Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: smash
ORIGINAL: *p!nk smile*
Jeg har skjært alle mine 4 ut pga betennelse...det må nokk du også gjøre[:D] Ikke vondt og var ferdig på null,nix[:D]
SKJÆÆÆÆRT??!
Har hørt at det er dritvondt jeg! At man har vondt i flere dager også..
Åh, nå blei jeg letta! Tror jeg må ringe tannlegen til mandag! Dritvondt å gå sånn!
Har heldigvis bare èn visdomstann!
Hva koster det tro?
ORIGINAL: Caya
har bare operert ut.
Selve inngrepet var ikke vondt, men i 4-5 dager etterpå[&:]
Jeg spiste normal mat med engang, ikke noe problem. [:D]
Kostet 5200kr[:-] Så spanderte nav 1200kr...[8D] Tannlegen kan alt om refusjon så trenger ikke bekymre deg for det.
Vanlig trekking dekker ikke nav noen ting, men operasjon så dekker de noe.[8D]
ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus
Jah,d er sykt vondt til og med MED bedøvelse[&:] IKKE for å skremme men d er MIN opplevelse...men nå satt min tann veldig skeivt og presset på en del nerver..så satt den som en krok nede i tannkjøttet...så han måtte liksom lirke den opp ....først seff løsne den...og ja...jeg fikk vel tre -fire sprøyter ekstra rett nedi nerven for at jeg ikke skulle dø av smerte...i tillegg til de jeg fikk først som skulle bedøve hele området..[&:] Men jeg ville ikke gjort noe anderledes da...er glad for å ha trukket den for den var grusomt vond! Men jeg synes d var vondere etterpå ...bedøvelsen gikk jo ikke ut med en gang men jeg kjente smerte uansett...holdt på å sovne og svime avv pga smerte innpå tannlegekontoret jeg[&:] s¨måtte bare hjem å legge meg...og tygge ibux forte som pastiller i to uker etterpå[:-][:o]
Vet jeg sikket skremmer deg nå,men min var et ganske spesielt tilfelle på måten den satt ...så hadde den ikke kommt helt opp heller,så den var veldig vanskelig å få ut. Men jeg anbefaler egentlig å få tatt så mye bedøvelse som d går an,s mye ibux og paracet du greier å ta etterpå og at du blir kjørt hjem av noen.
D går sikkert fint[:)] Kjenner jo igrunn ingenting når man er bedøvet,men når d er nerver iveien så hjelper ikke bedøvelsen,så håper din tann are plopper ut[:)]
ORIGINAL: [Mon|]
Jeg har trekt ei og det var faktisk over på skuffendes kort tid. Rakk knapt å blunke før tannlegen sa det var over. Trodde ikke på at han var ferdig så han måtte vise meg tanna ;)
Kjente ingenting. Hadde litt ubehag i dagene etterpå, men tok noen ibux (kapsler). Kunne fått resept på sterkere saker vis jeg ville det, men takka pent nei.
har bare operert ut.
Selve inngrepet var ikke vondt, men i 4-5 dager etterpå[&:]
Jeg spiste normal mat med engang, ikke noe problem. [:D]
Kostet 5200kr[:-] Så spanderte nav 1200kr...[8D] Tannlegen kan alt om refusjon så trenger ikke bekymre deg for det.
Vanlig trekking dekker ikke nav noen ting, men operasjon så dekker de noe.[8D]
For ÈN tann??! Eller fler?
Operasjon for EN tann ja. [&:]
300kr konsultasjon: var innom 5min fordi det "verket", og han besluttet at den skulle opereres ut. For den var ikke kommet frem mellom tannkjøttet.
600kr for full røntgen.
4300kr for selve operasjon. En kirurg som gjør dette. Ikke tannlegen.
Så fikk jeg refundert 1200kr av nav (er vel Helfo som har utbetalingene nå)
Det er forøvirg laaaaaaaaaaaaaang ventetid på operasjon av visdomstann. Nede i Brevik var det 6-7mnd venting, mens i Skien var det 1mnd. Jeg ventet vel litt over 1mnd. (skien)
ORIGINAL: RobinHood
Du får tatt røntgen av den, så ser de hva de må gjøre.
Her trakk de ut to stk på 5 min, og den siste måtte jeg skjære ut, den måtte deles og de styrte på i en time.
Jeg HATEER tannleger, men hater å ha vondt enda mer. Så jeg psyket meg opp, og gjorde det etter mange utsettelser.
Jeg gråt da jeg fikk bedøvelsen pga. at jeg gruet meg så mye. Men faktisk, til og meg lille pinglette meg klarte det uten at det var helt forjævlig.
Det er helt sant, det var ikke skrekkelig vondt. Du merket et press, og du hører grusomme lyder. Men smerte er det faktisk ikke.
Jeg hadde betennelser hele tiden, fikk det spesielt hvis det var noe jeg skulle. På ferie o.l. Helt grusomt, så det er absolutt verd det å fjerne dem.
Forklar at du er redd, og at du vil prate om det på forhånd, hva de skal gjøre og sånt. Da går det mye lettere. =0)
Etterpå er det store åpninger på en måte, som det samler seg ris, makaroni og annet ekkelt, så skaff deg en sånn enkeltannbørste, så du kan fiske opp ting som havner der nede.
Det er ikke noe problem om du blir sydd, det ble jeg siste gangen, og det var mye bedre enn at det var helt åpent.
Du får også smertestillende. =0)
Lykke til. Går så fint, du får håpe det ikke er lange ekle røtter som sitter godt fast da, for da kan de bruke enda lengre tid.. Og du blir sliten i munnen.