Å strikke med 5 pinner...

OH RLY?

Forumet er livet
...gjør meg frustrert! Skjønner ikke helt hvordan overgangene mellom pinnene skal bli fine jeg, blir markert til meg!
Er det en spesiell maske jeg skal lage?
 
Kunne ønske jeg kunne svare deg[8D]
 
Men bekky daaaaa, du må jo vite det!!!! [:D]
 
Bare strikke som vanlig, men blir det markert, kan du prøve å stramme litt mere akkurat i overgangen.
 
ORIGINAL: Læidy Bla Bla

Men bekky daaaaa, du må jo vite det!!!! [:D]

hehe[:)]
 
Du skal strikke akurat likt hele veien [:D]
Strikker du stramt? for kansje det blir litt slakkere akurat når du bytter pinne.
Viktig å ha garnet like stramt hele veien. 
 
fadern da, vet noen vrir masker eller noe i den duren for å få det strammere/finere i overgangen, men vet ikke eksakt...
 
Settpinner er haaaaaaaat!![:'(]
Møøøøøøe bedre å bare hekle Men her er jo endel som bruker en metode med rundpinne som visst funker som smør.. Gå inn på garnstudio og se om det er der videoen er kanskje?[:)]
 
ja jeg bruker rundpinner og når jeg strikker votter, men der blir kanten skikkelig brettet, får ikke til den teknikken asså[:@] (har jo sluppet unna med det på en måte pga at jeg har strikka selbuvotter, de skal jo være 'flate' men det blir jo feil uansett)

liker settpinner best jeg asså, går helt fint så lenge det ikke blir for få masker for da er det jo rene pinnsvinet å holde på med høhø
 
Jeg bruker aldri noe annet enn rundpinner.
Bruker magic loop :)
http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk
 
Jeg synes det "går seg til" når jeg er ferdig med strikketøyet og får det av pinnene? Men nå har jeg bare strikka leste (ullsokker) med 5 pinner da!
 
en luftig stripe oppover dær ja!;p MEN det går seg litt til nr man er ferdig og strekker og drar litt i det:p
 
Blir sånn her også [:'(]
Jeg pleier å strikke to masker fra neste pinne også, hvis du skjønner hva jeg mener? [:)] Og fortsetter slik på hver pinne på alle omganger [:)]
 
ja settpinner er noe drit.. men er så vanskelig å finne SMÅ rundpinner syns jeg!
 
ORIGINAL: Toggolino

ja settpinner er noe drit.. men er så vanskelig å finne SMÅ rundpinner syns jeg!


Finnes det mindre enn 40 cm?
 
ORIGINAL: mamihe

Blir sånn her også [:'(]
Jeg pleier å strikke to masker fra neste pinne også, hvis du skjønner hva jeg mener? [:)] Og fortsetter slik på hver pinne på alle omganger [:)]

Jeg å, men da går liksom bare hullene på skrå!:p hehe
 
ORIGINAL: strikketrollet

ORIGINAL: Toggolino

ja settpinner er noe drit.. men er så vanskelig å finne SMÅ rundpinner syns jeg!


Finnes det mindre enn 40 cm?

ja jeg fant på nett - 30 cm, men de var dritdyre så jeg droppa det og trente heller litt mer på 5 pinner. [:-]
 
Jeg strikker alltid litt stramt på siste og første maske, synes ikke overgangen er så tydelig da. Blir d litt overgang sp er det bare å strekke og dra litt, samt glatte over [;)]
 
Jeg er ganske så fersk, men har ikke hatt noe problemer når det kommer til "luft" mellom pinnene...OG jeg har svære grotter...Men jeg strikker litt strammere i over gangen mellom to pinner da...
 
Back
Topp