Å tvinge i barna medisiner?

må man så må man, men det går an å finne alternativer.. flytende istedenfor stikkpiller... løse opp tabletter i saft/syltetøy o.l... (når det er sagt må man ikke gjøre det uten å ha konferert med lege først - ikke alle medisiner kan løses/deles opp...)

Da T fikk Tamiflu fikk vi med blandingsinstruksjoner fra sykehuset, medisinen smakte høgg, men kunne blandes ut i litt saft...

Det er absolutt ikke noe kjekt, men må man så må man..

ORIGINAL: søteste

For oss som ikke kan bruke andre alternativer, og barnet må ha stikkepiller for å ikke få feber kramper, er det faktisk ingenbønn.
Min sønn er ferdig med det så fort stikkpillen er inne.
Medesiner må man ha ferdig med den saken! Viktigere å beholde helsen enn at barnet skal få sin vilje bestandig.
sign.
selvfølgelig prøver man at barnet gjør det frivillig først. men hvis ikke så må man bare. er flere ting som ikke er så gøy her i livet, men man må allikevel.

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg er helt med på det du sier, og er overhodet ingen fan av å skulle tvinge en hylgrinende og kjempende unge i medisiner. Iallfall IKKE stikkpiller, må jo kunne oppleves traumatisk for enkelte. Så kan en gjøre det på andre måter, bør en absolutt gjøre det.
Men av og til har en ikke noe valg - og da er det om å gjøre å prøve å skadebegrense så mye en kan. Si beroligende ord, masse kos og trøst.

Enig i denne. Heldigvis har jeg ikke behøvd å bruke makt på datteren min. Men det er nok bare flaks

Febermåling og stikkpiller kan bestikkes til å få gjort uten hyl.

MEN pencillin eller hostesaft.... ikke SJANS!
Da må hun holdes og tvinges i, for hun bare spytter ut med en gang om vi prøver andre metoder.
Helt grusomt, men det er helt nødvendig.

Nei, såpass tåler jeg.. når de skal ha medisin så skal den inn uansett. Barna er for små til å vite sitt eget beste..
Her er det stikkpiller og tempen i stompen som gjelder.. de hyler og skriker litt med en gang.. men det er jo over på ett par sekunder så det går greit..
og antibiotika kur gikk eldstemann på i 14 dager.. smakte mildt sagt dritt.. og i førsten måtte vi tvinge den i han.. men når det hadde gått 1 uke så syns han jo faktisk den var god.. ;)

Heldigvis er jenta mi flink på det området. Men var en liten periode her hvor hun nektet stikkpille.. men jeg måtte.. så da var det bare å holde henne fast da.. ikke noe gøy.. men nødvendig!

Nå går det greit.. og andre medisiner som hostesaft (kun de medisinene hun har fått noen gang) elsker hun[:D]

Back
Topp