Å takke ja/nei til bursdagsinvitasjoner?

Mirari

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg leverte ut bursdagsinvitasjoner i Bhg på mandag til 17 barn. Foreløpig har foreldrene til to av barna svart at deres barn kommer i selskapet.

Jeg begynner å bli litt stressa for at så få har svart (selskapet skal være på søndag).
Bare jeg som syns folk er noe trege til å svare?! :P

Jeg svarer kun om vi IKKE kan jeg. Og det gjør folk med oss også. Det som pleier stå i bunnen på invitasjonene.

Men sånn som en nå mi eldste fikk skal vi gi beskjed om hu kan, siden de skal ha det i en svømmehall.

Jeg svarer uansett. For merket sist gang at jeg ble småstressa :p
Men det vanlige er å si ifra om man ikke kommer.

Jeg pleier å skrive at vi vil ha beskjed fra alle om de kommer, eller ikke kommer. De jeg ikke har hørt noe fra har ikke dukket opp. Men som de andre sier, på de man kjøper pleier det å stå at man skal si fra hvis man IKKE kommer, kan det være derfor?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hos oss er folk dårlige på svare, uansett om de skal komme eller ikke. Det syns jeg er en uting, og super irriterende!

Jeg skriver på invitasjonen at de skal svare om de kommer eller ikke - altså både om de kommer eller om de ikke kommer. Det var 3 som ikke svarte sist innen fristen, jeg sendte de en sms. Ene forelderen svarte ar hun trodde den andre forelderen hadde svart. De andre hørte jeg ikke noe fra og de kom ikke. Man må kunne si i fra mtp planlegging. Kjipt også hvis plutselig ingen dukker opp.

Nei...
Jeg laget invitasjonene selv og la ved tlf nr og spurte pent om folk kunne gi beskjed om de kom/ikke kom....

Jaja... Får vel gi folk litt mer tid... Håper bare ikke alt blir i siste liten da det skal jo planlegges litt hvor mye mat man trenger!

Jeg skriver på invitasjonen at de skal svare om de kommer eller ikke - altså både om de kommer eller om de ikke kommer. Det var 3 som ikke svarte sist innen fristen, jeg sendte de en sms. Ene forelderen svarte ar hun trodde den andre forelderen hadde svart. De andre hørte jeg ikke noe fra og de kom ikke. Man må kunne si i fra mtp planlegging. Kjipt også hvis plutselig ingen dukker opp.

Ja det er jo det siste der jeg er aller mest redd for... :(
Første Bhg bursdag, og tenk om det er bare et par som møter?!
Ikke for det, tror vi skal klare å lage en fin dag for henne uansett hvor mange som møter!

Her er det vanlig å gi beskjed dersom man ikke kommer. Men her kjenner vi foreldrene hverandre såpass godt at vi uansett snakker om det på forhånd, og dersom noen ikke dukker opp er det bare å ringe for å høre om de har glemt det ;-)

Ber alltid om at alle skal svare, enten de kommer eller ei. Det er stort sett de samme gjengangerne i hver eneste bursdag i klasse; de samme fem gir aldri svar uansett om barnet faktisk kommer eller ei. En del gir også beskjed absolutt i siste liten, så ingenting overrasker i slike sammenhenger. Håper du snart får en avklaring!

Her gir og får vi beskjed innen ca 3 dager før selskapet skal være. Jeg kan bare huske en gang jeg fikk sen beskjed, og det var da bare ett barn, så her er de alle flinke til å gi tilbakemeldinger. Jeg synes det er veldig dårlig at man ikke kan gi beskjed innen rimelig tid. Skjønner du blir stresset av det. Jeg ville da regnet med de som ikke hadde gitt beskjed slik at det var nok mat og kaker\godteri ihvertfall.

Forrige gang frøkna mi hadde bursdag var folk skikkelig treige til å svare....jeg hadde skrevet i invitasjonen at de måtte si ifra hvis de kom/ikke kom, og lagt ved telefonnummer. Var to som svarte samme dagen. Resten av gjengen svarte 1-2 dager før bursdagen. Da hadde jeg vært skikkelig bekymret for at det ikke skulle komme noen, da frøkna gledet seg veldig og det var første gang hun feiret barnebursdag. Men alle kom, og det ble fullt hus og stormende jubel :-D

5 åringen bar bedt i bursdag for noen uker siden. Da sto det nederst gi beskjed om du IKKE kommer (uthevet med strek under ikke). Og siden han skulle gå gjorde jeg ingenting. Men fikk sms fra mammaen dagen før der hun lurte på om han kom. Så fra nå skal jeg sende en sms uansett. Tar jo ikke mange sekundene og skrive xxx gleder seg til bursdagsfeiring f.eks.

Nei...
Jeg laget invitasjonene selv og la ved tlf nr og spurte pent om folk kunne gi beskjed om de kom/ikke kom....

Jaja... Får vel gi folk litt mer tid... Håper bare ikke alt blir i siste liten da det skal jo planlegges litt hvor mye mat man trenger!

Tror nok de fleste er så vant til å sende meld kun om man ikke kan at de ikke sender om de kommer. Opplevde det samme i fjor, kun to av 15 som svarte at det kom. Var supernervøs for om det kom til å bli noe selskap, men jammen rant det inn med gutter :) de ble totalt 11

Datter går i ny klasse, og vi var svært spent da vi sendte ut bursdagsinvitasjoner. Sendte til 23 stk, og da fortalte jeg henne at hun ikke skulle bli lei seg hvis max 10-15 kom. Vi skrev på invitasjonene at folk skulle si ifra om de kom eller ikke.
Fikk beskjed fra kun 3-4 med bekreftelse på oppmøte før dagen, så alt var veldig åpent.
På bursdagen var de 18 !! Så slikt kan gå begge veier, men det skaper jo usikkerhet....

Back
Topp