Å trekke en visdomstann!

Uff...nå er vi kanskje litt slemme med deg *smash* MEN det er kanskje greit å vite hva man har i vente fra både den ene og den andre siden....jeg hadde også tannlegeskrekk før....men fikk meg en super tannlege som fikk meg til å føle meg rolig og trygg [:)] Masse lykke til med tenna, du kommer til å føle deg mye bedre etter å ha trekt dem! [:)]

Jeg har trekt alle 4. To av de samtidig. Kommer vel egentlig an på tannlegene.. 3 forskjellige som trakk mine. Når den ene av de (som jeg fant ut bare var praktikant, mens jeg satt og gapte) brukte over 1 time på å trekke en "fin visdomstann" som lærer tannlegen sa. Når de 3 andre ble trekt så gjorde det ingenting. Lykke til!!![:)]

ORIGINAL: Piril

Uff...nå er vi kanskje litt slemme med deg *smash* MEN det er kanskje greit å vite hva man har i vente fra både den ene og den andre siden....jeg hadde også tannlegeskrekk før....men fikk meg en super tannlege som fikk meg til å føle meg rolig og trygg [:)] Masse lykke til med tenna, du kommer til å føle deg mye bedre etter å ha trekt dem! [:)]

nei, ikke slemme dere altså! Jeg spør, dere svarer![:D]
jeg har heldigvis bare fått èn visdomstann! De tre andre kom aldri[:D][:D][:D][:D]
Og det er jo bare vondt en periode, bedre det enn å ha en vondt visdomstann resten av livet!

*lister meg ut igjen, for jeg tror ikke det vil gagne deg å høre om min visdomstann-fjernings-opplevelse..*

ORIGINAL: Gollemor

*lister meg ut igjen, for jeg tror ikke det vil gagne deg å høre om min visdomstann-fjernings-opplevelse..*

Hehe, kan være lurt å spare meg for det værste av det værste[;)]

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: Gollemor

Hehe, kan være lurt å spare meg for det værste av det værste[;)]

Jeg er i den kategorien!
Men den gode nyheten er at jeg lever, da!
Det må du ta med deg.
Det er en svært høy overlevelsesprosent[:D]

Ja, trekte en 21 desember(!!!!) en gang....   selve inngrepet var ikke vondt, fikk bedøvelse så det holdt, men tanna låg på tvers bakerst, så måtte gape noe så inn i hampen, så snittet tannlege opp (var en spsialist) og knuste tann i fire biter, det kjente jeg, men det var ikke vondt. Så plukket han ut en og en bit.  Hovnet opp i ansiktet ganske raskt, og ble veldig dårlig etterhvert.. hadde fått resept på 10 paraginvorte, men det ble for lite.. Så da var det ringe runde til alle jeg kjente [:)][:)][:)]  så jeg fikk tak i noen til...... Var en lite kjekk jul for å si det sånn..... Det ente med betennelse, så jeg måtte til legen å få antibiotika... MEEEEN glad jeg gjorde det, men mitt tips er unngå så nært jul og få resept på drugs [:)][:)]  om du ikke trenger, så er det jo bare å la være å ta..  LYKKE TIL....

Kostet vel ca 1300.. men det var i 2006 da....[:)]

ORIGINAL: Anho3

Ja, trekte en 21 desember(!!!!) en gang....   selve inngrepet var ikke vondt, fikk bedøvelse så det holdt, men tanna låg på tvers bakerst, så måtte gape noe så inn i hampen, så snittet tannlege opp (var en spsialist) og knuste tann i fire biter, det kjente jeg, men det var ikke vondt. Så plukket han ut en og en bit.  Hovnet opp i ansiktet ganske raskt, og ble veldig dårlig etterhvert.. hadde fått resept på 10 paraginvorte, men det ble for lite.. Så da var det ringe runde til alle jeg kjente [:)][:)][:)]  så jeg fikk tak i noen til...... Var en lite kjekk jul for å si det sånn..... Det ente med betennelse, så jeg måtte til legen å få antibiotika... MEEEEN glad jeg gjorde det, men mitt tips er unngå så nært jul og få resept på drugs [:)][:)]  om du ikke trenger, så er det jo bare å la være å ta..  LYKKE TIL....

Kostet vel ca 1300.. men det var i 2006 da....[:)]

Au da!!
Vi skal i bryllup til helgen, så kanskje best å ta det etter det da.. Får ringe i morgen, siden det kan være litt ventetid også..
Må jeg ta det via tannlegen? Er det ho som ringer for meg, eller får jeg nr av ho, eller ringer jeg direkte til den andre tannlegen selv?

Har trekt alle 4, er i live selv om tannleger er min verste skrekk, det er ikke vondere/mer ubehagelig enn vanlig tannbehandling.
Det vanskeligste var å unngå å få betennelse i såret for min del.

Back
Topp