det området, for all del. Men jeg hadde syntes det var ekkelt. Eller.. Finner ikke det rette ordet. Men i min verden så passer deg seg ikke at noen i den alderen får barn.. Og i alle fall ikke foreldrene våre når vi er blitt voksne selv..

Det blir sikkert bedre etterhvert. Håper i alle fall det! Men frem til tingene synker inn og ting blir snakket om, så syntes jeg det er viktig at du får lov til å reagere ut om det! Klem! :)

Takk for svar! Letta litt at noen hadde helt likt synspunkt som meg, hehe! Skal prøve å ringe han i løpet av kvelden, så vi får snakket ut litt. Hadde tenkt meg på besøk dit i påsken, men har mistet litt lystet til det også. Heh. Men det går seg vel til vel =)

Sola89, også greit å se at noen har opplevd akkurat det samme, og reagerte ganske likt! Flott at jeg ikke er helt urimelig og barnslig! :D

Her har alle veldig forskjellig mening skjønner jeg [;)]
Men hva man føler om saken har vel mye å si om hvordan forhold alle har til hverandre.
Jeg har faktisk en helsøster på snart 11år-det er 16år mellom oss. Og jeg maset faktisk om å få henne[;)] hehe

Blir et veldig annerledes søskenforhold med så stor aldersforskjell, jeg har en morsfølelse for henne. Da jeg har hatt veldig mye ansvar for henne. Men ville ikke vært henne foruten.

Hvis min mor idag skulle fått en til med min stefar så synes jeg det hadde vært helt i orden[:D] Hadde faktisk vært en stor glede. Han har ingen selv og min mor har 3, så det ville jeg unnet han[:)]

Men alle er forskjellige og alles meninger og følelser på slike temaer synes jeg skal respekteres. Så din far bør uansett respektere di mening selv om man ikke deler samme syn.

ORIGINAL: LolitaCassandra

Her har alle veldig forskjellig mening skjønner jeg [;)]
Men hva man føler om saken har vel mye å si om hvordan forhold alle har til hverandre.
Jeg har faktisk en helsøster på snart 11år-det er 16år mellom oss. Og jeg maset faktisk om å få henne[;)] hehe

Blir et veldig annerledes søskenforhold med så stor aldersforskjell, jeg har en morsfølelse for henne. Da jeg har hatt veldig mye ansvar for henne. Men ville ikke vært henne foruten.

Hvis min mor idag skulle fått en til med min stefar så synes jeg det hadde vært helt i orden[:D] Hadde faktisk vært en stor glede. Han har ingen selv og min mor har 3, så det ville jeg unnet han[:)]

Men alle er forskjellige og alles meninger og følelser på slike temaer synes jeg skal respekteres. Så din far bør uansett respektere di mening selv om man ikke deler samme syn.

Selvsagt. Men de har allerde fått to :) Så hun har jo to barn fra før allerede. Men om de vil ha flere så kan jeg ikke bestemme at de IKKE får det. Sier bare at jeg syns min mening burde bli hørt, for jeg skal faktisk være storesøster. Ikke bare foreldrene som skal bestemme i en familie.

Back
Topp