Å være aktiv på forumet.

Ama:)

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er inne og leser på forumet hver dag, og synes det er mye kjekt å lese. Men jeg vegrer meg litt for å kommentere og legge ut saker. Senest nå i går kommenterte jeg noe, og andre som kommenterte fikk svar og "liker". Jeg er en stille, litt forsiktig og sky person, er vel litt dømmende overfor meg selv, men føler jeg blir litt oversett.. Nå er det godt mulig at det er litt hormoner innblandet i disse følelsene, men jeg bare følte for å få sagt det.. Det er lett at det blir en slags "lukket gruppe" og at de som er veldig aktive begynner å kjenne hverandre, og blir mer opptatt av hverandre. Nå føler jeg at jeg hakker litt, og det er ikke meningen altså.. Jeg synes bare det er leit at flere ikke får oppmerksomhet.. Jeg har så lite nettverk her jeg bor, at når jeg kommenterte i går, da jeg endelig trykka publiser, så kom null respons, og jeg ble litt lei meg kan man si. Jeg vet for eksempel med sikkerhet at jeg ikke får noe babyshower, da jeg ikke har noen til å holde det for meg. Jeg unner dere alle den oppmerksomheten dere får, her på forumet og på privaten. Dere er såå heldige med det nettverket dere har, og jeg blir rørt når jeg ser alt dere legger ut om det fine folk gjør for dere. Sett pris på de menneskene. Jeg ønsker dere alle en fin dag, og en fin uke <3
 
Tror ingen her inne forsøker å overse noen eller holde noen utenfor. Jeg gjør iallefall ikke det. :)
Her er det fritt rom for å spørre, være aktiv og det er ikke noen grunn til å være redd for å si noe dumt. De fleste her inne har vel spurt om de rareste ting :D
Hvor er du fra? Kanskje det er flere her inne fra samme plass? Da er det jo kanskje muligheter for å lage barselgruppe også :)
 
Tror ingen her inne forsøker å overse noen eller holde noen utenfor. Jeg gjør iallefall ikke det. :)
Her er det fritt rom for å spørre, være aktiv og det er ikke noen grunn til å være redd for å si noe dumt. De fleste her inne har vel spurt om de rareste ting :D
Hvor er du fra? Kanskje det er flere her inne fra samme plass? Da er det jo kanskje muligheter for å lage barselgruppe også :)
Takk for svar! Jeg tror ikke noen gjør det med vilje, men at man kanskje lettere "ser" de som man vanligvis prater med? Jeg bor i Trondheim :)
 
Jeg ser at det er andre som har mer kontakt.. om man kan kalle det det,en andre. Men man høster det man sår. Er man aktiv og snakker med andre er det ingen her inne som blir oversett. ☺
 
Slet litt med å komme meg inn i "systemet" jeg også, for jeg har ikke vært aktiv før nå i juni omtrent, og da følte jeg at alle kjente hverandre og var etablert i forumet.. Nå er det ikke noe problem, og jeg føler jeg kan kommentere hva som helst - noen ganger får jeg respons, andre ganger ikke..

Tror uansett ikke det er noen her inne som overser med vilje, men det er litt rett i det at kjente navn er kanskje lettere å svare.. Litt dumt :p
 
Syns det er trist at du føler det slik :( men jeg tror, og håper, at det ikke er med vilje at noen får mer "likes" og kommentarer enn andre. Tror det har litt med tilfeldighet, når og hvor på en måte.. Selv er jeg ofte innom en svipptur på forumet, og raser over det som er nytt uten egentlig noe mål og mening, mens andre ganger sitter jeg med litt bedre tid, sånn som nå, og da tar jeg meg tid til å virkelig lese/svare/like :)
Kjenner veldig godt til hvordan det er å føle seg litt alene, jeg har flyttet til en liiiten plass på vestlandet hvor min samboer er fra, og har ikke fått så stort nettverk enda.. Men jeg tror det kommer seg :) også har vi jo en stor glede, og ikke minst tidtakende, liten på vei :)
 
Syns det er trist at du føler det slik :( men jeg tror, og håper, at det ikke er med vilje at noen får mer "likes" og kommentarer enn andre. Tror det har litt med tilfeldighet, når og hvor på en måte.. Selv er jeg ofte innom en svipptur på forumet, og raser over det som er nytt uten egentlig noe mål og mening, mens andre ganger sitter jeg med litt bedre tid, sånn som nå, og da tar jeg meg tid til å virkelig lese/svare/like :)
Kjenner veldig godt til hvordan det er å føle seg litt alene, jeg har flyttet til en liiiten plass på vestlandet hvor min samboer er fra, og har ikke fått så stort nettverk enda.. Men jeg tror det kommer seg :) også har vi jo en stor glede, og ikke minst tidtakende, liten på vei :)
Har bodd her hele livet, likevel ikke stort nettverk. Er så og si bare familie. Har jo så klart hatt venner, men jeg og samboer har bevisst kuttet kontakten. Det er folk vi ikke ønsker å omgås, og som har helt andre verdier enn oss. Vi har vel alltid følt oss litt mer voksen enn de, selv om noen av de var mye eldre.. Og jeg som er så ung selv;) det blir andre boller nå framover ja, ååh som jeg gleder meg:)
 
Syns det er trist at du føler det slik :( men jeg tror, og håper, at det ikke er med vilje at noen får mer "likes" og kommentarer enn andre. Tror det har litt med tilfeldighet, når og hvor på en måte.. Selv er jeg ofte innom en svipptur på forumet, og raser over det som er nytt uten egentlig noe mål og mening, mens andre ganger sitter jeg med litt bedre tid, sånn som nå, og da tar jeg meg tid til å virkelig lese/svare/like :)
Kjenner veldig godt til hvordan det er å føle seg litt alene, jeg har flyttet til en liiiten plass på vestlandet hvor min samboer er fra, og har ikke fått så stort nettverk enda.. Men jeg tror det kommer seg :) også har vi jo en stor glede, og ikke minst tidtakende, liten på vei :)

Hvor på Vestlandet har du flyttet om jeg kan spørre? #nysgjerrig som vanlig☺️
 
Har bodd her hele livet, likevel ikke stort nettverk. Er så og si bare familie. Har jo så klart hatt venner, men jeg og samboer har bevisst kuttet kontakten. Det er folk vi ikke ønsker å omgås, og som har helt andre verdier enn oss. Vi har vel alltid følt oss litt mer voksen enn de, selv om noen av de var mye eldre.. Og jeg som er så ung selv;) det blir andre boller nå framover ja, ååh som jeg gleder meg:)

Jeg tenker veldig på at tiden fremover blir nok helt annerledes enn det vi er vante til, og ikke minst travel, og åpner jo virkelig døren til nye bekjentskaper :)
 
Skjønner litt hva du mener, men jeg tror det er litt tilfeldig også hvem som får kommentarer/likes.. Noen ganger får jeg, noen ganger får jeg ikke:) vanskelig å quote alle i en tråd, blir litt om man kjenner seg igjen i det som er skrevet eller har spørsmål..
Er ganske sikker på at ingen mener å gjøre deg oversett :)
Ikke så stort nettverk jeg heller, men håper på nye bekjentskaper etter lille er kommet til verden:)
 
Jeg har heller ikke noe stort nettverk.
Da jeg har andre prioriteringer enn dem jeg hang med før, og er på en annen plass i livet.
Jeg har ei venninne som jeg setter stor pris på som også har smårolling.
Ellers så har andre venner fullt opp med jobb, og sitt. Da alle deres barn har blitt så store...
Jeg er også kommet dit at det er ikke mange venner som er tingen. Men at de vennene jeg har faktisk er gode venner. Dessverre har jeg blitt utnyttet av noen jeg anså som venner, og dermet trukket meg unna. Derfor har jeg litt vondt, for å slippe folk innpå meg med en gang.
Barselgrupper er en fin måte, og bli kjendt med folk på, og da over litt tid :D
 
Hipp hurra for at du valgte å kommentere, og publisere! Enda bedre, startet en egen tråd, og sagt hvordan du føler det. Håper ikke det blir den siste. Gleder meg til å dele de mest spennende ukene i livet her med deg, og de andre brukerne . Det er nå moroa begynner :)
 
Har bodd her hele livet, likevel ikke stort nettverk. Er så og si bare familie. Har jo så klart hatt venner, men jeg og samboer har bevisst kuttet kontakten. Det er folk vi ikke ønsker å omgås, og som har helt andre verdier enn oss. Vi har vel alltid følt oss litt mer voksen enn de, selv om noen av de var mye eldre.. Og jeg som er så ung selv;) det blir andre boller nå framover ja, ååh som jeg gleder meg:)

Tror ingen ikke svarer med vilje. Jeg er innom en sjelden gang. Noen ganger svarer jeg, noen ganger ikke. Noen ganger trykker jeg liker. Alt varierer etter hvor god tid jeg har, og hummør.


Anbefaler deg veldig å bli med på barselgrupper gj.om helsestasjon, og gj. Om facebook gruppen hun over ville legge deg til. :)
Når en får barn, får en ofte kontakt med mange nye folk. Dere får felkes interesser, selv om dere kanskje er ulike ellers.
Barn får folk til å snakke. :)
 
Jeg har heller ikke noe stort nettverk.
Da jeg har andre prioriteringer enn dem jeg hang med før, og er på en annen plass i livet.
Jeg har ei venninne som jeg setter stor pris på som også har smårolling.
Ellers så har andre venner fullt opp med jobb, og sitt. Da alle deres barn har blitt så store...
Jeg er også kommet dit at det er ikke mange venner som er tingen. Men at de vennene jeg har faktisk er gode venner. Dessverre har jeg blitt utnyttet av noen jeg anså som venner, og dermet trukket meg unna. Derfor har jeg litt vondt, for å slippe folk innpå meg med en gang.
Barselgrupper er en fin måte, og bli kjendt med folk på, og da over litt tid :D
Høres ut som du prater om meg jo! ;)
 
Jeg svarer på de trådene som er relevant og direkte eller indirekte angår meg. Noen navn/nick kjenner jeg igjen, men klarer ikke å huske hvem som er hvem, eller hva vedkommende har sagt i tidligere tråder.... Svar eller likes (eller mangel på) er aldri personlig ment, men et resultat av tilfeldigheter.

Jeg får heller ikke babyshower, har mange bekjente, men få nære venner! Synes derfor det er ekstra kjekt med forumet hvor jeg kan spørre/skravle om ting ved graviditeten som jeg ikke kan andre plasser!!
Du må ikke være så streng med deg selv - tror de fleste her inne vil deg vel ❤️
 
Det er sant som dere sier, og jeg må si jeg føler meg mye bedre nå ;) kanskje jeg tør å delta litt mer framover. Det er jo så greit å ha noen å snakke med som er i samme situasjon, forstår den glede og frustrasjon vi må gjennom. Så fint at vi kan støtte hverandre, oppmuntre, gi tips og råd. Vi har jo en gylden mulighet her, og jeg må tørre å gripe den. Takk for svar alle sammen :)
 
Hei! Jeg er inne og leser på forumet hver dag, og synes det er mye kjekt å lese. Men jeg vegrer meg litt for å kommentere og legge ut saker. Senest nå i går kommenterte jeg noe, og andre som kommenterte fikk svar og "liker". Jeg er en stille, litt forsiktig og sky person, er vel litt dømmende overfor meg selv, men føler jeg blir litt oversett.. Nå er det godt mulig at det er litt hormoner innblandet i disse følelsene, men jeg bare følte for å få sagt det.. Det er lett at det blir en slags "lukket gruppe" og at de som er veldig aktive begynner å kjenne hverandre, og blir mer opptatt av hverandre. Nå føler jeg at jeg hakker litt, og det er ikke meningen altså.. Jeg synes bare det er leit at flere ikke får oppmerksomhet.. Jeg har så lite nettverk her jeg bor, at når jeg kommenterte i går, da jeg endelig trykka publiser, så kom null respons, og jeg ble litt lei meg kan man si. Jeg vet for eksempel med sikkerhet at jeg ikke får noe babyshower, da jeg ikke har noen til å holde det for meg. Jeg unner dere alle den oppmerksomheten dere får, her på forumet og på privaten. Dere er såå heldige med det nettverket dere har, og jeg blir rørt når jeg ser alt dere legger ut om det fine folk gjør for dere. Sett pris på de menneskene. Jeg ønsker dere alle en fin dag, og en fin uke <3

Jeg var også "leser" uten å kommentere så mye ganske lenge, men ser stadig temaer som opptar meg og jeg vil gjerne delta i diskusjoner. Synes ikke du skal vegre deg for å kommentere og legge ut saker. Det er ikke alltid man får så mye respons om man legger ut noe, og kanskje kommer respons etter dager og uker :) Tror nok at jo mer aktiv man er og andre kjenner igjen nick jo mer respons får man. Sånn er det vel kanskje! :)

I mitt liv utenom offline har jeg få venner, og kommer ikke til å få en stor "suprise babyshower" med 30 gjester som jeg kan legge ut skrytebilder fra, men man har det da utmerket uten dette?? :) Tror det er viktig å sette pris på det man har! :)

Så våg deg til å kommentere noe her i augustgruppa minst to ganger om dagen, og lag en tråd som opptar deg. Jeg er helt sikker på at andre vil delta i tråder du starter! :) Vi har masse til felles, og ingen spørsmål eller tanker er for dumme. I såfall burde iallefall jeg forlatt gruppen, med min tanker rundt redsel for amming med mine bekymringer for tuttløse makronaktige pupper ;)

Ha en fin kveld! :)
 
Back
Topp