Å vite kjønn, eller ikke.

Soleia

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Stjerneskuddene 2024
Vi har 3 unger fra før av, å har vist kjønn hver gang. Denne gangen har jeg såå lyst å få det som en overraskelse! Men så er spørsmålet, noen her som har valgt å ikke vite kjønn før? Hvordan gjorde dere det med praktiske ting som klær og utstyr? «Alt» er jo delt inn i rosa/blått føler jeg. Vi har også en del klær fra før og føler det hadde vært praktisk i forhold til hva vi skal beholde eller ikke.

Så er det de kommende storesøskene, er det lettere for de å forholde seg til dette om de vet kjønn? Noen erfaringer her?

Så spørs det om jeg faktisk klarer å la være å få vite det da, er jo helt sykt nysgjerrig allerede :joyful:
 
Vi har 3 unger fra før av, å har vist kjønn hver gang. Denne gangen har jeg såå lyst å få det som en overraskelse! Men så er spørsmålet, noen her som har valgt å ikke vite kjønn før? Hvordan gjorde dere det med praktiske ting som klær og utstyr? «Alt» er jo delt inn i rosa/blått føler jeg. Vi har også en del klær fra før og føler det hadde vært praktisk i forhold til hva vi skal beholde eller ikke.

Så er det de kommende storesøskene, er det lettere for de å forholde seg til dette om de vet kjønn? Noen erfaringer her?

Så spørs det om jeg faktisk klarer å la være å få vite det da, er jo helt sykt nysgjerrig allerede :joyful:
Jeg ønsker å ikke vite kjønn nettopp på grunn av rosa/blå inndelingen som jeg føler preger alt. Jeg ønsker i utgangspunktet å holde det så nøytralt som mulig og føler det blir enklere når en ikke vet.
 
Vi ønsker å vite kjønn, men kun av nysgjerrighets skyld og fordi det vil føles mer personlig å vite mer om barnet før fødsel og å kunne lande på et navn på forhånd. Alt av klær og slikt vil vi likevel holde nøytralt, da vi ikke er fan av veldig kjønnsdelte klær og leker. Hvis det blir en jente vil vi nok kjøpe et par kjoler, men vil neppe lande på mye rosa. Blå er uansett min yndlingsfarge, har aldri vært så glad i rosa.
 
Vi ønsker å vite kjønn. Mest fordi alt føles mer ekte jo mer "detaljer" vi vet om. Jeg har gutt fra før og kommer til å gjenbruke klærne etter han uansett, men dersom det blir jente nå vil jeg nok kjøpe litt kjoler for eksempel. Jeg elsker kjoler selv! Dersom det blir en gutt til så kommer jeg nok til å kjøpe noen nye selebukser istedenfor kjoler. Jeg syns selebukser er helt herlig! Har en del fra sønnen min som også kommer til å bli brukt om det er jente. Barnerom er allerede malt, så kiden får uansett er dypt rødt/oransje rom. En varm, god og trygg farge. Mulig jeg hadde klart å la være å vite kjønn dersom jeg hadde en av hver fra før. Kan se for meg at det er ekstremt spennende ved fødsel, og en ekstra motivasjon. :Heartred
 
Meg og mannen vil ikke vite. Vi har 2 jente fra før av. Og da er spenningen kjempe stor. Blir det jente eller gutten nå. Uansett va det blir er vi like glad.
Jeg har masse jentetøy. Men har minimalt med gutte tøy. Men det skal sikkert ordne seg det å. Har venner som har fått barn. Så kanskje er det noen som har noe på lager.
 
Jeg vil egentlig ikke vite , men er litt for nysgjerrig tror jeg :p.

Vi har 3 jenter så vi har masse rosa , lilla, blomster og klær med blonder :p.
Har i tillegg en del gult , oransje, blått , grønt, rødt og blågrønn som jentene har brukt som kan brukes om vi får en lillebror :).

Egentlig ikke så opptatt av om det er kjøpt på jente eller gutte avdeling :).

Men om vi får gutt så kler jeg han ikke i blonder , kjoler og blomster :p.

Hvis vi får gutt nå så har jeg lyst til å kjøpe litt kule «gutte gutte» klær eller hva jeg skal kalle det :cool:
 
Jeg viste ikke kjønn med første (fordi de ikke så det skikkelig på ultralyd) så ble mye grønt, brunt og grått jeg ordna til før fødsel. Hadde feks ett kobberfarget hentesett. Jeg er ikke så veldig fan av det blå/rosa uansett, så likte å ha en unnskyldning til å ikke følge det.

Var skikkelig magisk å få baby på brystet og selv oppdage kjønn også.
 
Har ikke villet vite kjønn på de to første barna våre. Tenker at det blir det kjønnet det blir, og spesielle klær kan man ordne etter hvert. Hadde bare klar litt bodyer og babyklær for de første ukene. Alt annet utstyr (vogn, bilstol, tepper og leker) var allerede nokså nøytralt. Er ikke fan av enten rosa eller blå. Så mye av klærne var litt nøytrale jordfarger, som brunt, gul, grønn, grå, hvit. Var ganske greit å ikke vite kjønn, for å «slippe» å overøses med masse gaver og klær og plagg fra slekt og venner i kunn rosa eller kunn blå. :D
 
Jeg har veldig lyst til å vite kjønn :) Vi har en jente fra før. Blir veldig glad uansett kjønn, men for meg føler jeg at jeg får knyttet bedre bånd med baby om jeg vet kjønn. Jeg er en planlegger, så kanskje det ligger i at jeg ønsker å planlegge mye:smiley-angelic002 Planlegge navn, rom, klær osv:love017
 
Back
Topp