Å spy uten å klare å kaste opp....

Nå har ikke jeg spydd på morgenen enda, men tror jeg gjør det om jeg prøver på piller, for å si det sånn...

Utpå dagen, da glemmer jeg det (eller er på jobb), det passer meg rett og slett best å ta dem ved kveldsstellet, så svelger jeg, pusser tenner, og legger meg. Har fungert hittil, men spyr man  kort tid etter disse pillene, husk at den svarte er svart av blåbær, som blir rødt når det vannes ut... det er ikke blod...

Er heldigvis ikke kvalm hverdag. men jeg må ha i meg mat før jeg tar de. Jeg blir kjempe kvalm av omega unasett på tom mage...
Da er det jo like greit for deg å ta de på kvelden [:D]

Jupp, for meg er det greit å ta dem på kvelden. Funker greit det. Men, bare huske da, i halvsøvne, at rødt spy ikke er blod.

Håper egentlig å ikke spy... i kveld skal jeg knekke den i to tror jeg. Å tygge den vil jeg helst ikke, jeg var overlykkelig når de kom som svelgetabletter, for å tygge dem var helt fælt... (Hvem fant opp kalsiumtabletter med TOFFEE-smak? Karamell? Det burde vært peppermynte eller mint!

maker ingenting av mine [8|] bare bittelitt søtt. men ja de kunne godt hatt en mint smak eller noe. og de kunne vært mindere

Jeg synes det er verst å spy opp mat jeg da. Det er så vanvittig ekkelt uten at jeg vil gå inn på detaljene hvorfor jeg synes det. Skal spare dere for det. [:'(]

Jeg brekker meg veldig lett om dagen. Jeg pleier å bruke tannbørsten også på tunga når jeg pusser tenna, men det fungerer dårlig om dagen. Å svelge piller er heller ikke lett.

Utenom dette har jeg lagt merke til at jeg brekker meg når jeg ikke har mat i magen og dermed kommer det ingenting eller kun galle. Jeg må bare huske å spise litt selv om jeg ikke alltid har lyst på. Om jeg så bruker en halvtime på ett knekkebrød, så hjelper faktisk det altså. Matlysten er ikke på topp i det hele tatt, men når alterativet er at jeg blir så kvalm at jeg brekker meg, så velger jeg å tvinge i meg litt mat. Tørr mat og faktisk yoghurt (!) er det jeg har hatt mest hell med.

De forrige hadde karamell/toffee-smak. De måtte tygges. Disse har vel ikke det, men å svelge er bedre enn å tygge synes jeg.

Forresten noen som vet hvilken type omega-3 eller tran som man garantert ikke går å gulper hele dagen? Mener jeg har hørt om det noe sted.

ORIGINAL: *Stella*

De forrige hadde karamell/toffee-smak. De måtte tygges. Disse har vel ikke det, men å svelge er bedre enn å tygge synes jeg.
Å ja. nei fysj, har man svangerskapskvalme så hjelper det ikke i grunn å lege tyggetabletter med karamell/toffe smak [:'(] da hadde jeg kastet opp ganske fort

ORIGINAL: Ella~83

Forresten noen som vet hvilken type omega-3 eller tran som man garantert ikke går å gulper hele dagen? Mener jeg har hørt om det noe sted.
Mener jeg har hørt det selv, men jeg kan ikke hjelpe deg der dessverre. de har nok det på apoteket regner jeg med

ORIGINAL: Bina

ORIGINAL: *Stella*

Å ja. nei fysj, har man svangerskapskvalme så hjelper det ikke i grunn å lege tyggetabletter med karamell/toffe smak [:'(] da hadde jeg kastet opp ganske fort

Jupp, det føltes idiotisk, så jeg var veldig glad når de kom som svelgepiller.

Siden jeg ikke gulper transmak av disse pillene, har jeg ikke forsket på hvilke man ikke gjør det av.

Men søren og, denne gangen kjennes det ut som jeg er rammet hardt av "kveldskvalme", jeg er så kvalm her jeg sitter at jeg nesten lurer på om den sene middagen vi skal kose oss med sammen med sommergjestene kan bli hardt å beholde....

Kanskje pillene må tas når jeg kommer hjem fra jobb, det er da jeg er minst kvalm.... jeg er uvel da også, så å ta noe som gjør meg kvalm på den eneste tiden jeg er "bare uvel" føles dumt...

Back
Topp