Å steke biff

Vand

Forumet er livet
Er noe av det vanskeligste jeg vet! [&:]

Jeg er ganske flink til å lage mat, men jeg har aldri fått dreisen på biffen! [:'(]

Ja, vet at man snur når det pipler blod, meeeen enten blir den for mye stekt eller for lite stekt! [:@]

Bruker dere å få det til, og hvordan liker dere en god biff? [:)]

Varm panna godt opp med smør i. Ikke legg biffen i panna før den er veldig varm!
Jeg pleier å steke de på bånn gass varme i ca 1 min(kommer ann på tykkelsen) på begge sider før jeg skruer ned varmen.

ORIGINAL: Anis

Varm panna godt opp med smør i. Ikke legg biffen i panna før den er veldig varm!
Jeg pleier å steke de på bånn gass varme i ca 1 min(kommer ann på tykkelsen) på begge sider før jeg skruer ned varmen.

Jeg og[:)]

ORIGINAL: Anis

Jeg vet jo dette, men får det liksom ikke til alikevel..... Lar du den ligge lenge på panna og hvordan liker du den?

Komfyren i full fyr, 2 min på ene siden og 2-3 på andre (kommer an på tykkelsen). Tar den av og lar den stå på tallerken i 1 min. Da får du en deilig medium rare[:D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Komfyren i full fyr, 2 min på ene siden og 2-3 på andre (kommer an på tykkelsen). Tar den av og lar den stå på tallerken i 1 min. Da får du en deilig medium rare[:D]

Hmmmmmmm............ Biffene er fra 1,4-1,8 cm tykke!!! (ja, jeg har målt! [8D]) Vi prøver NOK EN GANG! [:D]

ORIGINAL: Vand

Hmmmmmmm............ Biffene er fra 1,4-1,8 cm tykke!!! (ja, jeg har målt! [8D]) Vi prøver NOK EN GANG! [:D]

Og jeg har mine pð 1,5 cm ca saa da bör det gaa! Naaaaaamm![:D]

ORIGINAL: Vand

Og jeg har mine pð 1,5 cm ca saa da bör det gaa! Naaaaaamm![:D]

Her er oppskrifta på PERFEKT biff! [8D]

1 minutt ene siden

2 minutter andre siden

1 minutt på den første siden

10 minutter hvile

1 minutt på ene siden

2 minutter på den andre siden

PERFEKT, MEDIUM STEKT! [:D]

Jeg heller får ikke til å lage perfekt biff. Det er mannen sin oppgave.
En perfekt biff er en mellomting mellom medium og well done synest jeg[:D]

Ta en hel indrefilet.Svi den av på panna. Ta en ildfast form med smør og urter oppi. Legg biffen oppi. Stikk ett termometer i den på det tykkeste. Sett stekovene på 55 grader. La biffen stå inni i ca 6 timer. Termometeret skal være 55 grader. Nam nam... Verdens beste biff! [:D] Slår ikke feil!

ORIGINAL: Lene1986

Ta en hel indrefilet.Svi den av på panna. Ta en ildfast form med smør og urter oppi. Legg biffen oppi. Stikk ett termometer i den på det tykkeste. Sett stekovene på 55 grader. La biffen stå inni i ca 6 timer. Termometeret skal være 55 grader. Nam nam... Verdens beste biff! [:D] Slår ikke feil!

Gidder jo ikke å lage en hel indrefilet til to stk! [:)] Men det skal prøves hvis vi er flere som skal ha! [:D]

men bare 55 grader?? Visste ikke at ovnen kunne skrues så lavt en gang[8D]

ORIGINAL: ..christine..

men bare 55 grader?? Visste ikke at ovnen kunne skrues så lavt en gang[8D]
Å jo da. Da blir biffen helt rosa inni hele. Deilig! [:D] nam nam..

Back
Topp