Å synge til barna

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Av alle absurde ting jeg tenker på, så har jeg tenkt veldig mye på "hvordan skal jeg kunne synge til barnet vårt" - for jeg har VIRKELIG ikke sangstemme... Har det noe for seg å synge til barn når man høres ut som en kråke med luftrørskollaps? Kan jeg ødelegge barnets ev. innebygde musikalitet ved å bare synge falskt og grusomt til barnet? MÅ man synge til barn? Jeg føler liksom litt på det, men er redd for å både skremme barnet - og ødelegge ev. forståelse for musikk :p

haha huff nå måtte jag le litt! unnskyld! Barnet ditt syns att stemmen din er det vackraste i verlden uansett åssen den låter!!! Vill man inte sjunga för barnet så må man nok ikke det, men det är många fördelar att göra det. Kanske kan spela lavt spotify i bakgrunden och synge med? Babyn din kommer ikke miste intressen för musik för att mamman ikke er sangstjerne! :Heartred

Syng med den stemmen du har. Jeg valgte meg en sang som jeg liker godt som jeg har sunget siden før småen i magen kunne høre. Sang den gjennom hele svangerskapet og koste med magen. Den sangen har roet han i de fleste situasjoner i ettertid og han smiler når jeg synger den. Til og med på helsestasjonen etter vaksiner. Det trenger ikke være profft i det heletatt

Dette hadde jeg komplekser for da jeg fikk førstemann, våget ikke å synge for han om andre var i nærheten og følte det veldig ubekvemt i starten. Men om du synger aldri så falskt, eller sangstemmen er forferdelig(jeg sliter med begge deler:p), så vil barna bli utsatt for andre som kan synge også. Det vil ikke ødelegge noe for deres sangglede eller evne, han min er med i kor i barnehagen nå, og han elsker det!

Så mitt råd; syng for barnet, og med barnet når det blir stort nok. Det vil ikke hemme barnet på noen måte, men heller skape glede og gode minner :happy:

haha huff nå måtte jag le litt! unnskyld! Barnet ditt syns att stemmen din er det vackraste i verlden uansett åssen den låter!!! Vill man inte sjunga för barnet så må man nok ikke det, men det är många fördelar att göra det. Kanske kan spela lavt spotify i bakgrunden och synge med? Babyn din kommer ikke miste intressen för musik för att mamman ikke er sangstjerne! :Heartred

Bare glad for å kunne bringe latter fram hos folk, er veldig selvironisk med dette :p Men det var veldig fine tanker du kom med her, har faktisk ikke tenkt på det slik! På ett vis tenker jeg enda "stakkars barnet..." men på den andre siden så er det jo et unikt foreldrebånd mellom barn og foreldre:Heartred Må nok jobbe litt med mine komplekser!

Jag tänker helt likt när jag sjunger för mina! Allikevel sier dem: en gang til mamma! Syng den, och syng den! Så jag suger till mig så länge dem syns det :hilarious::Heartred

Det går nok bra frem til ungen blir rundt 7. Da får du høre det.

"Mamma slutt, jeg blir blind!" sa datteren min til meg da jeg dansa litt på stuegulvet her.

Men uansett så kommer din baby til å kjenne trygghet og positive følelser rundt din stemme, uansett hvor kråkete den måtte være i syngete versjon.

Syng med den stemmer du har.
Selv om du syns du har en kråkestemme, synes barnet ditt at du har verdens vakreste stemme <3

Haha så søt du er :D Jeg har helt grusom sangstemme selv, men synger masse for mini. Holder synginga mi innenfor husets fire vegger med kun mini og hunden som publikum. Ingen av de kan heldigvis snakke, ellers så er det mulig de hadde bedt meg klappe igjen :P

Ser ut som han liker det da, selv om det ikke er særlig pent..

Synging roer babyen og du vil glemme alle dine skrupler ang sangstemme når du i desperate øyeblikk ønsker å få babyen til å roe seg ned ;)

Når ungen blir litt eldre og fotfølger deg og ber deg synge bæ bæ lillelam for hundrede gang iløpet av dagen så vil du heller ikke tenke på sangstemmen ;)

Sniker fra juli. Elsker at du stiller dette spørsmålet, for den tanken har slått meg også :smiley-ashamed008 Får håpe det stemmer det som skrives her, at vi ikke vil påføre barna våre traumer med elendige sangstemmer :laughing002

Om du vil synge, så syng ^.^
Om du ikke vil så kan du vel heller lese eventyr eller noe. Er vel viktigst at babyen blir vandt til stemmen din, Om du synger eller ei er vel ikke så nøye. Babyen kommer til å like det enten du synger , leser eller fremfører en limerik ;)

Syng om du vil synge synes nå jeg :happy: Eier ikke sangstemme selv, men synger masse med guttungen. Han har fortalt meg at det er noen sanger jeg ikke skal synge, for som han sier "noen av mammas sanger er ødelagt" :p

Syng med den stemmen du har! Din stemme er uansett noe av det fineste ditt barn kan høre :)

I tillegg er det mange fordeler med å synge for barnet sitt, og jeg tror nok ikke du ødelegger noe for barnet ditt, heller omvendt med tanke på alle fordelene som er.

Her er en artikkel med De 7 beste grunnen til å synge for barnet sitt!

Jeg tenkte det samme, men det falt meg helt naturlig når datteren vår ble født. Hun syns jeg synger såå nydelig :singing::hilarious:

Jeg sang for begge mine babyer mye og overalt ( ved leggetid ,på fly osv..) Har ikke super synge stemme men det gikk bra,trodde jeg.
Problemer begynte da når barna lærte å prate og spurte meg-mamma,kan du vær så snill slutte å synge?! Så fort jeg begynte å synge

Back
Topp